صفحات
شماره هشت هزار و سیصد و نود و سه - ۱۱ بهمن ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و سیصد و نود و سه - ۱۱ بهمن ۱۴۰۲ - صفحه ۱

در نشست خبری جشنواره فیلم فجر مطرح شد

یکدستی هیأت انتخاب را حسن نمی‌دانیم

نشست خبری چهل و دومین جشنواره فیلم فجر صبح دیروز در موزه سینما برگزار شد. در ابتدای نشست پوستر بخش‌های مختلف این رویداد با طرحی از حمیدرضا بیدقی رونمایی شد.
مجتبی امینی، دبیر چهل و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر در ابتدای مراسم گفت: وارد فصل جدیدی از جشنواره شدیم و چهل و دومین دوره آن را آغاز می‌کنیم. خدا را شاکریم که امسال جشنواره‌ای پرشور و پر رونق را شاهد خواهیم بود، چون هنرمندان و خانواده سینما زحمت کشیدند، جشنواره یک جشنواره شلوغ است و با توجه به تقاضای بالای فیلمسازان هیأت انتخاب کار سختی را داشتند.

هیأت انتخاب فجر ۴۲ سیاسی و جناحی نبود
وی درباره تقسیم فیلم‌های جشنواره به خودی و غیر خودی بیان کرد: هر جشنواره‌ای سیاست‌هایی در حوزه انتخاب دارد و بر اساس آن آثار را انتخاب می‌کند در همه جای جهان چنین است. هرکشوری سیاست‌های کشور خود را پیش می‌برد، کار هیأت انتخاب دشوار است چون باید موضوعات و سیاست‌های مختلف را در نظر بگیرند. هیأت انتخاب در واقع هیأت مشاوران دبیر برای انتخاب آثار است، انتخاب آثار امسال هم برگرفته از همین موضوع بوده و شایسته سالاری صورت گرفته است. هیأت انتخاب سیاست‌های جشنواره و کشور را می‌دانند و بر اساس آن انتخاب می‌کنند با قصد سیاسی و جناحی فیلم‌ها را انتخاب نکرده‌اند.

خانواده سینما با میل و رغبت در کنار هم هستند
امینی ادامه داد: آثار را که مرور می‌کنید تنوع را می‌بینید، امسال همه‌ هستند، همه خانواده سینما با میل و رغبت در کنار هم هستند، چون این جشنواره متعلق به خانواده سینماست. سال گذشته مجری ،
 آقای شهیدی فر در اختتامیه گفت «همه می‌آیید» و این چنین شد، باید دست به دست هم دهیم و این دوقطبی پایان یابد. این‌طور نیست که هیأت انتخاب یکدست باشد. مثلاً آقای زندباف مگر جناحی و سیاسی است؟ همه متخصص و اهل کار بودند.دبیر جشنواره همچنین با اشاره با ترکیب هیأت داوران افزود: هیأت انتخاب سیاست‌های جشنواره و کشور را می‌دانند و بر اساس آن انتخاب می‌کنند، با قصد سیاسی و جناحی فیلم‌ها را انتخاب نکرده‌اند. اما یکدستی مهم نیست خروجی مهم است! امسال هم تنوع ژانر و مضامین دیده می‌شود.

جستجو
آرشیو تاریخی