صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و هشتاد و یک - ۱۹ خرداد ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و هشتاد و یک - ۱۹ خرداد ۱۴۰۳ - صفحه ۱

رفتار تراز و مثال زدنی شهید رئیسی با قهرمانان ورزشی

داود عطایی

نگاه ویژه، رفتار تراز و توأم با احترام رئیس جمهور شهید به قهرمانان ملی صاحب عنوان در المپیک، جهان وآسیا به خصوص بانوان افتخارآفرین وجوانان آینده ساز ورزش کشور در هزار روز خدمت صادقانه آیت‌الله رئیسی از مصادیق مردمی بودن دولت سیزدهم است.
شهید رئیسی از نخستین روزهای آغاز به کار دولت سیزدهم توجه خاص ومتفاوتی نسبت به ورزش کشور بویژه ورزش قهرمانی داشت. رئیس جمهوربه این مهم اعتقاد داشت ملی‌پوشان و به طور خاص صاحبان مدال وافتخار به عنوان یک سرمایه عظیم اجتماعی بهترین وسیله برای ایجاد نشاط وامید در جامعه جوان و نوجوان کشور هستند. رفع مشکلات معیشتی و ایجاد اشتغال برای ورزشکاران نخبه و صاحب عنوان، تهیه مسکن برای این قشر تأثیرگذار در هزار روز خدمت صادقانه دولت سیزدهم تا سال‌ها در ذهن این نسل از ورزشکاران می‌ماند. آغاز فرآیند ساخت شهرک مدال که مختص ورزشکاران نام‌آور وصاحب مدال المپیک، جهان و آسیا است و برگزاری آیین تجلیل وتقدیراز قهرمانان در دو سال پیاپی وپرداخت سریع پاداش‌ها و مطالبات مدال‌آوران به اهالی ورزش اثبات کرد، مانیفست دولت سیزدهم درباره ورزشکاران حرفه‌ای وقهرمان با سایر دولت‌ها متفاوت است.
عزم جدی دولت به رهبری آیت‌الله رئیسی، توجه فوق‌العاده وهدفگذاری تصمیم سازان در عرصه ورزش برای اعتلای نام وپرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران با تمرکز به آسودگی خاطر قهرمانان بابت یک زندگی قابل قبول وبی دغدغه به یک رفتار استاندارد و مثال‌زدنی در تاریخ ورزش کشور تبدیل شد. مدیران عالیرتبه ومیانی ورزش ایران هم به تأسی از رفتار مردمی وپدرانه شهید جمهور قسمت اعظم وقت خود را صرف رتق وفتق امور قهرمانان کشور می‌کنند.
دو روز پیش که مدیر کل ورزش استان برای مصاحبه درباره دستاوردهای دولت سیزدهم در حوزه ورزش به مؤسسه مطبوعاتی ایران آمد درپایان مصاحبه، خاطره‌ای جالب از برخورد خاضعانه رئیس جمهور شهید با ورزشکاران در برنامه افطاری سال گذشته رئیس جمهور واهالی ورزش را نقل کرد. جوادی می‌گفت باوجود باران شدیدی که آمد به‌خاطر فضای باز جلسه فکر کردیم مراسم به وقت دیگری موکل می‌شود اما آیت‌الله رئیسی با رویی خندان همه قهرمانان ومسئولین ورزش را به مسجد نهاد ریاست جمهوری دعوت کرد.
خودش هم با آرامش و پای پیاده به محل افطاری ساده رفت تا ورزشکاران و رؤسای فدراسیون‌ها بدون کوچک‌ترین مشکلی با ایشان گفت‌و‌گو کنند. شهید رئیسی سر سفره ورزشکاران وقهرمانان نشست وهرکدام نکته یا سخنی داشت با لبی خندان وچهره‌ای گشاده دغدغه‌ها را می‌شنید وبه مسئولین دستور پیگیری برای رفع مشکل می‌داد. حتی جلسه بعدی را با تأخیر آغاز کرد تا جوانان نخبه ورزش کشور همه مشکلات را مطرح کنند. مدیر کل ورزش تهران در انتها گفت یکی از قهرمانان جهان بعد از گفت‌و‌گو با آیت‌الله رئیسی تأکید کرده تا حالا هیچ رئیس‌جمهوری مثل آقای رئیسی آنقدر با صفا وصمیمیت پای درد دل قهرمانان ننشسته بود و معتقد بود رئیس دولت سیزدهم با سایر رؤسای جمهور دو دهه اخیر متفاوت وبسیار دغدغه‌مند برای حل مشکلات جوانان نخبه بوده است.
سفرهای استانی پیاپی،  افزایش سرانه اماکن ورزشی در دولت سیزدهم، افزایش قابل تأمل بودجه عمرانی و جاری ورزش و نگاه ویژه به تأمین تمام عیار زندگی قهرمانان و توجه خاص به رشته‌های المپیکی، تنها بخشی ازعملکرد تحسین برانگیز دولت در هزار روز خدمت صادقانه بود. این همه تنها با پشتیبانی وپیگیری مستمر شخص رئیس جمهور شهید به سرانجام می‌رسید. امید آن‌که رویکرد مردمدارانه دولت سیزدهم در آینده هم سرلوحه کار دست اندرکاران ومتولیان ورزش کشور و دولتمردان باشد.

جستجو
آرشیو تاریخی