صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و هشتاد و یک - ۱۹ خرداد ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و هشتاد و یک - ۱۹ خرداد ۱۴۰۳ - صفحه ۱

پنجشنبه و جمعه گذشته 4 وزیر به 6 استان کشور سفر کردند

تداوم آخر‌هفته‌های خدمت با یاد رئیس جمهور شهید

پس از شهادت رئیس جمهور، راه و تأکید او مبنی بر خدمت‌رسانی به مردم ایران با همان قوت و جدیت در جای جای کشور همچنان دنبال می‌شود. در کنار طرح‌های استانی و پروژه‌هایی که هر استان به طور مجزا دنبال می‌کند، سفر، بازدید و حضور میدانی اعضای دولت در نقاط مختلف کشور، نشانه بارز این واقعیت است. رئیس جمهور شهید در دوران مسئولیت خود در دولت سیزدهم، کمتر پنجشنبه یا جمعه‌ای را در تهران می‌ماند و اغلب ترجیح می‌داد آخر هفته‌های او در مقام رئیس دولت، در میان مردم و به صورت بررسی میدانی در نقاط مختلف کشور سپری شود. اکنون در غیاب رئیس جمهور فقید، این مشی از سوی دولتمردان نیز دنبال می‌شود. به عبارت دیگر، هرچند آخر هفته‌های خدمت آیت‌الله رئیسی پس از شهادت او به پایان رسیده است، اما این رسم نیک از سوی دولتمردان و با یاد رئیس جمهور شهید دنبال می‌شود. به عنوان مثال در پنجشنبه و جمعه گذشته، چهار عضو دولت با حضور در استان‌ها، ضمن بررسی میدانی مسائل و مشکلات این استان‌ها، طرح‌ها و پروژه‌های به پایان رسیده در این استان‌ها را نیز افتتاح کردند. احمد وحیدی وزیر کشور به استان خراسان شمالی رفت، وزیر بهداشت به استان‌های گیلان و اردبیل، وزیر اقتصاد و دارایی راهی استان‌های چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد شد و عباس علی آبادی وزیر صمت نیز به استان لرستان رفت.

افتتاح یک طرح صنعتی
در خراسان شمالی
سفر یک روزه وزیر کشور به خراسان شمالی پنجشنبه گذشته انجام شد. احمد وحیدی در این سفر از طرح انتقال پساب بجنورد به پتروشیمی خراسان بازدید کرد و گفت این طرح مهم که یادگار شهید جمهور است، تا پایان خردادماه جاری به بهره‌برداری می‌رسد. استفاده از پساب پتروشیمی خراسان شمالی از مصوبات سفر رئیس جمهور شهید در سال ۱۴۰۱ است. وی همچنین پس از بازدید از جاده بجنورد- آشخانه، در محل دوراهی روستای خندقلو از پل «خندقلو» که در معرض رانش زمین قرار دارد، بازدید کرد. وحیدی پس از بازدید اعلام کرد بررسی‌ها برای ترمیم این جاده در مرحله نهایی قرار دارد و امیدواریم هفته آینده نهایی شود. همچنین در این سفر، با حضور وزیر کشور، بزرگ‌ترین کارخانه رینگ بدون درز ایران در شهرستان اسفراین به بهره‌برداری رسید. این کارخانه با هزینه ۱۵ هزار میلیارد ریال بخش خصوصی راه‌اندازی شد و برای ۳۵۰ نفر اشتغالزایی ایجاد کرد. بازدید از طرح تولید فولاد آلیاژی اسفراین، بازدید از شهرک گلخانه‌ای امام رضا(ع) در شهرستان مانه و حضور شورای اداری این شهرستان تازه تأسیس از دیگر برنامه‌های وزیر کشور در این سفر بود.

افتتاح هزار تخت بیمارستانی
تا پایان دولت سیزدهم
وزیر بهداشت،درمان و آموزش پزشکی که پنجشنبه گذشته به استان گیلان سفر کرد، با بیان اینکه ادامه راه شهید آیت‌الله رئیسی تکلیف است؛ اعلام کرد: ۱۷ هزار تخت درمانی در کشور تاکنون افتتاح شده و تا پایان دولت سیزدهم حداقل هزار تخت درمانی دیگر هم در کشور بهره‌برداری می‌شود. در این سفر بهرام عین اللهی 20 پروژه درمانی و بهداشتی در این استان افتتاح شد که طرح توسعه بیمارستان امام خمینی(ره) صومعه‌سرا، کلینیک ویژه شهرستان آستارا، ام. آر. آی بیمارستان‌های رازی رشت و لاهیجان و پایگاه اورژانس شماره ۲ رشت از آن جمله است. وزیر بهداشت روز گذشته نیز به استان اردبیل سفر کرد که در جریان این سفر، ۹‌طرح بهداشتی و درمانی با پنج هزار میلیارد ریال اعتبار به بهره‌برداری رسید.

بهره‌برداری از چند پروژه صنعتی
در لرستان
در سفر عباس علی آبادی، وزیر صمت به استان لرستان چند پروژه صنعتی شامل طرح احیای سایت خودروسازی بروجرد و کارخانه تولید پلاستیک اطلس زاگرس در این شهر افتتاح شد. در سایت خودروسازی بروجرد، از نخستین دستگاه خودروی برقی ساخته شده در این شرکت رونمایی شد و در ادامه عملیات اجرایی توسعه خط رنگ این خودروسازی نیز آغاز شد. کارخانه خودروسازی بروجرد یکی از واحدهای تعطیل شهرستان بود که با عزم جدی دولت سیزدهم، احیا شد. وزیر صمت در حاشیه نشست با فعالان اقتصادی شهرستان بروجرد، اعلام کرد: میزان تولید خودرو تا پایان امسال به بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار دستگاه می‌رسد.

سفر وزیر اقتصاد به دو استان
وزیر اقتصاد و دارایی در پنجشنبه و جمعه گذشته به دو استان چهار محال و بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد سفر کرد. در جریان سفر سیداحسان خاندوزی به استان چهار‌محال و بختیاری، یک طرح فولادی در شهرک صنعتی شهرکرد به بهره‌برداری رسید. میزان سرمایه‌گذاری در این طرح هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال بود که می‌تواند ۳۰‌هزار تُن بیلت فولاد ساده کربنی و کم‌آلیاژی تولید کند و برای 100 نفر به صورت مستقیم شغل ایجاد کرد.
وزیر اقتصاد در سفر به استان کهگیلویه و بویراحمد نیز در راستای حل برخی مشکلات کارخانه قند یاسوج، از روند تولید این واحد تولیدی بازدید کرد. کارخانه قند یاسوج پس از یک دهه رکود و تعطیلی، با دستور و حمایت ویژه شهید آیت‌الله رئیسی دوباره به چرخه تولید بازگشت. وزیر اقتصاد در این استان، اعلام کرد: در یک سال گذشته، ۶ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال تسهیلات با نرخ سود ترجیحی و تخفیفی در قالب تبصره ۱۸ به ۶۰۰ پروژه در کهگیلویه و بویراحمد اختصاص پیدا کرده است و همچنین پرداخت حدود چهار هزار میلیارد ریال باقی مانده از تسهیلات تبصره ۱۸ سال ۱۴۰۱ و آغاز تسهیلات تبصره ۱۸ سال ۱۴۰۲ از اواسط مردادماه انجام خواهد شد. خاندوزی همچنین از منطقه ویژه اقتصادی گچساران بازدید و اعلام کرد بنا شد موضوع مسئولیت این منطقه، با فوریت در دبیرخانه شورای مناطق آزاد و ویژه اقتصادی پیگیری و در همین دولت تکلیف آن مشخص شود. تأمین تجهیزات بیمارستان زاگرس یاسوج و موضوع پتروشیمی چرام، از دیگر مسائل و موضوعات بررسی شده در این سفر وزیر اقتصاد به استان کهگیلویه و بویراحمد بود.

جستجو
آرشیو تاریخی