پرسپولیس با پیروزی مقابل سپاهان در اصفهان خود را احیا کرد

صید بزرگ از زاینده رود

سپاهان و پرسپولیس از ساعت 15 دیروز، در حالی در یکی دیگر از بازی‌های باقی مانده مرحله یک‌هشتم نهایی جام حذفی برابر هم قرار گرفتند که ورزشگاه نقش جهان با حضور جمعیتی بیش از ۳۰ هزار نفر، مملو از تماشاگر شده بود تا به جذابیت‌های این مسابقه افزوده شود. این بازی در شرایطی با قضاوت بیژن حیدری آغاز شد که دقیقه پنج شوت خطرناک فرشاد احمدزاده از پشت محوطه جریمه، از کنار دروازه علیرضا بیرانوند بیرون رفت. با این حال، این پرسپولیس بود که به گل اول رسید. دقیقه 10 و پس از سرنگون شدن محمد عمری در محوطه جریمه سپاهان توسط سیاوش یزدانی، سرخ‌ها صاحب یک ضربه پنالتی شدند که کارشناسان داوری آن را تأیید کردند. گئورگی گولسیانی مدافع پرسپولیس هم که پشت ضربه پنالتی‌ ایستاده بود، در دقیقه 12 با فریب دادن پیام نیازمند توپ را در سمت چپ دروازه سپاهان جای داد تا تیم میهمان پیش بیفتد. در ادامه، بازی در میانه زمین دنبال شد تا اینکه سپاهان در دقیقه 41 صاحب یک ضربه ایستگاهی شد و سانتر امید نورافکن از سمت راست به دهانه دروازه با ضربه سر محکم دانیال اسماعیلی‌فر وارد دروازه پرسپولیس شد و طلایی‌پوشان با گل به خودی حریف و توسط بازیکن سابق شان کار را به تساوی کشاندند. دقیقه 3+45 پرسپولیس صاحب یک فرصت خوب دیگر شد و حرکت عالی مهدی ترابی از سمت چپ و پاس کات‌بک او با ضربه اسماعیلی‌فر نفس‌گیر به بیرون رفت. دقیقه 5+45 هم سانتر رامین رضاییان با ضربه سر میلاد زکی‌پور همراه شد و با اختلاف به بیرون رفت تا نیمه اول با تساوی به پایان برسد.
در نیمه دوم حملات پرسپولیسی‌ها برای زدن گل دوم بیشتر شد و پس از اینکه گل وحید امیری با ضربه سر آفساید اعلام شد، سرخ‌ها صاحب فرصت دیگری شدند و دقیقه ۵۸ سانتر مهدی ترابی از روی ضربه ایستگاهی موقعیت خطرناکی را ایجاد کرد و شهریار مغانلو توپ را به‌طور ناقص دفع کرد و مرتضی پورعلی گنجی با سانتر توپ سرگردان گل ساخت و عیسی آل‌کثیر با چرخاندن سر و ضربه خود ابتدا رضاییان، مدافع مستقیمش و سپس نیازمند را تسلیم کرد تا پرسپولیس به گل دوم برسد. در ادامه این شاگردان ژوزه مورایس بودند که برای زدن گل تساوی تلاش کردند. دقیقه 72 شوت سنگین مغانلو از پشت محوطه در دو مرحله توسط بیرو جمع شد. دقیقه 73 هم سانتر خطرناک رضاییان با ضربه سر نورافکن همراه شد اما باز هم بیرانوند توپ را درآغوش کشید. اما دقیقه ۷۴ و در شرایطی که عمری با برانکارد بیرون برده شده بود و یک بازیکن پرسپولیس هم روی زمین افتاده بود، زکی‌پور توپ را از سمت چپ سانتر کرد و ضربه مغانلو پس از دفع ناقص بیرانوند در حالی که دروازه خالی بود جلوی پای احمدزاده افتاد و این بازیکن گل دوم سپاهان را زد که البته بیرانوند معتقد بود روی او خطا شده است. دقیقه ۸۱ روی پاس خوب ترابی، فرصت عالی تک به تک برای لئاندرو پریرا به دست آمد اما ضربه این بازیکن برزیلی به بیرون رفت و کار در 90 دقیقه با تساوی خاتمه یافت.
با شروع وقت های اضافه اول و دقیقه ۹۴، پرسپولیس فرصت خوب دیگری به دست آورد و حرکت تکنیکی امیری به طور کلی مدافعان سپاهان را برهم ریخت و این بازیکن با یک پاس در عرض سیامک نعمتی را در موقعیت گلزنی قرار داد و این بازیکن با شوتی محکم گل سوم تیمش را به ثمر رساند تا اینگونه بازگشتش به پرسپولیس را جشن بگیرد. دقیقه ۹۸ هم سیاوش یزدانی با تکل از پشت روی پریرا او را در موقعیت تک به تک در محوطه جریمه متوقف کرد و داور علاوه بر نشان دادن کارت زرد دوم به مدافع سپاهان نقطه پنالتی را به سود سرخ‌ها نشان داد. گولسیانی هم که پشت ضربه پنالتی ایستاده بود، در دقیقه 100 ضربه اش را با اینکه نیازمند روی توپ تأثیرگذاشت و جهت توپ را تشخیص داد، وارد دروازه کرد و گل دوم خود و چهارم پرسپولیس را به ثمر رساند. در نیمه دوم وقت های اضافه سپاهان 10 نفره، کاری از پیش نبرد و این بازی 4-2 به سود پرسپولیس به پایان رسید تا این تیم به یک برد بزرگ دست پیدا کند و به مرحله یک چهارم نهایی صعود کند.
گفتنی است بازی گل گهر و فولاد در مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی، به دلیل حضور فولاد در آسیا به تعویق افتاده است.

جستجو
آرشیو تاریخی