معاون دبیر کل حزب‌الله لبنان:

موشک‌ها و پهپادهای ما به تل‌آویو و حیفا رسید

کشته شدن یک افسر پلیس در سرزمین‌های اشغالی در پی عملیات استشهادی

به موازات گستردگی و عمیق بودن حملات مقاومت لبنان که مایه رخت بستن امنیت از پهنه سرزمین‌های اشغالی شده، مقاومت فلسطین نیز همچنان پرقدرت با انجام عملیات‌های متعدد در میانه زیست شهرک‌نشینان، امنیت را در مجاورت زندگی آنها به مخاطره انداخته است.
عملیات‌های گردان‌های القسام پس از رهبری یحیی السنوار فاز جدیدی به خود گرفت و تا امروز حماس طبق همین شیوه حملات خود را اجرایی کرده است. چنانچه تاکتیک‌های عملیات‌های ترکیبی و استشهادی در دو بعد مجزا تلفات متعددی برای صهیونیست‌ها در بر داشته است. گفتنی است، مقاومت فلسطین در نوار غزه از ابتدای ماه اکتبر جاری تاکنون نزدیک به 80 خودروی نظامی ارتش رژیم صهیونیستی را هدف قرار داده است.
روز گذشته نیز منابع فلسطینی از تیراندازی در نزدیکی شهر اشغالی اشدود در جنوب فلسطین اشغالی خبر دادند. این تیراندازی در خیابان چهارم شهر اشغالی اشدود و در دو نقطه رخ داده است. بر اساس گزارش رسانه‌های صهیونیستی، این تیراندازی ابتدا در منطقه نیر جالیم رخ داد و پس از آن عامل این عملیات به منطقه مفرق یفنی در اشدود واقع در جنوب فلسطین اشغالی رفت. اسرائیل هیوم گزارش داد که مجری این تیراندازی یک گشتی پلیس را در خیابان چهارم هدف قرار داده است. رسانه‌های صهیونیستی از کشته شدن یک افسر پلیس و زخمی شدن 5 صهیونیست در پی این تیراندازی خبر دادند. طبق اعلام منابع فلسطینی عامل این عملیات به ضرب گلوله نظامیان صهیونیست به شهادت رسید.
پس از این عملیات، حماس بیانیه‌ای صادر کرد و گفت، عملیات تیراندازی که در نزدیکی اشدود در جنوب فلسطین اشغالی رخ داد واکنشی عادی به آنچه بوده است که اشغالگران مرتکب آن شده‌اند. این عملیات همچنین مؤید تداوم و تشدید حملات مقاومت علی‌رغم تمامی تدابیر امنیتی است. در این بیانیه همچنین آمده است: «ما خواستار افزایش عملیات دردناک‌تر در قلب اراضی اشغالی و تشدید خشم و اتحاد بیشتر مقاومت و شعله‌ور کردن تمام جبهه‌های رویارویی تا زمان توقف تجاوزات و شکست اشغالگران هستیم.»

حیفا زیر تیغ مقاومت لبنان
حزب‌الله همچنان در حال شکل‌دهی معادله «حیفا در برابر ضاحیه» و در گام دوم «تل آویو در برابر بیروت» است و روزی نیست که آسمان حیفا مزین به موشک‌های حزب‌الله نگردد. در همین رابطه روز گذشته ارتش رژیم‌صهیونیستی از شلیک دست‌کم ۲۵ راکت و موشک از لبنان به سوی حیفا و منطقه الکریوت خبر داد. رسانه‌ها هم از شنیده شدن صدای 20 انفجار در این منطقه خبر دادند. رادیو ارتش رژیم صهیونیستی تأکید کرد که یکی از موشک‌ها مستقیماً به ساختمانی در شهرک کریات بیالیک در شرق حیفا اصابت کرده است. پیش از آن نیز ارتش رژیم صهیونیستی از حمله موشکی به تل آویو از سمت لبنان اذعان کرد. تصاویر منتشرشده از سرزمین‌های اشغالی نشان‌دهنده ترس صهیونیست‌ها در تل‌آویو و دیگر مناطق اراضی اشغالی است. پایگاه خبری عبری زبان والا تأکید کرد که بخش گردشگری شهر حیفا به سبب ادامه حملات موشکی حزب الله، آسیب زیادی دیده است. منبع مذکور اشاره کرد که صهیونیست‌ها از کمبود پناهگاه در این شهر در سایه تشدید حملات موشکی حزب‌الله شکایت دارند و این مسأله موجب نگرانی بیشتر آنها شده است.

کتمان کمبود موشک‌های رهگیر
وضعیت رژیم در حالی است که برخی منابع از کمبود زرادخانه‌های رژیم صهیونیستی خبر می‌دهند. روزنامه فایننشال تایمز به‌نقل از مدیران صنعتی، مقامات پیشین نظامی و تحلیلگران نوشت که اسرائیل در تلاش برای تقویت دفاع هوایی خود برای مقابله با حملات، با کمبود موشک‌های رهگیر مواجه است. این روزنامه افزود که امریکا تلاش می‌کند به کاهش شکاف در سپر محافظتی اسرائیل کمک کند، از این‌رو روز یکشنبه از استقرار سامانه ضدموشکی تاد در آستانه حملات تلافی جویانه اسرائیل علیه ایران خبر داد. پس از انتشاراین گزارش رئیس سازمان کارگران صنعت هوافضا اسرائیل طی واکنشی عجولانه این سخنان را تکذیب کرد.

 

بــــرش

شیخ نعیم قاسم: موشک‌ها و پهپادهای ما به تل‌آویو و حیفا رسید

شیخ نعیم قاسم معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان روز گذشته سومین سخنرانی خود از زمان شهادت سید حسن نصرالله را ایراد کرد. وی در ابتدای این سخنرانی تأکید کرد: «اسرائیل و کسانی که پشت سر آن قرار دارند، در حال جنگیدن و ارتکاب قتل عام هستند و باید ما در برابر آنها بایستیم و موضعی جدی اتخاذ کنیم.» شیخ نعیم قاسم در ادامه تأکید کرد: «اسرائیل به جنایاتی که دیگران را به وحشت می‌اندازد و حمایت‌های مطلق امریکا دل خوش کرده است.»
شیخ قاسم همچنین افزود: «رژیم صهیونیستی قصد دارد مقاومت را نابود کند و به همین منظور صهیونیست‌ها در سه مرحله وارد میدان شدند؛ مرحله نخست، زدن فرماندهان بود و در مرحله دوم به‌دنبال ریشه‌کن کردن حزب‌الله و در‌نهایت آلت دست کردن حاکمیت و دولت لبنان هستند.» وی تصریح کرد: «طوفان الاقصی نتیجه ۷۵ سال اشغالگری بود و این حقی مشروع است. ما در لبنان خود را از فلسطین جدا نمی‌دانیم و منطقه را هم از فلسطین جدا نمی‌دانیم. دشمن صهیونیستی ۲۲ سال در لبنان بود و تنها با مقاومت خارج شد.» وی در ادامه با اشاره به اینکه نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی تحقق خاورمیانه جدید را دنبال می‌کند، افزود: «ما با خطر خاورمیانه جدید به شیوه امریکایی صهیونیستی مواجه هستیم.»
وی با ذکر آنکه پروژه کنونی در منطقه، پروژه‌ای توسعه‌طلبانه و شامل لبنان هم است بر آزادی فلسطین تأکید کرد و گفت: «ما خواهان آتش‌بس در غزه شدیم تا حملات علیه اسرائیل را متوقف کنیم. مقاومت ما مشروع و دفاعی است و هدف مخالفت با اشغالگری و آزادسازی سرزمین است.» معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان در ادامه تأکید کرد: «حمایت از فلسطین مایه افتخار ایران است که همه توان خود را برای تقویت جایگاه فلسطین به کار گرفته است.»
وی همچنین خطاب به صهیونیست‌ها خاطرنشان کرد: «تنها راه‌حل، توقف جنگ است و رژیم صهیونیستی اگر می‌خواهد ادامه بدهد ما هم ادامه می‌دهیم. پس از آتش‌بس بر اساس توافق غیرمستقیم، شهرک‌نشینان می‌توانند به شمال فلسطین اشغالی بازگردند، اما اگر جنگ ادامه پیدا کند شهرک‌های صهیونیستی که امکان سکونت ندارند بیشتر خواهد شد و شهرک‌های دیگر در دایره خطر قرار می‌گیرند.» وی با بیان اینکه شهادت رهبران مقاومت و در صدر آنها دبیرکل حزب الله، رخدادی سخت و دشوار است ابراز داشت: «صهیونیست‌ها در کنار آن در صدد ضربه زدن به زیرساخت‌های اساسی لبنان هستند، اما هنوز حتی از گام اول هم عبور نکرده‌اند.»
وی با اشاره به وضعیت سانسور تلفات از سوی اسرائیل ادامه داد: «حدود یک هفته است که تصمیم به اجرای معادله وارد‌کردن ضربات دردناک به دشمن گرفتیم و موشک‌های مقاومت به حیفا و بعد از آن رسید. ما هر نقطه‌ای را در سرزمین‌های اشغالی که بخواهیم و هر نقطه‌ای را که مناسب ببینیم هدف قرار خواهیم داد؛ طوری که موشک‌ها و پهپاد‌های ما به تل آویو نیز رسیده‌ است.»

صفحات
آرشیو تاریخی
شماره هشت هزار و پانصد و هشتاد
 - شماره هشت هزار و پانصد و هشتاد - ۲۵ مهر ۱۴۰۳