تأکید رهبران مقاومت بر حملات عمیق‌تر علیه رژیم صهیونیستی پس از ترورهای اخیر

جنگ برای اسرائیل گریه آور می‌شود

سید حسن نصرالله: پاسخ مقاومت به ترور شهید فؤاد شکر ثابت و غیرقابل بحث است و دشمن و آنان‌که از این رژیم حمایت می‌کنند، قطعاً باید منتظر پاسخ بعدی ما باشند. دشمن نمی‌داند پاسخ ما از شمال یا از جنوب فلسطین خواهد آمد و آیا این پاسخ جداگانه یا همزمان خواهد بود.

حمله تروریستی همزمان رژیم صهیونیستی و امریکا به مواضع مقاومت به‌ترتیب در ضاحیه جنوبی بیروت و مقر حشدالشعبی و همچنین ترور اسماعیل هنیه در تهران، در عین حال که با هدف ضربه زدن طرح‌ریزی شد، اما در مقابل موجب تحکیم و تقویت راهبرد «وحدت میادین» برای ورود به مرحله جدیدی از رویارویی علیه منافع صهیونیستی-امریکایی خواهد شد. بر همین اساس بود که رهبران جنبش حزب‌الله لبنان و انصارالله یمن به‌طور همزمان طی سخنانی بر اهمیت و ضرورت مقابله عمیق‌تر و دور جدیدی از عملیات علیه اسرائیل تأکید کردند.
سیدحسن نصرالله طی سخنانی در مراسم تشییع پیکر شهید فؤاد شکر فرمانده بزرگ مقاومت اسلامی لبنان در ضاحیه بیروت، عملیات تروریستی اسرائیل در بیروت را «تجاوزگری» نامید و شهادت شهید اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس را به این جنبش و گردان‌های شهید عزالدین القسام تبریک و تسلیت گفت.
سیدحسن نصرالله درباره عملیات ترور اخیر ارتش رژیم صهیونیستی در منطقه «حاره حریک» در ضاحیه جنوب بیروت گفت: «دشمن در هنگام ترور شهید فؤاد شکر فرمانده حزب‌الله، ساختمانی مملو از غیرنظامیان را در حاره حریک هدف قرار داد.» وی خاطرنشان کرد: «هدف دشمن از بمباران ساختمانی در ضاحیه جنوبی، ترور «فؤاد شکر» فرمانده بزرگ جهادی بود که به شهادت هفت نفر از جمله یک مستشار ایرانی و زخمی شدن ده‌ها نفر انجامید.»
سید نصرالله تأکید کرد که این جنایت اسرائیل، واکنش به حادثه مجدل شمس نبود، بلکه تلاش برای انحراف افکار عمومی است که در راستای بخشی از جنگ صورت گرفت. دبیرکل حزب‌الله ادامه داد: «دشمن فؤاد شکر را به کودک‌کشی در مجدل شمس متهم کرد و به این بهانه و اتهام، بزرگترین عملیات فریب جهت انحراف افکار عمومی را انجام داده است.» وی تصریح کرد: «دشمن در حادثه مجدل شمس بدون ارائه هیچ‌گونه سند و مدرکی به حزب‌الله اتهام زد، این در حالی است که تحقیقات داخلی ما نشان می‌دهد ما هیچ ارتباطی با حادثه مجدل شمس نداشتیم.» دبیرکل حزب‌الله لبنان تصریح کرد: «هدف از حمله به مجدل شمس ایجاد درگیری و کشمکش میان دروزی‌ها و شیعیان جولان است، این در حالی است که ما قاطعانه مسئولیت خود را در قبال حادثه مجدل شمس رد کردیم و جرأت داریم اگر اشتباهی مرتکب شدیم، بپذیریم.»
سید نصرالله خاطرنشان کرد: «وقتی اسرائیلی‌ها متوجه شدند که قربانیان مجدل شمس بیشتر کودکان و زنان هستند، تصمیم گرفتند حزب‌الله را متهم کنند. شواهد و مدارک زیادی داریم که بسیاری از موشک‌های پدافندی رژیم صهیونیستی به عکا و دیگر مناطق اصابت کرده است.»

نبرد وارد مرحله جدیدی شده است
دبیرکل حزب‌الله لبنان اضافه کرد: «برخی کشورها از ما خواستند به حمله دشمن صهیونیستی به ضاحیه جنوبی پاسخ ندهیم. ما در همه جبهه‌ها در یک نبرد تمام‌عیار قرار داریم و این نبرد وارد مرحله جدیدی شده است.» وی تصریح کرد: «هدف از ترور رهبران، تضعیف اراده و تسلیم کردن است، اما نزدیکان نتانیاهو به او اطمینان دادند که این امر مقاومت را تضعیف نخواهد کرد.» دبیرکل حزب‌الله لبنان ادامه داد: «اکنون نتانیاهو به ترور دل خوش کرده تا دستاوردهایی برای خود دست‌و‌پا کند و به نمایش بگذارد و نتیجه در برابر حماس و جهاد، تشدید مقاومت بوده است.»
سید نصرالله با تأکید بر اینکه ترور شهید فؤاد شکر عزم و اراده ما را افزایش می‌دهد، گفت: «ترور رهبران تأثیری بر مقاومت ندارد و تجربه نشان داده که مقاومت همچنان در حال رشد و تقویت است.»

بسیار گریه خواهید کرد
وی خطاب به صهیونیست‌ها گفت: «بسیار گریه خواهید کرد چون نمی‌دانید از کدام خطوط قرمز عبور کرده‌اید. لحن رهبر معظم انقلاب اسلامی پس از ترور هنیه تندتر از لحن ایشان پس از هدف قرار دادن کنسولگری ایران در دمشق بود.» دبیرکل حزب‌الله تأکید کرد که دشمن همه خطوط قرمز را نادیده گرفته و ویرانی گسترده‌ای را به بار آورده است. هیچ راهی جز توقف جنگ در غزه نیست.

میان ما و شما، میدان نبرد است
سید نصرالله در ادامه تصریح کرد: «همه می‌دانند که مقاومت به جنایت و تجاوزگری دشمن پاسخ خواهد داد. برخی می‌خواهند ماهیت این اقدام را کوچک کنند.» سید حسن نصرالله گفت: «دشمن و کسانی که پشت دشمن هستند منتظر پاسخ حتمی ما باشند. بین ما و شما روزها و شب‌ها و میدان نبرد است.» وی افزود: «نمی‌گویم که ما حق پاسخگویی در زمان و مکان مناسب را برای خود محفوظ می‌داریم، بلکه می‌گویم پاسخ می‌دهیم و آنها باید منتظر بمانند و پاسخ در اختیار میدان خواهد بود.» سید حسن نصرالله همچنین گفت: «پاسخ مقاومت به ترور شهید فؤاد شکر ثابت و غیرقابل بحث است و دشمن و آنان‌که از این رژیم حمایت می‌کنند، قطعاً باید منتظر پاسخ بعدی ما باشند.»
وی تأکید کرد که دشمن نمی‌داند پاسخ ما از شمال یا از جنوب فلسطین خواهد آمد و آیا این پاسخ جداگانه یا همزمان خواهد بود. سید حسن نصرالله با بیان اینکه واکنش به ترور سید فؤاد شکر متفاوت از اقدامات جبهه شمال است، خاطرنشان کرد: «واکنش به ترور سید فؤاد کاملاً متفاوت از کاری است که ما در جبهه در حال انجام هستیم. ان‌شاءالله از فردا کار خود را مانند پیش از شهادت حاج فؤاد شروع خواهیم کرد.»
 
رهبر انصارالله: دشمن صهیونیست
سقوط خود را نزدیک تر می کند
«سید عبدالملک الحوثی» رهبر جنبش انصارالله یمن شامگاه پنجشنبه همزمان با ورود پیکر اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس به قطر، سخنرانی کرد. سید الحوثی ضمن تسلیت به مناسبت شهادت فؤاد شکر و اسماعیل هنیه و همچنین شهادت رزمندگان حشدالشعبی توسط امریکا تصریح کرد: «شهادت رهبران همیشه تأثیر زیادی روی انگیزه اصحاب مقاومت برای ادامه راه داشته است و دشمن صهیونیست با افزایش جنایات، خود را به سقوط اجتناب‌ناپذیر وعده الهی نزدیک می‌کند. رهبر جنبش انصارالله یمن تصریح کرد: «ترور فرمانده هنیه نقض آشکار تمام آداب و رسوم و مقدسات است. ترور هنیه، اروپایی‌ها و برخی کشورهای عربی را که مواضع‌شان حتی به حد محکومیت هم نرسید، رسوا کرد.» سید عبدالملک الحوثی همچنین با اشاره به شهادت فؤاد شکر فرمانده شاخص حزب‌الله لبنان گفت: «جنایت حمله به حومه جنوبی بیروت و هدف قرار دادن فؤاد شکر، یک تجاوز آشکار و جنایت خطرناک بود.»
وی خاطرنشان کرد: «سطح تشدید تنش به سفر نتانیاهوی جنایتکار به امریکا و همزمان با تحرکات امریکا در خلیج فارس و مدیترانه مرتبط است. امریکا شریک جنایتکار و در عین حال فریبکار است که از ضرورت جلوگیری از گسترش جنگ صحبت می‌کند و سپس از آن حمایت می‌کند.» سید الحوثی اضافه کرد: «در تاریخ جنبش حماس، دشمن با هدف قرار دادن رهبران مقاومت از جمله شیخ احمد یاسین نتوانست در عزم و اراده مبارزه سستی و خللی ایجاد کند و نتوانست شراره مبارزه و جهاد را در وجود آنان خاموش کند.»
رهبر انصارالله یمن تأکید کرد که شهادت این رهبران تأثیر زیادی در تشویق مبارزان و رزمندگان مقاومت برای ادامه مسیر مقاومت داشت و موجب تقویت جهاد بیش از پیش شد. وی افزود: «این در حالی است که ایران و بقیه طرف‌های محور مقاومت مواضعی مشخص دارند و پاسخ به تجاوز اسرائیل در دست اقدام است.» وی ادامه داد: «برخی از رژیم‌های عرب بعد از حادثه تیراندازی به ترامپ بلافاصله بیانیه محکومیت‌آمیز صادر کردند، اما هیچ بیانیه‌ای در محکومیت ترور رهبران مقاومت صادر نکردند.»
 واکنش صهیونیست‌ها
به سخنان سید حسن نصرالله
رسانه‌های صهیونیستی در واکنش به سخنان رهبر مقاومت لبنان اعلام کردند، آنچه در سخنان سید حسن نصرالله بسیار مهم بود، ورود حزب‌الله به مرحله جدیدی از جنگ است. رسانه‌های عبری‌زبان ادامه دادند مسأله دیگر اشاره وی به این موضوع بود که حمله به ضاحیه واکنشی به مجدل شمس نبوده بلکه تجاوزی آشکار به لبنان است.  
علاوه بر آنکه اشاره به کشته شدن کودکان مشروعیت لازم برای هرگونه واکنش را فراهم نموده و معادله «غیرنظامیان در برابر غیرنظامیان» را تثبیت می‌کند. در همین رابطه آلون بن دیوید تحلیلگر نظامی شبکه 13 تلویزیون رژیم صهیونیستی در واکنش به این سخنرانی گفت: «شنیدم که نصرالله به واکنشی سخت تهدید می‌کند، من سخن وی را جدی می‌گیرم چرا که شاهد آمادگی حزب‌الله برای جنگ هستیم.»
بن دیوید ادامه داد: «برآوردها حاکی از آن است که اسرائیل پاسخ قابل‌توجهی دریافت خواهد کرد و ارتش نیز در حال آماده‌سازی پاسخ است، در اسرائیل نیز تصمیم‌گیری شده که در صورت حمله قابل‌توجه به جبهه داخلی یا تأسیسات نظامی و غیرنظامی پاسخ داده شود و این به معنای احتمال توسعه جنگ است.»
همچنین حیزی سمنتوف تحلیلگر امور عربی شبکه 13 تلویزیون رژیم صهیونیستی گفت: «پیش‌بینی می‌شود که حزب‌الله واکنشی استثنایی و فراتر از تنش‌های به وجود آمده در شمال نشان دهد، یعنی حمله پهپادی و موشکی به عمق اسرائیل.»

جستجو
آرشیو تاریخی