ساعت طرح ترافیک تغییر نمی کند ساعت کاری مادران شاغل شناور می‌شود

ساعت طرح ترافیک تغییر نمی کند

تغییر در ساعت کاری ادارات، در اجرای طرح ترافیک تهران تغییری ایجاد نمی‌کند. شهریار افندی‌زاده، مدیرعامل سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهر تهران درباره ساعت اجرای طرح ترافیک همزمان با تغییر ساعت کار ادارات بر اساس مصوبه هیأت دولت گفت: با توجه به تغییرات اعمال شده توسط دولت، اجرای طرح ترافیک در شهر تهران از ساعت ۶:۳۰ الی ۱۸:۰۰ است و هیچ‌گونه تغییری نخواهد داشت.
مدیرعامل سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهر تهران با اشاره به آمار جابه‌جایی‌های انجام شده در طول شبانه‌روز در پایتخت افزود: آمار روزانه در شهر تهران حدود ۲۰ میلیون سفر است که از این میزان، حدود ۴۳ درصد را سفرهای شغلی و حدود ۱۸ درصد را سفرهای آموزشی به خود اختصاص می‌دهند. با اجرای طرح تغییر ساعت کاری ادارات، به دلیل جابه‌جایی سفرهای شغلی، سفرها حدود ۹ درصد کاهش می‌یابد.
مدیرعامل سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهر تهران با اشاره به کاهش همزمان تعداد سفرهای آموزشی دانش‌آموزان و دانشجویان افزود: پیش‌بینی می‌شود در ساعت اوج صبحگاهی حدود۲۰ درصد کاهش بار ترافیک صبحگاهی را نسبت به دوره قبل از اجرای طرح تغییر ساعت کار ادارات و تعطیلی مدارس داشته باشیم که این میزان درصد کاهش، به ساعات دیگری از روز منتقل یا حذف می‌شود.

 

ساعت کاری مادران شاغل شناور می‌شود

سازمان اداری و استخدامی کشور درباره تغییر ساعت ادارات اعلام کرد: مطابق بخشنامه سال گذشته این سازمان به شماره ۳۰۲۲۰ به تاریخ ۵/۴/۱۴۰۲، به دستگاه‌های اجرایی موضوع ماده ۵ قانون مدیریت خدمات کشوری، بانک‌ها، شهرداری‌ها و سایر نهادهای عمومی ابلاغ شده بود که ساعت کار خدمت حضوری تمامی کارکنان و سایر افراد شاغل (اعم از رسمی، پیمانی، قراردادی، شرکتی و…) از ساعت ۶ صبح و ساعت پایان را حداکثر تا ساعت ۱۳:۰۰ قرار دهند و مابقی ساعات کار موظفی را از طریق دورکاری (با تمهیدات لازم) جبران کنند.
در این بخشنامه ساعت آغاز به کار مادران شاغل دارای فرزند زیر ۶ سال، افراد دارای معلولیت و افراد ساکن در حومه شهرهای محل خدمت، با انجام تمهیدات لازم به ‌منظور حفظ تداوم خدمت‌رسانی دستگاه، به مدت یک‌ ساعت شناور تعیین شده است. رؤسای دستگاه‌های مشمول این بخشنامه می‌توانند به تشخیص خود، سایر مصادیق را در همین چهارچوب تدبیر کنند.

جستجو
آرشیو تاریخی