نیروهای مقاومت غزه در صد و پانزدهمین روز جنگ با حمله ای دیرهنگام، صهیونیست ها را غافلگیر کردند

شگفتانه گردان های القسام برای تل آویو

شلیک موشک های القسام از مقر خان‌یونس به تل آویو، برای نخستین بار در یک ماه گذشته آژیر خطر را در اطراف اقامتگاه نتانیاهو و کابینه افراطی اش به صدا درآورد.

زهره صفاری
خبرنگار


شلیک پی در پی موشک های القسام از مقر خان یونس به تل آویو، برای نخستین بار در یک ماه گذشته آژیر خطر را در اطراف اقامتگاه نتانیاهو و کابینه افراطی اش به صدا درآورد.
این موشک ها در حالی در اوج درگیری ها در خان یونس از مقر مقاومت در این شهر به سمت مرکز سیاسی رژیم صهیونیستی شلیک شدند که تا چند ساعت قبل از آن، جنگنده های رژیم صهیونیستی با بمباران  دست کم 5 خانه در محله الریمال غزه و حمله به پناهگاه های آوارگان و اطراف بیمارستان ها، رکورد جدیدی در کشتار زنان، مردان و کودکان فلسطینی و آوارگی در باریکه غزه ثبت کرده و با رساندن آمار شهدا به 26 هزار و 637 نفر، نتایج صدو‌پانزدهمین روز جنگ را بیش از پیش، جنایت‌بارتر از قبل در کارنامه سیاه رژیم‌صهیونیستی به ثبت رساند.
براساس گزارش خبرگزاری وفای فلسطین، به‌رغم شدت حملات و شمار بالای مجروحان، ارتش صهیونیستی با بمباران و تیراندازی‌های بی‌امان امکان رسیدن خودروهای امدادی و امدادگران را در عمل غیرممکن کرده بود و همین امر سبب افزایش شهدای فلسطینی در این حملات تا 33 نفر شد. در همین حال در صد و پانزدهمین روز جنگ، صهیونیست‌ها با موشکباران مدرسه آنروا که پناهگاه آوارگان فلسطینی بود دست‌کم 10 نفر را به شهادت رساندند. همزمان پیاده‌نظام ارتش اشغالگر نیز به این مدرسه هجوم برده و بسیاری از پناهجویان زیر مشت و لگد نظامیان مجروح شدند. در عین حال اصابت دو موشک به دو آمبولانس فلسطینی نیز مجروحانی را بر جای گذاشت. اما علاوه بر این محله، جنگنده‌های صهیونیستی محله دراج و منطقه الصبرا و الزیتون را نیز هدف قرار دادند. همچنین دیروز خان‌یونس نیز آماج حملات صهیونیست‌ها بود و اشغالگران اطراف بیمارستان ناصر و الامل را پی‌درپی بمباران کردند. صلیب سرخ فلسطین اعلام کرد، در جریان این حملات دست‌کم سه شهروند در خان‌یونس که در نزدیک بیمارستان الامل در حال تخلیه اجساد بودند، به شهادت رسیدند.
به نوشته شبکه خبری المیادین، صبح دیروز نظامیان اشغالگر در حمله هوایی به شهر الزوایده یک خبرنگار فلسطینی را نیز به شهادت رساندند تا آمار شهدای خبرنگار این جنگ از 7 اکتبر تاکنون به 121 نفر برسد. صهیونیست‌ها همچنین در ضرب‌الاجل به ساکنان خط ساحلی غزه، دستور تخلیه خانه‌ها و مناطق مسکونی را دادند.
در عین حال نیروهای اشغالگر در حمله به جنین در کرانه باختری یک بیمارستان و کادر درمان را هدف قرار دادند. وفا نوشت، در اثر این حمله بخشی از این بیمارستان دولتی تخریب شده است. همزمان محله‌های شرقی این شهر نیز هدف یورش گسترده نظامیان صهیونیستی قرار گرفت و اشغالگران در بازرسی خانه‌به‌خانه شماری از فلسطینی‌ها را بازداشت کردند. خودروهای زرهی صهیونیست‌ها نیز با ورود به شهر صحنه این یورش را رعب‌انگیزتر کردند و بسیاری از خودروهای فلسطینی‌ها را به گلوله بستند. در جریان این حملات یک جوان 21 ساله فلسطینی نیز در شهر الیامون جنین هدف شلیک مستقیم صهیونیست‌ها قرار گرفت و به شهادت رسید تا آمار شهدای دیروز در کرانه باختری به 4 نفر برسد. دو جوان فلسطینی نیز در حمله به نابلس بازداشت شدند. مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین نوشت، هیأت امور اسرا و باشگاه اسرای فلسطین در بیانیه مشترکی شمار بازداشت‌شدگان کرانه باختری از 7 اکتبر تاکنون را بالای 6330 نفر اعلام کرده که از این تعداد 22 نفر دیروز دستگیر شده‌اند و بیش از 400 نفر از اسرا نیز کودک هستند.
این جنایات در حالی آمار روز صد و پانزدهم جنگ 7 اکتبر را به یک رکورد رسانده است که صهیونیست‌ها نیز اعتراف کرده‌اند، به‌رغم رعایت تمامی تمهیدات امنیتی در نبردهای دیروز در نوار غزه 6 زخمی داشته‌اند، مقاومت فلسطین یک پهپاد صهیونیستی را در شمال غزه شکار و سرایا القدس اعلام کرد یک تانک صهیونیستی را منفجر کردند.
در درگیری شدید یک نوجوان فلسطینی با نظامیان صهیونیست در بیرون پایگاه نظامی حیفا، نیز یک سرباز اشغالگر با ضربات چاقو کشته شد. در عین حال عامل این عملیات استشهادی با گلوله به شهادت رسید و دو نفر از همراهانش نیز در درگیری با صهیونیست‌ها بازداشت شدند.
گفته می‌شود با توجه به آوارگی 80 درصد جمعیت غزه و نبود مواد غذایی، امکانات بهداشتی و توقف بسیاری از کمک‌های امدادی، خطر بروز قحطی در این باریکه اجتناب‌ناپذیر خواهد بود. سازمان ملل نیز با اشاره به وضعیت اسفناک آوارگان در مناطق مختلف غزه بویژه رفح، این هشدار را تأیید کرده است.

کابوس شبانه حزب‌الله برای صهیونیست‌ها
حزب‌الله لبنان از آغازین ساعات بامداد دیروز و به عبارت بهتر از دقایقی پس از نیمه‌شب، حملات خود علیه صهیونیست‌ها را از سر گرفت و بنا بر گزارش المیادین، از ساعت 20 دقیقه بامداد سه‌شنبه با شلیک موشک‌های برکان، پایگاه‌های صهیونیستی در برکت ریشا و حداد البوستان را هدف قرار داد و در ساعت 8 صبح پایگاه بیرانیت و ساعت 10 صبح نیز با موشک فلق، تجمع صهیونیست‌ها در جل‌العالم را مورد حمله قرار داد. کابوس شبانه حزب‌الله برای صهیونیست‌ها در ادامه روز نیز متوقف نشد و تجمعات دیگری از نظامیان صهیونیست این بار در مجاورت میتات و پایگاه السماقه متحمل موشک باران نیروهای مقاومت لبنان شدند.با اصابت موشک، خسارات و تلفاتی بر این رژیم وارد آورد.
عصر دیروز نیز تجمعات اشغالگران در هونین و شیحین با حملات حزب‌الله ناامن شد. در همین حال خبرنگار المنار اعلام کرد، زرادخانه رژیم صهیونیستی حومه شهرک زرعیت لبنان، شهرک‌های راشیا الفخار، حولا، الطیبه و الفردیس و طیرحرفا، الجبین و مارون الرأس را نیز هدف گرفته است.

 

خبر پلاس

تلاش برای کنار گذاشتن بی‌بی جنایتکار

یک روز پس از نامه‌ای که بیش از 40 نفر از فرماندهان ارشد نظامی سابق و مقامات اطلاعاتی رژیم صهیونیستی برای برکناری بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به اسحاق هرتزوگ، رئیس این رژیم نوشتند و از تداوم جنگ بدون دستاورد در غزه و کرانه باختری انتقاد کردند، شورای عمومی کنست نیز طرح یائیر لاپید، رهبر اپوزیسیون این رژیم برای سلب اعتماد از کابینه بی‌بی را به رأی گذاشت.
به نوشته العالم، فراکسیون جبهه عربی برای تغییر در کنست با تأیید بررسی این طرح، اعلام کرد، در این طرح بر ضرورت پایان حمله به غزه و امضای توافق مبادله اسرا و آغاز فرایند سیاسی برای طرح سازش تأکید شده است.
فرایند سلب اعتماد مستلزم حداقل 61 رأی موافق اعضای کنست است، این در حالی است که ائتلاف دولتی نتانیاهو دارای اکثریت 64 کرسی داخل پارلمان هستند و همین امر تصویب این مسأله را دشوار کرده و حاشیه امنی برای تداوم جنایات نتانیاهو در غزه ایجاد خواهد کرد.

جستجو
آرشیو تاریخی