حکم اعدام ۴ عضو کومله که از سوی موساد برای انجام عملیات تروریستی به ایران اعزام شده بودند، اجرا شد

مجازات تروریست‌ها

در روزهای اخیر جریان رسانه‌ای حامی آشوب و ترور، تطهیر چهره تروریست‌ها را در دستور کار خود قرار دادند

حکم اعدام ۴ عضو تیم عملیاتی سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی که سال گذشته و پیش از اجرای عملیات بمب‌گذاری در اصفهان دستگیر شده بودند، صبح دیروز اجرا شد.
اول مرداد ماه سال 1401، وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی ایران با صدور اطلاعیه‌ای، از کشف و انهدام شبکه‌‌ای از عوامل سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی که برای انجام عملیات تروریستی به کشور اعزام شده بودند خبر داد.
اعضای این شبکه که از طریق یکی از کشورهای همسایه با عوامل سازمان جاسوسی - تروریستی موساد در ارتباط بوده و از اقلیم کردستان وارد کشور شده بودند، با بهره‌گیری از به‌روزترین تجهیزات عملیاتی و ارتباطی و قوی‌ترین مواد انفجاری، قصد انجام اقدامات خرابکارانه و عملیات تروریستی بی‌سابقه‌ای در برخی نقاط حساس و اهداف از پیش تعیین شده را داشتند که پیش از انجام هر اقدامی بازداشت شدند.
اعضای این تیم تروریستی، عضو گروهک تجزیه‌طلب ضدایرانی کومله بودند که کمتر از دو سال پیش از تاریخ عملیات، توسط اعضای ارشد کومله گزینش شده و برای جذب و آموزش در اختیار سرویس جاسوسی رژیم صهیونیستی(موساد) قرار گرفته بودند.
این افراد، پس از جذب، طی چندین مرحله به کشور‌های آفریقایی اعزام شده و تحت آموزش موساد قرار گرفتند. در این آموزش‌ها افسران موساد حضور داشتند و حتی «دیوید بارنیا» رئیس سرویس جاسوسی موساد برای روحیه دادن به افراد تیم در یکی از جلسات حاضر شده و برای اعضای تیم سخنرانی کرده است. اعضای گروهک تروریستی کومله که حالا از رژیم صهیونیستی دستور می‌گرفتند، پس از اتمام آموزش‌ها و در قالب دو تیم دو نفره برای چک مسیر و آشنایی با محیط عملیات در دو نوبت از مرزهای غربی وارد کشور شده و در اواخر سال ۱۴۰۰ قصد انجام عملیات را داشتند که به دلایلی این عملیات ناتمام باقی ماند و مجدداً در تیرماه ۱۴۰۱ اقدام کردند که البته پیش از عملیات بازداشت شدند.

تجزیه‌طلب ها در خدمت موساد
گروهک تروریستی کومله در کنار حزب دموکرات کردستان و پژاک، از جمله گروه‌های مسلحی  به شمار می‌رود که به دنبال تجزیه ایران هستند. این در حالی است که در کنار کارنامه ضدایرانی آنها طی دهه های گذشته، در طول سال‌های گذشته نیز علاوه بر نیروهای اقلیم کردستان، آموزش و تسلیح گروهک‌های ضدایرانی بر عهده رژیم صهیونیستی و موساد بوده است. همچنین در جریان اغتشاشات سال قبل، کومله و دیگر گروهک‌های تجزیه‌طلب تروریستی، میدان‌دار ایجاد آشوب و ناامنی در مناطق غرب و شمال‌غرب کشور بودند.

سوگواری جریان آشوب برای تروریست‌ها
در روزهای اخیر و همزمان با نزدیک شدن به موعد اجرای حکم اعضای کومله که از سوی رژیم صهیونیستی مأمور به انجام عملیات تروریستی در اصفهان بودند، جریان رسانه‌ای حامی آشوب و ترور، تطهیر چهره تروریست‌ها را در دستور کار خود قرار دادند. بی‌بی‌سی فارسی، اینترنشنال، صدای امریکا، منوتو و... با معرفی اعضای کومله به عنوان فعالان سیاسی کرد، جرم آنها را نه عضویت در یک گروه تروریستی و تجزیه‌طلب که فعالیت سیاسی معرفی کردند! این در حالی است که حداقل دو نفر از چهار اعدامی صبح دیروز، جایگاه مهمی در تشکیلات گروهک تروریستی کومله داشتند.

فرامرزی؛ محافظ مهتدی و سرتیم عملیات
محمد فرامرزی با نام مستعار برنن، یکی از افرادی بود که روز گذشته به دار مجازات آویخته شد. او از اعضای اصلی گروهک کومله و ساکن سلیمانیه عراق بود که نقش سرتیم و هدایتگر تیم عملیاتی موساد در ایران را داشت. فرامرزی از هفت سال قبل به عضویت کومله درآمده و پس از طی دوره‌های آموزشی و نظامی، به عضویت رسمی این گروهک تروریستی درآمده و در سال‌های اخیر نیز از محافظان مخصوص عبدالله مهتدی بود. طبق اقرار فرامرزی، او برای حضور در دوره‌های پیشرفته نظامی، آموزش کار با سلاح‌های مختلف، تغییر قیافه و فراگیری داستان‌های پوششی، چندین بار به کشور‌های آفریقایی اعزام شده بود.
وفا آذربار؛ برادرزاده جانشین مهتدی
وفا آذربار نیز که روز گذشته به همراه فرامرزی و دو نفر دیگر اعدام شد، برادرزاده ۲۷ ساله عبدالله آذربار نفر دوم گروهک کومله و جانشین عبدالله مهتدی در این تشکیلات تجزیه‌طلب بود. آذربار به‌عنوان عضو گروه تیم عملیاتی، وظیفه جاگذاری بمب‌ها را در سوله مربوطه بر عهده داشت.

محسن مظلوم؛ پشتیبان تیم ترور
محسن مظلوم یکی دیگر از اعضای کومله بود که سال گذشته پیش از انجام عملیات تروریستی، توسط سربازان گمنام امام زمان(عج) بازداشت شد. او نیز به همراه سایر نفرات، عضو کمیته عملیاتی بود. مظلوم در تمام پنج دوره آموزشی موساد در کشور‌های مختلف آفریقایی حضور داشته و مسئولیت نگهبانی از اطراف و رانندگی و پشتیبانی تیم ترور در اصفهان را بر عهده داشت.

پژمان فاتحی؛ نیروی جایگزین
در کنار محمد فرامرزی، وفا آذربار و محسن مظلوم، پژمان فاتحی، چهارمین عضو گروه عملیاتی موساد در ایران بود. فاتحی نیز مثل سایر افراد گروه، در تمام دوره‌های آموزشی شرکت داشت و در «عملیات بزرگ» موساد علیه ایران، مسئولیت رفع موانع و درگیر شدن با افراد در صورت بروز مشکل را بر عهده داشت. این چهار نفر در روزهای پایانی تیر ماه قصد انجام عملیات در یکی از مراکز مرتبط با وزارت دفاع در نجف آباد اصفهان را داشتند که چند روز پیش از عملیات، توسط سرباز‌ان گمنام امام زمان(عج)، دستگیر شدند.

اذعان عبدالله مهتدی: از اعضای ما بودند
در شرایطی که رسانه‌های فارسی زبان خارج نشین سعی دارند این چهار نفر را به عنوان فعالان سیاسی معرفی کنند، عبدالله مهتدی سرکرده گروهک کومله با انتشار مطلبی در شبکه اجتماعی ایکس، بر عضویت فرامرزی، آذر، مظلوم و فاتحی در کومله تأکید کرد و امروز را برای اعضای این گروهک تعطیل اعلام کرد.

جستجو
آرشیو تاریخی