حمله مقاومت عراق به پایگاه امریکا در العمر سوریه

مقاومت عراق با وجود تهدیداتی که از سوی امریکا علیه این نیروها مطرح شد، شامگاه دیشب نیز به حملات خود به پایگاه‌های امریکا در منطقه ادامه داد.
به گزارش المیادین، مقاومت عراق در حملات شب گذشته خود، پایگاه نیروهای امریکایی در میدان العمر در حومه شرقی دیرالزور را که در شرق سوریه واقع شده است، هدف گرفت. به گفته شاهدان محلی صدای چند انفجار از این پایگاه شنیده شد. با این حال تا زمان تهیه این خبر، امریکا به طور رسمی اطلاعاتی درباره این حمله منتشر نکرد.
این حمله یک روز پس از حملات مقاومت عراق به پایگاه نیروهای امریکایی رخ داد که طی آن
 3 نظامی امریکایی کشته شده و بیش از 30 نفر مجروح شدند. دیروز نیز در همین ارتباط روزنامه امریکایی
وال استریت ژورنال اطلاعات جدیدی از این حمله منتشر کرد. بنا بر این گزارش، پدافند هوایی نیروهای امریکایی در این پایگاه، پهپاد انتحاری را با پهپاد خودی اشتباه گرفت و به همین دلیل مانع نزدیک شدن آن به پایگاه مزبور نشد و به عبارتی پدافند هوایی امریکا به دلیل ورود همزمان دو پهپاد دچار سردرگمی در واکنش به حمله احتمالی شد و در مقابل پهپاد مقاومت عراق شکست خورد.
در همین حال شب گذشته آخرین خبرها از غزه نیز حاکی از آن بود، ارتش رژیم صهیونیستی در ادامه حملات خود به مراکز آنروا، آژانس امدادرسانی و کاریابی سازمان ملل متحد برای آوارگان فلسطینی، به پناهگاه‌های این سازمان در ریمال جنوبی در مرکز شهر غزه حمله و ده‌ها نفر را دستگیر کرد. اسرائیل و حامیان غربی آن در تلاش هستند با محدود کردن فعالیت‌های آنروا در غزه، فشارها بر مردم این باریکه را افزایش دهند.

 

جستجو
آرشیو تاریخی