صفحات
شماره هشت هزار و سیصد و نود و سه - ۱۱ بهمن ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و سیصد و نود و سه - ۱۱ بهمن ۱۴۰۲ - صفحه ۱

ارتش رژیم‌صهیونیستی به بیمارستانی در جنین حمله کرد

جنایت در لباس مبدل

سحرگاه روز گذشته سه جوان فلسطینی از جمله دو برادر به نام‌های محمد و باسیل غزاوی و محمد جلامنه را داخل بیمارستان ابن‌سینا در جنین ترور کردند.

امیر فرشباف
خبرنگار


صدوشانزدهمین روز تجاوز نظامی رژیم‌صهیونیستی به فلسطین با یک جنایت هولناک همراه شد. نیروهای صهیونیست در تازه‌ترین جنایات خود این‌بار با لباس مبدل به بیمارستان ابن‌سینا در کرانه باختری یورش برده و سه فلسطینی را ترور کردند.
به گزارش خبرگزاری فلسطینی سما، نیروهای ویژه ارتش رژیم‌صهیونیستی سحرگاه روز گذشته سه جوان فلسطینی از جمله دو برادر به نام‌های محمد و باسیل غزاوی و محمد جلامنه را داخل بیمارستان ابن‌سینا در جنین ترور کردند.
بنا به این گزارش، دوربین‌های مداربسته بیمارستان نشان دادند 10 نیروی ویژه اسرائیلی با لباس‌های غیرنظامی و در پوشش پزشکان فلسطینی وارد بیمارستان شده و به طبقه سوم رفتند و در آنجا بعد از درگیری با کادر درمان، سه جوان را با استفاده از اسلحه سبک مجهز به صدا خفه‌کن ترور کردند.
سخنگوی ارتش رژیم‌صهیونیستی در بیانیه‌ای کوتاه مدعی شد که محمد جلامنه از اعضای حماس، محمد غزاوی از اعضای تیپ جنین و برادرش باسیل از اعضای جنبش جهاد اسلامی در بیمارستان ابن‌سینا ترور شدند. منابع خبری فلسطینی نیز از نفوذ نیروهای ویژه صهیونیست به اتاق شهید باسیل غزاوی و شلیک گلوله به وی در حالت خواب خبر دادند.
گفتنی است این اقدام تروریستی توسط یگان «مستعربین» یا همان «گروه مرگ» صورت گرفته است که در ساختار امنیتی رژیم‌صهیونیستی مأمور به عملیات مخفیانه با استفاده از پوشش مبدل و تغییر چهره هستند. واحد «مستعربین» متشکل از یهودیانی است که در مناطق عرب‌نشین و مطابق با رسوم آنها زندگی می‌کنند و سابقه تأسیس آن به پیش از تشکیل رژیم‌صهیونیستی بازمی‌گردد. جمع‌آوری اطلاعات، تلاش برای تسهیل مهاجرت یهودیان به فلسطین اشغالی و عملیات تروریستی در مناطق عرب‌نشین از جمله مهم‌ترین کارویژه‌های داخلی این سازمان امنیتی است.
 
واکنش‌ها به جنایت جدید صهیونیست‌ها
این جنایت هولناک واکنش‌های متعددی را به دنبال داشته؛ وزیر بهداشت فلسطین از مجمع عمومی سازمان ملل متحد، نهادهای بین‌المللی و سازمان‌های حقوق بشری خواسته است به سلسله جنایات روزانه اشغالگران علیه مردم فلسطین و مراکز درمانی در نوار غزه و کرانه باختری پایان دهند.
جنبش حماس نیز طی بیانیه‌ای جنایت وحشیانه اشغالگران در جنین را محکوم کرد. به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، در این بیانیه آمده است: ترور سه شهروند فلسطینی داخل بیمارستان ابن‌سینا در جنین، جنایتی به تمام معناست که در ادامه تجاوزات دشمن صهیونیستی علیه ملت فلسطین در غزه و کرانه باختری انجام می‌گیرد. حماس همچنین تأکید کرد: مقاومت که با ملت خود بر جهاد تا بیرون راندن اشغالگران و بازپس‌گیری تمامی حقوق این ملت عهد بسته است، هرگز از ترور نمی‌هراسد و جنایات دشمن بزدل و ترسو، آن را تضعیف نخواهد کرد.
جنبش جهاد اسلامی هم در بیانیه‌ای شهادت سه عضو مقاومت اسلامی فلسطین توسط صهیونیست‌ها در بیمارستان ابن‌سینا را تسلیت گفت و اعلام کرد: اقدام ارتش صهیونیستی در یورش به بیمارستان ابن‌سینا با لباس مبدل و ترور سه جوان در این بیمارستان، نقض مجدد قوانین بین‌المللی و بشردوستانه و یک جنایت جنگی است؛ جنایت‌هایی که دشمن ما به ارتکاب آنها عادت دارد.
همچنین دیده‌بان حقوق بشر اروپا-مدیترانه اعلام کرد: ارتش اسرائیل صبح دیروز سه‌شنبه با کشتار غیرقانونی سه مجروح فلسطینی در داخل بیمارستانی غیرنظامی، مرتکب جنایتی مضاعف شد. به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، این سازمان در بیانیه‌ای تأکید کرد که آنچه نیروهای اسرائیلی مرتکب شدند نشان‌دهنده جنایت پیچیده‌ای است که در آن نقض‌های متعدد قوانین حقوق بشری بین‌المللی صورت گرفته است؛ خواه با حمله به یک بیمارستان غیرنظامی حفاظت شده، خواه با ارتکاب جنایت از طریق پنهان کردن خود در لباس پزشکان و پرستاران.
 
پاسخ به دشمن در میدان نبرد
در مقابل، نیروهای مقاومت فلسطین و لبنان همزمان با بمباران سنگین مناطق مختلف غزه توسط جنگنده‌های صهیونیست، مواضع و پایگاه‌های ارتش اشغالگر را طی چند عملیات هدف قرار دادند. سرایا‌القدس، شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی، صحنه‌هایی از هدف قرار دادن یک پایگاه پشتیبانی لجستیکی و مواضع سربازان و خودروهای اسرائیلی را در منطقه سودانیه در شمال‌غربی غزه توسط راکت‌های خود منتشر کرد.
همچنین در ساعاتی، مجاهدان مقاومت با نیروهای اشغالگر در مناطق و محلات مختلف غزه از جمله در اطراف چند بیمارستان و منطقه صنعتی غزه بشدت درگیر شدند. در این درگیری‌ها گردان‌های القسام موفق شدند یک تانک مرکاوا و یک بولدوزر نظامی را در مرکز غزه منهدم کنند.
مقاومت اسلامی لبنان، حزب‌الله نیز طی چندین بیانیه از چند عملیات علیه مواضع و تجمعات دشمن صهیونیست خبر دادند. در بخشی از نخستین بیانیه حزب‌الله آمده است: مجاهدین مقاومت اسلامی در حمایت از مردم استوار فلسطین، تجمع نظامیان دشمن اسرائیلی را در منطقه «حدب یارین» با موشک مورد هدف گرفته، سپس تیراندازان مقاومت، تجهیزات جاسوسی ارتش صهیونیست مستقر در روستای الوزانی را هدف قرار دادند.

 

خبر پلاس

وزیر دفاع یمن: پایان دردناک سلطه امریکا را رقم می‌زنیم

سرلشکر محمد‌ناصر العاطفی، وزیر دفاع یمن در دیدار با فرماندهان نیروی دریایی و پدافند ساحلی یمن گفت: رهبری، مردم، ارتش و جغرافیای یمن قوی‌تر از آن است که با حملات امریکا، انگلیس و اسرائیل متزلزل شود. به گزارش منابع یمنی، العاطفی در این دیدار خاطرنشان کرد: ما از دریای سرخ به آنها می‌گوییم این ما هستیم که پایان دردناک سلطه امریکا را با دستان خود رقم می‌زنیم.
این مقام ارشد یمنی همچنین ضمن اشاره به جایگاه یمن در برقراری امنیت دریایی بین‌المللی افزود: مسئولیت تأمین امنیت دریای سرخ از نظر قانونی، نظامی و سیاسی بر عهده دولت‌ها و کشورهای حاشیه دریای سرخ، بویژه یمن است. حرکت کشتی‌ها در دریای سرخ بجز کشتی‌هایی که با دشمن صهیونیستی و امریکا و انگلیس مرتبط هستند، مجاز است زیرا آنها دولت‌هایی هستند که به یمن و غزه حمله می‌کنند.
وی افزود: ناوهای هواپیمابر و ناوشکن‌های امریکایی، ما را از انجام وظایفی که در قبال مردم فلسطین داریم منصرف نخواهند کرد.

جستجو
آرشیو تاریخی