تجاوز امریکا و انگلیس به یمن واکنش محکم گروه‌های مقاومت را در پی داشت

یمن تنها نیست

روز جمعه مقاومت اسلامی لبنان، حزب‌الله طی چند عملیات، اهدافی در شمال فلسطین اشغالی را هدف قرار داد. حزب‌الله لبنان در بیانیه‌ای اعلام کرد تجمع نظامیان صهیونیست در اطراف پایگاه «حدب البستان» را با سلاح مناسب هدف قرار داد.

امیر فرشباف
خبرنگار


به دنبال تجاوز نظامی امریکا و انگلیس به یمن در بامداد روز گذشته، رژیم صهیونیستی در سراسر اراضی اشغالی دستور آماده باش صادر کرد. وبگاه امریکایی «آکسیوس» به نقل از یک مقام صهیونیست نوشت: «دولت اسرائیل پیش از وقوع این حمله از آن اطلاع داشته و درحال حاضر برای هرگونه اقدام تلافی جویانه انصارالله و دیگر متحدان ایران علیه اسرائیل در حالت آماده باش قرار دارد.»
با این حال و با وجود جریان داشتن روند رسیدگی به اتهام نسل کشی رژیم صهیونیستی در غزه، درگیری‌ها در مناطق مختلف فلسطین اشغالی ادامه دارد. به گزارش الجزیره در حالی که اسرائیل به دنبال ارائه دلایلی در ردّ اتهام نسل کشی در دیوان دادگستری بین‌المللی است، همچنان به بمباران این باریکه و کشتار مردم در سراسر فلسطین ادامه می‌دهد. گردان‌های القدس شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی اعلام کرد، نیروهایش در خط مقدم درگیری با نظامیان صهیونیست در مرکز شهر خان یونس با تیربار به سوی نظامیان صهیونیست شلیک کردند و یک دستگاه بولدوزر صهیونیستی را با موشک «آرپی جی» هدف قرار داده و کنترل یک پهپاد صهیونیستی را در جبالیا در شمال نوار غزه در دست گرفته است. این گردان‌ها همچنین تأکید کردند یک تانک مرکاوا را با راکت در منطقه جبالیا البلد در شمال نوار غزه هدف قرار داده اند.
درگیری‌ها در کرانه باختری نیز شدت گرفته و گردان‌های «شهدای القسام» شاخه نظامی جنبش حماس در این منطقه از درگیری شدید با نظامیان صهیونیست در «طولکرم» و وارد کردن خسارات و تلفات به آنها خبر دادند.
مبارزان فلسطینی در اردوگاه نورشمس در طولکرم موفق شدند با بمب کنارجاده‌ای و مواد منفجره، یک دستگاه بولدوزر ارتش متجاوز اسرائیل را منهدم کنند.
 
بندرهای اسرائیل 
زیر آتش مقاومت عراق
مقاومت عراق در دور جدید حملات خود به منافع رژیم صهیونیستی، این بار بندر ایلات در جنوب فلسطین اشغالی را هدف قرار داد. به گزارش فارس، مقاومت اسلامی عراق، شامگاه جمعه در بیانیه‌ای اعلام کرد یک «هدف حیاتی» را در اراضی اشغالی فلسطین مورد حمله قرار داده است. مقاومت اسلامی عراق در ادامه این بیانیه اضافه کرد که این حمله با «سلاح مناسب» انجام شده است. به نام دقیق این سلاح در این بیانیه اشاره‌ای نشده است. مقاومت عراق همچنین تأکید کرد که حملات به پایگاه‌های دشمن ادامه خواهد داشت و مقاومت وعده حملات بیشتر را به دشمن می‌دهد. گفتنی است که پیش از این مقاومت عراق اهدافی در فلسطین اشغالی را مستقیماً هدف قرار داده بود. در عملیات قبلی، بندر حیفا به وسیله موشک کروز بردبلند «ارقب» هدف قرار گرفت و قبل از آن نیز در دسامبر سال 2023 سکوی گازی «کاریش» را «با سلاح مناسب» هدف قرار داده بود.
 
اینجا یمن است احمق‌ها!
انصارالله یمن در واکنش به حمله ائتلاف امریکا و انگلیس به مناطقی از این کشور، از هدف قراردادن ناوهای امریکایی و انگلیسی به وسیله موشک خبر داد. به گزارش مشرق، «عبدالسلام الجحاف»، از اعضای ارشد انصارالله در واکنش به حملات و بمباران‌های ائتلاف امریکا و انگلیس علیه شهرهای یمن در حساب کاربری خود در شبکه ایکس اعلام کرد که «به وحشیگری امریکا، انگلیس و اسرائیل پاسخ داده می‌شود و اکنون نبرد بزرگی در دریای سرخ شعله ور است. این عضو انصارالله همچنین از برخورد موشک به تعدادی از ناوهای امریکا و انگلیس خبر داد و گفت: «مسلم است که تعدادی ناو جنگی امریکایی و انگلیسی مورد اصابت قرار گرفته است، اینجا یمن است، ای احمق‌ها». عبدالسلام الجحاف خطاب به امریکا و انگلیس گفت: «تا زمانی که شما منطقه را ترک نکنید، حملات خود را متوقف نمی‌کنیم و تا زمانی که ذلت را در شما نبینیم، از شکست شما دست برنمی داریم. یمن اکنون بریتانیا و امریکا را در دریا تنبیه می‌کند.»
 
آتش پنج مرحله‌ای حزب‌الله 
برسر اشغالگران
روز جمعه مقاومت اسلامی لبنان، حزب‌الله طی چند عملیات، اهدافی در شمال فلسطین اشغالی را هدف قرار داد. حزب‌الله لبنان در بیانیه‌ای اعلام کرد تجمع نظامیان صهیونیست در اطراف پایگاه «حدب البستان» را با سلاح مناسب هدف قرار داد که به اهداف مورد نظر اصابت کرده است. در بیانیه دوم اعلام شد پایگاه المالکیه مستقیماً مورد اصابت قرار گرفت. در بیانیه سوم تأکید شد پایگاه نظامی «حانیتا» و در بیانیه چهارم اعلام شد پایگاه «العاصی» هدف قرار گرفته است. پس از آن از هدف قرار گرفتن تجمع نظامیان صهیونیست در موقعیت المناره خبر داده شد.

جستجو
آرشیو تاریخی