۱۴هزار واحد مسکن‌ملی به مردم هرمزگان تحویل داده می‌شود

افتتاح ۱۰۳۲ پروژه در سفر رئیسی به هرمزگان

بیتا میرعظیمی
خبرنگار اعزامی به بندر عباس

در آستانه 45 سالگی انقلاب اسلامی و در اولین روز دهه فجر رئیس جمهور و اعضای هیأت دولت در ادامه سفرهای دولت سیزدهم به استان هرمزگان سفر می‌کنند.
 در سفر آخر هفته آیت‌الله رئیسی به هرمزگان که طی روزهای پنجشنبه 12 و جمعه 13 بهمن ماه انجام می‌شود، ۸۰۰ کلاس  درس در قالب ۲۰۰ مدرسه، هوشمندسازی ۳۰۲ کلاس و ۷۲ پروژه ورزشی مدارس به بهره‌برداری رسیده و ۱۴ هزار واحد مسکن ملی تحویل مردم خواهد شد. به این ترتیب مجموع واحدهای مسکونی تحویل‌ شده از ابتدای دولت سیزدهم در این استان به بیش از ۲۰ هزار واحد ارتقا پیدا خواهد کرد.«مهدی دوستی» استاندار هرمزگان، روز گذشته در نشست خبری که به مناسبت سفر پیش‌ روی رئیس‌جمهور به استان هرمزگان برگزار شده بود، اظهار داشت: مصوبات دور دوم سفر رئیس جمهور و بهره‌برداری از طرح‌ها در قالب ۲۲۰ بسته تعریف شده که ۱۰۳۲ پروژه تاکنون به ارزش ۱۰۵ هزار میلیارد تومان انجام شده است. این در حالی است که از ۱۷۴ مصوبه در دور اول سفر، ۱۲۴ مصوبه به سرانجام رسیده و ۱۴۸ مصوبه آن تا ۷۰ درصد تکمیل شده است.
تحویل ۱۳۰۰ پروژه عمرانی
طبق گفته استاندار هرمزگان، تاکنون ۱۳۰۰ پروژه عمرانی از ابتدای دولت تاکنون تحویل مردم شده که هفته‌ای ۱۰ پروژه و در راستای دستور رئیس‌جمهور در تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام انجام شده است.
دوستی تصریح کرد: پیشتر استان هرمزگان در رتبه یک بیکاری قرار داشت که در حال حاضر8 پله صعود داشته است. البته این وضعیت نیز برای ما مطلوب نیست اما رو به‌ بهبود است.
وی با اشاره به اولویت استان در حوزه آب و آموزش گفت: در حوزه آب شاهد احداث بیش از ۸۰ درصدی آب‌شیرین‌کن‌ها در دولت سیزدهم بودیم. به این ترتیب در سفر پیش روی رئیس جمهور به استان، مشکل آبرسانی ۱۵۶ روستا و ۵ شهر حل خواهد شد.

رتبه اول در بنگاه‌های احیایی
دوستی یادآور شد: با احیای ۶۰۰ واحد، رتبه اول در بنگاه‌های احیایی را کسب کردیم. همچنین همزمان تسهیلات بیش از ۱۵ هزار میلیارد تومان محقق شده و در این بخش هم رتبه اول را کسب کرده‌ایم.
وی افزود: در سفر اخیر رئیس‌جمهور به استان هرمزگان، ۷ شهرک صنعتی جدید، ۱۲۸ کارخانه و بنگاه اقتصادی و ۱۳۶ پروژه ورزشی به بهره‌برداری خواهد رسید.
طبق گفته استاندار هرمزگان، در حوزه راه، ۸۰۰ کیلومتر راه شامل راه‌های اصلی، فرعی و روستایی افتتاح خواهد شد. همچنین عملیات اکتشاف پهنه معدنی جازموریان، پهنه معدنی آهن غرب، پهنه معدنی شمال بشاگرد، پهنه معدنی سیلیس باغات آغاز خواهد شد. مهدی دوستی تصریح کرد: در حوزه شیلات نیز 6 هزار و 100 تن ماهی در قفس، ۵ هزار زیستگاه مصنوعی آبزیان، ۴۴۰۰ هکتار مزارع میگو و زیرساخت ۶۱۰۰ هکتار برق‌رسانی به مزارع میگو به بهره‌برداری خواهد رسید.
طبق گفته این مقام مسئول، در حوزه بنادر بندر سیریک، بندر بوموسی، توسعه بندر جاسک به شماره ۲ پارسیان به بهره‌برداری می‌رسد. همچنین در حوزه نفت و پالایش بهره‌برداری از پتروپالایشگاه، تولید روغن‌های صنعتی و قیر، تولید هیدروکربن‌های سبک و سنگین و تولید پارافین و روغن‌های صنعتی به بهره‌برداری خواهد رسید.

بهره‌برداری از ۳۴ پروژه بهداشت و درمان
 استاندار هرمزگان افزود: در حوزه بهداشت و درمان نیز بیمارستان کودکان بندرعباس، بیمارستان فارابی بستک، ۳۴ پروژه بهداشت و درمان استان به بهره‌برداری خواهد رسید.
مهدی دوستی ادامه داد: در حوزه نیروگاه اتمی نیز عملیات اجرایی نیروگاه اتمی ۵ هزار مگاواتی سیریک آغاز خواهد شد.
 این مقام مسئول تصریح کرد: در حوزه بنادر و دریانوردی، عملیات اجرایی پایانه مکانیزه غلات، پایانه مکانیزه ریلی مواد معدنی، توسعه پس‌کرانه بندر شهید رجایی، توسعه زیرساخت‌های گردشگری دریایی به ارزش ۴۰ هزار میلیارد تومان آغاز شده است. همچنین واحد اول نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی آلومینیوم المهدی، سیستم مدیا نیروگاه ایسنس، افزایش ۲۴۰ مگاواتی تولید برق استان نیز به بهره‌برداری خواهد رسید.
دوستی ادامه داد: تأمین برق نیروگاه‌ها به ارزش ۲۴۲ مگاوات در سفر اخیر رئیس‌جمهور به بهره‌برداری رسیده و به این ترتیب مجموع تولید نیروگاه‌ها از ابتدای دولت تا امروز به بیش از هزار مگاوات خواهد رسید.

افتتاح ۱۷ کارخانه در حوزه صنایع تبدیلی
طبق گفته استاندار هرمزگان، در سفر پیش روی هیأت دولت به استان، در حوزه صنایع تبدیلی ۱۷ کارخانه به بهره‌برداری خواهد رسید. همچنین در حوزه آبخیزداری نیز ۵۰ سازه آبخیزداری به بهره‌برداری خواهد رسید.
 دوستی به بهره‌برداری 7 شهرک صنعتی جدید اشاره کرده و گفت: این شهرک‌ها در مناطق فاقد شهرک صنعتی ایجاد شده و همزمان ۲۸ کارخانه و کارگاه صنعتی نیز افتتاح خواهد شد. به این ترتیب حجم بالایی از اشتغال‌زایی رقم خواهد خورد.
وی موضوع فاضلاب را یکی از دغدغه‌های اصلی مردم بندرعباس عنوان کرد و افزود: تاکنون برای تکمیل این طرح ۱۸۰۰ میلیارد تومان هزینه شده است. ۳ فاز از فاضلاب به پایان رسیده و ۳ فاز دیگر در جریان است.۴۷ درصد تاکنون تکمیل شده است.

تأمین آب شرب ۱۵۶ روستا
طبق گفته استاندار هرمزگان در حوزه آب نیز اقدامات مؤثری در دولت سیزدهم انجام شده و در همین راستا ۱۵۶ روستا از نعمت آب آشامیدنی پایدار بهره‌مند شدند. همچنین در این مدت، ۵ آب شیرین کن جدید به بهره‌برداری رسیده و پروژه احداث ۲ آب شیرین کن نیز در حال تکمیل است.
وی به اقدامات سازنده در حوزه مخابرات نیز اشاره کرد و گفت: طی این مدت، جزایر ابوموسی و تنب کوچک و بزرگ به فیبر نوری تجهیز شده‌اند. همچنین حدود ۷۴۰ میلیارد تومان پروژه‌های بخش مخابرات و ارتباطات به بهره‌برداری خواهد رسید.

جستجو
آرشیو تاریخی