«ایران» از جزئیات تغییر ساعت کاری ادارات گزارش می دهد

سحرخیزی کارمندان با افزایش دما

ساعت کار ادارات از امروز ۱۶ خرداد تا ۱۵ شهریورماه ۱۴۰۳ به‌ منظور مدیریت مصرف برق در فصل گرم سال تغییر خواهد کرد. بر اساس مصوبه هیأت دولت، با گرم شدن هوا و افزایش مصرف انرژی، ساعت کار ادارات از امروز به ۶ صبح تا ۱۳ تغییر می‌کند و این طرح برای صرفه‌جویی در مصرف برق اجرا می‌شود. طبق این مصوبه، دمای محیط در ادارات روی دمای آسایش یعنی ۲۴ درجه تنظیم می‌شود و ادارات باید در ساعات کاری مصارف خود را ۳۰ درصد و پس از پایان ساعات کاری ۶۰ درصد کاهش دهند.
 گفته می‌شود این اقدام، کاهش ۸۵۰ مگاواتی اوج بار شبکه برق در تابستان ۱۴۰۲ را به همراه داشت، در عین حال ارگان‌های مختلف برای خدمت‌رسانی بهتر به مردم ساعت فعالیت خود را مطابق ساعت کاری ادارات برنامه‌ریزی خواهند کرد. در همین راستا متروی تهران نیز ساعت خدمت‌رسانی را به مسافران افزایش داده است. هادی زند، مدیر ارتباطات و امور بین‌الملل شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه در این‌باره گفت: از امروز چهارشنبه ۱۶ خردادماه ۱۴۰۳ متروی تهران یک ساعت زودتر کار خود را آغاز می‌کند. در این مدت سرویس‌دهی در خطوط درون‌شهری (یعنی خطوط ۶.۴، ۳.۲، ۱و۷) از شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۴:۳۰ بامداد، پنجشنبه‌ها از ساعت ۵:۳۰ و روزهای جمعه از ساعت ۶:۰۰ صبح آغاز می‌شود و در تمامی خطوط تا ساعت ۲۲ ادامه خواهد داشت. وی تصریح کرد: ساعت کاری مترو در خط ۵ از شنبه تا پنجشنبه از گلشهر به سمت تهران از ساعت ۴:۳۰ و از تهران به سمت گلشهر از ساعت ۵:۳۰ آغاز می‌شود.
به گفته مدیر ارتباطات و امور بین‌الملل شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه، سرویس‌دهی در روزهای جمعه نیز در این خط همانند خطوط درون‌شهری از ساعت ۶:۰۰ صبح آغاز خواهد شد. همچنین لازم به توضیح است سرویس‌دهی در خط پرند بدون تغییر و طبق زمانبندی قبلی ادامه خواهد داشت.
جستجو
آرشیو تاریخی