یادداشت

تداوم توسعه زیرساخت‌های ارتباطی کشور در دولت سیزدهم

عیسی زارع‌پور
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات

با گذشت 5 روز از سفر ریاست محترم جمهوری اسلامی به استان قم و افتتاح پروژه فیبرنوری منازل و کسب‌وکارهای این استان، روز قبل و در آستانه روز جهانی ارتباطات و جامعه اطلاعاتی، بار دیگر با حضور ایشان، از طرح‌های مهم و جدید ارتباطی رونمایی شد. تداوم توفیقات و ثبت رکوردهای بی‌سابقه در حوزه‌های ارتباطات، فناوری اطلاعات، فضایی، هوشمندسازی و تحول دیجیتال با حضور و همراهی مستمر ریاست محترم دولت جمهوری اسلامی، نشان از توجه و اهمیت استراتژیک این حوزه‌ها در دولت سیزدهم دارد. در ادامه سرمایه‌گذاری‌ها و برنامه‌ریزی‌های انجام شده وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات از آغاز به کار دولت و با هدف گسترش رونق و عدالت ارتباطی، اکنون شاهد به ثمررسیدن و شتاب در بهره‌برداری از طرح‌های کلان و راهبردی در کشور هستیم که در همین راستا، روز قبل و در جلسه نظارت ستاد این وزارتخانه از 6 طرح مهم ارتباطی در سراسر کشور شامل طرح توسعه ارتباطات روستایی، پروژه فیبرنوری منازل و کسب‌وکارها، نسل پنجم تلفن همراه، توسعه ظرفیت شبکه انتقال، شبکه IP ملی و افزایش حضور نقاط شرکت ارتباطات زیرساخت رونمایی شد.
در مراسم روز گذشته در راستای تحقق منویات رهبر معظم انقلاب، در خصوص «جهش تولید با مشارکت مردم» به عنوان رهنمود و شعار سال‌جاری، همچنین 11 قرارداد خرید تجهیزات مخابراتی و ارتباطی با فناوری پیشرفته و بومی با شرکت‌های دانش‌بنیان داخلی امضا شد. به این ترتیب و با پیگیری مستمر اجرای مأموریت‌ها و طرح‌های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، همزمان با رفع و جبران کاستی‌ها و شکاف‌های دیجیتال به جامانده از سال‌های قبل، شاهد گشایش‌های عظیم و رفع کامل موانع زیرساختی و ارتباطی در شکوفایی اقتصاد دیجیتال کشور هستیم که ثمرات و عواید آن تا دهه‌های آتی به عنوان یادگاری ماندگار از دولت سیزدهم باقی خواهد ماند.
امروز متخصصان و ذی‌نفعان عرصه ارتباطات و فناوری اطلاعات که بعضاً خود از نزدیک درگیر پروژه‌های عظیم ارتباطی هستند، به‌خوبی ارزش راهبردی اقدامات و دستاوردهای ویژه دولت در این بخش را گواهی می‌دهند. همچنین به واسطه جدیت و برداشتن گام‌های عملیاتی در دولت سیزدهم، کسب‌وکارهای وابسته به حوزه‌های ارتباطی نیز که به‌وضوح شاهد تحقق وعده‌ها در پیش‌بینی و ظرفیت‌سازی‌های کلان در کشور هستند، با اطمینان از تداوم فراهم‌سازی بسترها و زیرساخت‌های لازم، دیگر تردید و دغدغه‌ای از آینده و اجرای برنامه‌های توسعه‌ای خود ندارند و در نهایت پرواضح است که هدف عالی و غایی از تمام تلاش‌های شبانه‌روزی جهادگران عرصه ارتباطات، رفع دغدغه ریاست محترم جمهور و جلب رضایت آحاد مردم برای افزایش کیفیت و سرعت اینترنت است که ان‌شاءالله با عبور از بخش پرچالش‌ و زمانبر این طرح‌ها، بزودی ثمره این اقدامات در افزایش کیفیت، سرعت و امنیت اینترنت در کشور تا سال‌ها کام مردم عزیز را شیرین خواهد کرد. در پایان تأکید می‌شود، نظر به امیدآفرینی به عنوان خط‌مشی و مسئولیت بزرگ دولت سیزدهم، سیر خدمت به ملت شریف ایران و بهره‌برداری از طرح‌های بزرگ ارتباطی، با شتاب و توان مضاعف ادامه خواهد داشت.

جستجو
آرشیو تاریخی