صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و هشتاد و یک - ۱۹ خرداد ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و هشتاد و یک - ۱۹ خرداد ۱۴۰۳ - صفحه ۱

مخبر در بازدید از مرکز پایش اطلاعات کشاورزی ایران اعلام کرد

بهبود ذخایر راهبردی کشور نسبت به 5‌سال گذشته

روز گذشته سرپرست ریاست جمهوری در جریان بازدید از مرکز پایش اطلاعات کشاورزی ایران در وزارت جهاد کشاورزی، اعلام کرد که وضعیت ذخایر راهبردی محصولات کشاورزی نسبت به 5 سال گذشته بی‌نظیر بوده و در برخی محصولات تا 9 ماه ذخیره کافی صورت گرفته است.
محمد مخبر در این بازدید که با همراهی وزیر جهاد کشاورزی انجام شد، مدیریت قیمت و فراوانی محصولات کشاورزی، با کمک اطلاعات سامانه‌های مرکز پایش اطلاعات کشاورزی ایران را از مهم‌ترین مأموریت‌های وزارت جهاد کشاورزی عنوان کرد و گفت: توجه به تولید در دولت سیزدهم محوری جدی بود و در حوزه کشاورزی و دامی، تولید گندم و مرغ و وضعیت گوشت، نسبتاً به نقطه خوبی رسیدیم و البته باید عقب‌ماندگی‌ها در بعضی زمینه‌ها نیز هر چه سریع‌تر جبران شود.
وی ادامه داد: باید بهره‌وری بخش کشاورزی و میزان تولید تناژ در هکتار مدیریت شود. همچنین اگر مصرف آب در بخش کشاورزی مدیریت شود، چند برابر نیاز کشور به آب را در این بخش خواهیم داشت. سرپرست ریاست جمهوری درباره مطالبات گندمکاران تصریح کرد: تاکنون نزدیک به 40 هزار میلیارد تومان گندم خریداری شده که 30 هزار میلیارد تومان از آن به کشاورزان پرداخت شده است و مابقی مطالبات آنان بزودی پرداخت می‌شود.
جستجو
آرشیو تاریخی