صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و هشتاد و یک - ۱۹ خرداد ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و هشتاد و یک - ۱۹ خرداد ۱۴۰۳ - صفحه ۱

سازمان ملل، اسرائیل را به خاطر کشتار کودکان غزه در لیست سیاه قرار می‌دهد

چهره سیاه رژیم کودک کش

سازمان ملل‌، رژیم صهیونیستی را به «لیست کشورها و گروه‌هایی که در مناطق درگیری به کودکان آسیب می‌رسانند» اضافه خواهد کرد

منابع عبری خبر دادند آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد به مقام‌های این رژیم اطلاع داده است که قصد دارد رژیم صهیونیستی را در فهرست سیاه کشورهای کودک‌کش قرار دهد.
سازمان ملل رژیم صهیونیستی را که از 7 اکتبر تاکنون هزاران غیرنظامی را در نوار غزه کشته است، به «لیست کشورها و گروه‌هایی که در مناطق درگیری به کودکان آسیب می‌رسانند» اضافه کرده است. طبق گزارش نشنال نیوز اسرائیل، گوترش، وابسته نظامی اسرائیل در واشنگتن را در مورد این موضوع مطلع کرده است. رژیم صهیونیستی اعلام کرد که این کشور در تلاش‌های خود برای متقاعد کردن گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد برای دست کشیدن از این اقدام شکست خورده است. قرار است لیست سیاه که اسرا‌ئیل در آن اضافه می شود، هفته آینده منتشر شود.مقامات رژیم صهیونیستی بسختی به این اقدام سازمان ملل واکنش نشان دادند. بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم کودک کش صهیونیستی در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: امروز سازمان ملل با پیوستن به لیست حامیان حماس قاتل، خود را در لیست سیاه تاریخ قرار داد. گیلاد اردان، نماینده رژیم صهیونیستی در سازمان ملل متحد هم با اشاره به اینکه آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل، ارتش اسرائیل را به فهرست جهانی (سیاه) متخلفانی که مرتکب تخلفات علیه کودکان شده‌اند، اضافه کرده است اعلام کرد این تصمیم روز جمعه رسماً به او اطلاع داده شده است و آن را «شرم‌آور» توصیف کرد. کانال 13 اسرائیل هفته گذشته گزارش داد که در حال حاضر یک ماراتن گفت‌وگو در رژیم صهیونیستی برای اتخاذ تصمیمی دراماتیک در روزهای آینده در حال برگزاری است تا مشخص شود آیا این رژیم در لیست سیاه قاتلان کودک سازمان ملل قرار می‌گیرد یا خیر.
این شبکه اسرائیلی افزود: «بر اساس ارزیابی متبلور در مذاکراتی که در شورای امنیت داخلی و ارتش اسرائیل صورت گرفت، سازمان ملل متحد برای اولین بار اعلام خواهد کرد که ارتش اسرائیل سازمانی است که به کودکان آسیب می‌رساند و آنها را می‌کشد.»
اگر سازمان ملل متحد، رژیم صهیونیستی را در «فهرست ننگین» قرار دهد، این قطعنامه به مدت چهار سال قابل اجرا خواهد بود. طی 8 ماه گذشته و براساس اعلام وزارت بهداشت فلسطین بیش از 15‌هزار کودک در حملات جنون آمیز رژیم صهیونیستی به نوار غزه به شهادت رسیده‌اند.
جستجو
آرشیو تاریخی