نخستین جام بازی‌های الکترونیکی تهران در انتظار اعلام برگزیدگان است

رقابت 6 هزار گیمر نوجوان پای برج میلاد

مریم سادات‌گوشه
روزنامه‌نگار

نخستین جام بازی‌های الکترونیکی جایزه بزرگ شهر تهران در چهار رشته از 24 تا 30 بهمن‌ماه در سوله‌های نمایشگاهی برج میلاد برگزار شد و اکنون شرکت‌کنندگان در این جام منتظرند تا روز 5 اسفند‌ماه نفرات برگزیده اعلام‌شوند.
رضا سیفی، دبیر جشنواره‌های فرهنگی، هنری و ورزشی شهرداری تهران درباره هدف برگزاری این رویداد فرهنگی به «ایران» می‌گوید:«شهرداری تهران در نظر دارد سلسله جشنواره‌های فرهنگی به نام آرمان  برگزار کند. این رویداد به نیت شهید آرمان علی‌وردی آغاز شد و قرار است 52 رویداد در طول سال اتفاق بیفتد و طی آن جشنواره‌های مختلفی در حوزه‌های فرهنگی، هنری، ورزشی، اجتماعی، علمی و قرآنی برگزار خواهد شد.»
او در ادامه درباره اهمیت این جشنواره توضیح می‌دهد:« این اولین رویداد با محوریت قشر نوجوان و جوان بود که اهمیت ویژه‌ای داشت و در بین آنان خیلی از این جام استقبال شد. این جشنواره که با جام بازی‌های الکترونیکی شروع شد، 2 هدف مهم داشت؛ یکی ایجاد شور و نشاط اجتماعی و دوم استعدادیابی جوانان.»
سیفی درباره کیفیت برگزاری این جام ادامه می‌دهد:« نهادهای مختلفی جشنواره بازی‌های رایانه‌ای برگزار کردند، اما با این کیفیتی که ما جام بازی‌های الکترونیکی را برگزار کردیم برای اولین‌بار بود. در جشنواره‌های برگزار شده مشارکت در سطح ملی تا 3000 نفر شرکت‌کننده بود اما در این رویداد 6 هزار نفر ثبت‌نام کردند که همه نوجوانان و جوانان علاقه‌مند به بازی‌های رایانه‌ای بودند.»
دبیر این جشنواره در ادامه تصریح می‌کند:« اتفاق مهم این جشنواره جایزه 100 میلیون تومانی این جام است که انگیزه زیادی برای شرکت کردن گیمرها ایجاد کرد و نکته مهم دیگر اینکه قرار است نفرات برتر به تیم‌ملی دعوت شوند. در پایان این بازی‌ها ۴ نفر به کمیته ملی المپیک معرفی می‌شوند تا در تیم‌ملی حاضر شده و برای بازی‌های آسیایی هانگژو چین در رشته فیفا و مسابقات جهانی رومانی در رشته E فوتبال به رقابت بپردازند. ورود این رشته‌ها به میادین المپیکی اتفاق مبارکی است و مقرر شده در کنار المپیک جهانی، المپیک ورزش‌های مجازی نیز تعریف شوند. در واقع این موضوع  آینده روشنی را به علاقه‌مندان خود نوید می‌دهد. نکته قابل تأمل آن که در این رشته‌ها نیز در صورت قهرمانی در میادین بین‌المللی، معافیت سربازی به نفرات اول، دوم و سوم تعلق می‌گیرد.»
سیفی درباره رشته‌هایی که شرکت‌کنندگان در آن رقابت کردند توضیح می‌دهد:«در این جشنواره بانوان در دو رشته کلش رویال (موبایلی-Clash Royal) و تِرَک مانیا (Track Mania) و آقایان نیز در رشته‌های فیفا ۲۳، E فوتبال ۲۳ و کلش رویال (موبایلی -Clash Royal) با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.»
او در پایان سخنانش می‌افزاید:«این جشنواره باعث شد خیلی از گیمرهای مطرح کشور از استان‌های مختلف در این جشنواره شرکت کنند و در نهایت فضای مفرحی ایجاد شد و این رقابت دقیقاً منطبق با نیاز و سلیقه نوجوانان در کشور انجام گرفت و قرار است 5 اسفند‌ماه در مراسم اختتامیه که در برج میلاد برگزار می‌شود، 4 برگزیده این مسابقات معرفی شوند.»

جستجو
آرشیو تاریخی