صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و نود - ۳۰ خرداد ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و نود - ۳۰ خرداد ۱۴۰۳ - صفحه ۱

صعود 3 پله‌ای جایگاه ایران در سرعت اینترنت موبایل

جدیدترین گزارش اسپیدتست مربوط به میانه سرعت اینترنت موبایل و ثابت کشورها در ماه مه ۲۰۲۴ میلادی منتشر شد. این گزارش نشان می‌دهد در پنجمین ماه میلادی میانه سرعت جهانی اینترنت موبایل ۵۲.۴۸ و میانه سرعت جهانی اینترنت ثابت ۹۳.۶۷ مگابیت برثانیه بوده است.
طبق این گزارش میانه سرعت دانلود اینترنت موبایل ایران در مه ۲۰۲۴ میلادی ۳۷.۳۶ مگابیت بر ثانیه است که این رقم نشان از صعود 3 پله‌ای جایگاه ایران و قرار گرفتن در رده ۷۳ فهرست کشورهایی با بیشترین میانه سرعت اینترنت همراه دارد. در این گزارش، سرعت آپلود حدود 9.19 مگابیت بر ثانیه و میزان تأخیر هم 29 میلی‌ثانیه اعلام شده است.
طبق این گزارش، در مه 2024 میانه سرعت اینترنت ثابت کشور نیز ۱۵.۲۸ مگابیت برثانیه است که این رقم نشان از صعود 2پله‌ای ایران در این شاخص و قرار گرفتن ایران در رده ۱۵۴ جهان دارد. در گزارش اسپیدتست آمده است: سرعت آپلود با اینترنت ثابت در ایران حدود 3.81 مگابیت بر ثانیه و میزان تأخیر هم 28 میلی ثانیه بوده است.
این در حالی است که در آوریل (ماه قبل میلادی) میانه سرعت اینترنت موبایل ایران ۳۵.۶۶ و میانه سرعت اینترنت ثابت آن ۱۴.۲۳ مگابیت برثانیه بوده است.
طبق گزارش اسپیدتست، جایگاه کشورها در رده‌های اول تا هشتم در این رده‌بندی نسبت به ماه قبل ثابت بوده است. نخستین کشور جهان سنگاپور با میانه سرعت ۲۸۹.۹۸ مگابیت بر ثانیه است. هنگ‌کنگ با میانه سرعت ۲۸۲.۴۸ مگابیت برثانیه در جایگاه دوم و شیلی با میانه سرعت ۲۷۴.۴۶ مگابیت بر ثانیه در رده سوم قرار دارند.
جستجو
آرشیو تاریخی