رقابت‌های کشتی آزاد بین‌المللی اوپن زاگرب به پایان رسید

جام شگفتی‌ها

حضور رحمان عموزاد و امیرحسین زارع در المپیک قطعی شد

محمد نخودی در وزن 79 کیلوگرم، امیرعلی آذرپیرا در وزن 97 کیلوگرم و امیرحسین زارع در وزن 125 کیلوگرم به مدال طلا، رحمان عموزاد در وزن 65 کیلوگرم، حسین ابوذری در وزن 74 کیلوگرم و امیرررضا معصومی در وزن 125 کیلوگرم به مدال نقره و عباس ابراهیم‌زاده در وزن 65 کیلوگرم به همراه کامران قاسم‌پور در وزن 97 کیلوگرم به مدال برنز دست یافتند.

محسن وظیفه / رقابت‌های بین‌المللی کشتی آزاد جام اوپن زاگرب با خلق چند شگفتی و البته مشخص شدن تکلیف چند وزن تیم ملی کشتی آزاد برای بازی‌های المپیک به پایان رسید. 

محمد نخودی در وزن 79 کیلوگرم، امیرعلی آذرپیرا در وزن 97 کیلوگرم، امیرحسین زارع در وزن 125 کیلوگرم به مدال طلا، رحمان عموزاد در وزن 65 کیلوگرم، حسین ابوذری در وزن 74 کیلوگرم، امیرررضا معصومی در وزن 125 کیلوگرم به مدال نقره و عباس ابراهیم‌زاده در وزن 65 کیلوگرم به همراه کامران قاسم‌پور در وزن 97 کیلوگرم به مدال برنز دست یافتند. با این نتایج رحمان عموزاد و امیرحسین زارع حضورشان در المپیک را قطعی کردند و امیرعلی آذرپیرا هم با رسیدن به مدال طلا و غلبه بر کایل اسنایدر نامدار توانست به دوبنده تیم ملی برسد و در مسابقات گزینشی آسیا برای رسیدن به سهمیه المپیک مسابقه بدهد. 
مسابقات کرواسی علاوه بر اهمیتی که به لحاظ کسب امتیاز داشت، از نظر مشخص شدن تکلیف تیم ملی کشتی آزاد در چند وزن هم بسیار مهم بود. اولین انتخابی مهم هم در وزن 65 کیلوگرم رقم خورد که رحمان عموزاد توانست با غلبه بر عباس ابراهیم‌زاده حضورش در المیک پاریس را قطعی کند اما با این‌حال یک انتقاد جدی در این وزن به رحمان وارد بود که در مسابقه فینال حاضر نشد مقابل وازگن تورانیان کشتی بگیرد. او اعلام کرد مصدوم است اما مشخص نشد این مصدومیت کجا پیش آمد چرا که در مسابقه نیمه‌نهایی حریف خود را دور تشک کشتی می‌چرخاند و کاملاً با اقتدار به فینال رسید. 
در وزن 74 کیلوگرم اما یک انتخابی عجیب برگزار شد و یک گره بزرگ به وجود آورد. حسین ابوذری در این وزن یونس امامی را شکست داد اما در فینال مقابل کشتی‌گیر نه‌چندان مطرح امریکایی شکست سنگینی را پذیرا شد تا ابهام زیادی را درباره اعزام به مسابقات گزینشی به وجود بیاورد. 
در 86 کیلوگرم هم هادی‌وفایی‌پور فقط به کرواسی رفت و به دلیل برخورد با قرعه نحس نتوانست به روی تشک برود. در وزن 97 کیلوگرم هم کامران قاسمپور که بعد از مدت‌ها دوری به روی تشک آمده بود، در مصاف با کایل اسنایدر شکست خورد اما در ادامه امیرعلی آذرپیرا در فینال مقابل اسنایدر به برتری رسید تا هم قهرمان تورنمنت زاگرب شود و هم اینکه حضورش در گزینشی المپیک را قطی کند. ایران هنوز سهمیه این وزن را نتوانسته کسب کند. در وزن 125 کیلوگرم هم یک مسابقه مهم برگزار شد که این مسابقه هم تکلیف تیم ملی در المپیک را قطعی کرد. امیرحسین زارع در وزن 125 کیلوگرم در فینال توانست امیررضا معصومی را شکست بدهد. او هم با این برتری خودش را به المپیک رساند. هرچند که امیررضا معصومی برای رسیدن به فینال زحمت زیادی کشید و حتی پارس امریکایی که برنز جهان را دارد، شکست داد. محمد نخودی هم به طلای وزن 79 کیلوگرم رسید تا اگر مسابقات اوزان غیرالمپیکی امسال برگزار شد، شانس خودش را برای رسیدن به مدال طلا امتحان کند.

 

جستجو
آرشیو تاریخی