صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و نود - ۳۰ خرداد ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و نود - ۳۰ خرداد ۱۴۰۳ - صفحه ۱

عرضه دستاوردهای فناورانه ایران در امریکای لاتین

رئیس سازمان توسعه همکاری‌های علمی و فناورانه بین‌المللی از راه‌اندازی «مرکز نوآوری مشترک ایران و ونزوئلا» به منظور عرضه دستاوردهای فناورانه ایران در امریکای لاتین خبر داد.
 امیرحسین میرآبادی، راه‌اندازی این مرکز را تحقق یکی از تأکیدات ویژه رئیس جمهور شهید مبنی بر گسترش مرزهای دانش و فناوری ایران دانست و گفت: یکی از گام‌های مهمی که در مسیر توسعه دیپلماسی فناورانه در دولت سیزدهم برداشته شد، ایجاد مراکزی برای عرضه توانمندی‌های فناورانه ایران در کشورهای همسایه، دوست و متحد بود. درهمین راستا، در سفر سال گذشته شهید رئیسی به ونزوئلا، توافقنامه دو دولت برای ایجاد یک مرکز نوآوری و فناوری مشترک ایران و ونزوئلا در کاراکاس امضا شد.
وی افزود: با پیگیری تأکیدات رئیس‌جمهور شهید و تحقق موافقتنامه ایجاد این مرکز، یک ساختمان توسط دولت ونزوئلا برای مدت 15سال در اختیار معاونت علمی قرار گرفت تا این مرکز راه‌اندازی شود.
برپایی نمایشگاه دائمی محصولات دانش‌بنیان و فناوری‌های پیشرفته در ونزوئلا، استقرار شرکت دانش‌بنیان ایرانی که پروژه‌هایی را در ونزوئلا می‌گیرند، برگزاری دوره‌های آموزشی مشترک توسط متخصصان ایرانی برای متخصصان ونزوئلایی و تولید محدود یا داشتن کارگاه‌های مونتاژ و تولید، از اقداماتی است که دراین مرکز انجام می‌شود.
جستجو
آرشیو تاریخی