سیدحسن نصرالله با اشاره به اینکه صهیونیست‌ها خواستار سقوط کابینه نتانیاهو و از سر گیری مذاکرات برای آزادی اسرا هستند، تأکید کرد

اسرائیل راهی جز پذیرش شروط مقاومت ندارد

مقاومت با شلیک ۶۲ موشک از جمله ۲۰ موشک کاتیوشا، ۲۲ موشک کورنت ویژه با برد جدید و ۱۸ موشک کورنت دیگر پایگاه میرون را هدف قرار داد دیگر کسی امیدی به آزادی اسرای اسرائیلی ندارد؛ یا با مذاکره آزاد خواهند شد یا با تابوت بازخواهند گشت امریکایی‌ها به‌خاطر یمن برای ایران پیغام تهدیدآمیز فرستادند اما جز یک کلمه نشنیدند و آن این بود که این عملیات‌ها تصمیم یمنی است

دبیرکل حزب‌الله لبنان در سخنانی به مناسبت هفتمین روز شهادت وسام الطویل، فرمانده برجسته حزب‌الله با تأکید بر اینکه «بسیاری از جوانان ما از ۱۰۰ روز پیش تاکنون در جبهه‌ها در حال جنگ هستند» از آمادگی مقاومت منطقه برای متوقف کردن جنایات رژیم صهیونیستی خبر داد.
به گزارش المنار، سیدحسن نصرالله در ابتدای سخنان خود به شهادت وسام الطویل پرداخت و گفت: «با شهادت حاج جواد، این فرمانده شهید به ۲ برادر شهید خود و برادرزاده‌های شهیدش حسین و محمد پیوست. ما در برابر الگوی یک خانواده مؤمن، مبارز و فداکار قرار داریم. قرآن کریم این خانواده را تربیت کرده است؛ ۳ برادر شهید و ۲ نوه که دیگر جایگزینی ندارند.»
وی سپس با اشاره به 100 روزه شدن جنگ غزه افزود: «خانواده‌های مقاوم و آواره‌ای که صبور هستند بخشی از مبارزه هستند. بسیاری از جوانان ما از ۱۰۰ روز پیش تاکنون در جبهه‌ها در حال مبارزه هستند. من در این نبرد مداوم، نامه‌های بسیاری با امضای پدران و مادران دریافت کرده‌ام که خواستار اعزام تنها فرزند پسر خود به خطوط مقدم شده‌اند.»
نصرالله با بیان اینکه داعش نه‌تنها برای دولت سوریه بلکه برای مردم این کشور، بزرگ‌ترین تهدید بود و بیشترین کشتار را در عراق انجام داد، خاطرنشان کرد: «داعش ساخته امریکا بود و چند روز پیش هم بیش از صد نفر را در جوار مزار حاج قاسم سلیمانی به شهادت رساند. داعش همچنین بزرگ‌ترین تهدید برای کشور و مردم لبنان بود.»
نصرالله ادامه داد: «ما افتخار می‌کنیم که با داعش مبارزه  و در این راه شهید تقدیم کرده‌ایم. شهید حاج جواد در سال ۲۰۰۶ از فرماندهان میدان نبرد بود و در سوریه نیز از فرماندهان مبارزه با داعش بود. باید برای فراهم کردن تمامی عوامل مقاومت و پایداری در این نبرد همکاری کنیم، زیرا نمی‌دانم تا چه زمانی به طول خواهد انجامید. بخش زیادی از اقدامات فرماندهان شهید ما از اسرار مقاومت هستند و در حال حاضر قابل بیان نیستند.»
نصرالله گفت: «حاج جواد از هشتم اکتبر گذشته یکی از فرماندهان میدانی بود. وی جانباز بود اما میدان را خالی نکرد. او نمونه یک مؤمن و یک مبارز همیشه حاضر در میدان نبرد بود. شهیدان ما پیروزی‌ساز و عاشقان شهادت هستند.»
 
پایداری صدروزه غزه در تاریخ بی‌همتاست
نصرالله با بیان اینکه تحلیلگران و کارشناسان نظامی اتفاق‌نظر دارند که اسرائیل در این جنگ، در یک «گودال عمیق» سقوط کرده است که نمی‌داند چگونه از آن خارج شود، خاطرنشان کرد: «۱۰۰ روز از آغاز جنگ گذشته و غزه در حال مبارزه و پایداری است که در تاریخ همتا ندارد. مقاومت غزه در تمامی گروه‌ها و تحت عنوان‌های مختلف به صورت شبانه‌روزی و با دلاوری کم‌نظیر در حال مبارزه هستند.»
وی سپس با تأکید بر اینکه «بسیاری از کسانی که نبرد طوفان‌الاقصی را دنبال می‌کنند بر این باورند که اسرائیل به پنهانکاری بی‌سابقه‌ای در خصوص انتشار اخبار دست زده است»، افزود: «دشمن در این 100 روز بجز کشتار وحشیانه زنان و کودکان، چه دستاوردی داشته است؟ اسرائیل در تحقق اهداف خود شکست خورده است و صهیونیست‌ها هم به این مسأله اذعان دارند. اسرائیل نتوانسته است اسرای خود را آزاد کرده، مردم غزه را مجبور به کوچ اجباری کند و این منطقه را پس از اشغال، به محلی برای اسکان صهیونیست‌ها بدل کند. دشمن همچنان در حال جنگ در خان‌یونس و مرکز نوار غزه برای کسب دستاورد است. دشمن نتوانسته به مقاومت و توانایی آن در شلیک موشک از غزه ضربه وارد کند. زیان‌ها و دستپاچگی دشمن در حال افزایش و در حال فرورفتن در گودالی عمیق است. برخی رسانه‌های دشمن از معلول ‌شدن ۴ هزار نظامی سخن می‌گویند؛ یعنی این نظامیان از خدمت نظامی خارج شده‌اند. آنها گفته‌اند که شمار این افراد ممکن است به ۳۰ هزار نفر برسد.»
نصرالله با اشاره به اینکه «اسرائیل به تعداد تلفات خود اعتراف نمی‌کند و آمار واقعی را بشدت سانسور می‌کند»، بیان کرد: «بیش از نیمی از صهیونیست‌ها، از نظر روانی آسیب دیده‌اند و نیازمند درمان هستند. اقتصاد اسرائیل نیز آسیب زیادی دیده است. آنچه در دریای سرخ رخ داد نیز ضربه مهلکی به اقتصاد دشمن بود. محاکمه اسرائیل در دادگاه لاهه تصویر آن را مخدوش کرد و حجم فروپاشی و سقوط اخلاقی غرب و امریکا را نشان داد که حامی این رژیم است. آگاهی از میزان خسارات دشمن طی این 100 روز، ضروری است تا همه مردم منطقه ما بدانند که خون کودکان مظلوم، پایمال نخواهد شد.»
نصرالله تأکید کرد: «اما بحران بزرگ هنگامی رخ خواهد داد که جنگ به پایان برسد و حجم بحرانی که در وهله نخست مقاومت در غزه به رژیم صهیونیستی وارد کرده است، آشکار شود. در جبهه غزه، جبهه لبنان و کرانه باختری دشمن با تلفات جانی روبه‌رو می‌شود.»

اسرائیلی‌ها خواستار سرنگونی نتانیاهو هستند
دبیر کل حزب‌الله با بیان اینکه افکارعمومی اسرائیل پس از این جنگ تغییر کرده و دیگر امیدی به جنگ ندارند، گفت: «دیگر کسی امیدی به آزادی اسرای اسرائیلی ندارد؛ یا با مذاکره آزاد خواهند شد یا با تابوت بازخواهند گشت. انتظار می‌رود که افکارعمومی در قبال جنگ، بیشتر هم تغییر کند و کسی خواستار ادامه آن نباشد. در نظرسنجی‌ها هم مشخص است که نتانیاهو دیگر جایگاهی ندارد. اینها همه از نتایج جنگ است. بنابراین صهیونیست‌ها خواستار سقوط کابینه نتانیاهو و از سرگیری مذاکرات برای آزادی اسرا هستند؛ هر چند به قیمت توقف کامل جنگ یا پذیرش شروط مقاومت فلسطین باشد.»
وی با اشاره به اینکه کابینه دشمن هیچ چاره‌ای جز پذیرش مقاومت فلسطین و اعلام توقف کامل جنگ ندارد، گفت: «این به معنای پیروزی‌ است که وعده آن را داده بودیم. امریکا و سایر کشورهای غربی طی 100 روز گذشته تلاش کردند سایر جبهه‌های حامی غزه را ساکت کنند؛ چه یمن، لبنان یا عراق. آنان به دنبال فشارهای داخلی هستند تا بتوانند این محورها را از کار بیندازند، ولی این اقدام هیچ سودی ندارد. البته امریکایی‌ها طی چند روز گذشته به تهدید هم روی آورده‌اند؛ تهدید ایران، عراق، سوریه، لبنان و یمن، اما باز هم بی‌فایده است.»

تحولات دریای سرخ ضربه بزرگی به اقتصاد دشمن وارد کرد
نصرالله سپس با پرداختن به نبرد مقاومت یمن با رژیم صهیونیستی و حامیانش افزود: «آنچه در دریای سرخ رخ می‌دهد ضربه‌ای بزرگ به اقتصاد دشمن وارد کرده است.» نصرالله با تأکید بر اینکه حمله به یمن، «حماقت امریکا و انگلیس» بود، خاطرنشان کرد: «امریکا می‌گوید که به دنبال گسترش جنگ نیست، ولی این کار را انجام می‌دهد. این یک حماقت است. اگر بایدن و اطرافیانش فکر می‌کنند که خواهند توانست یمنی‌ها را در دریای سرخ متوقف کنند، در اشتباه هستند. آنان مردم رهبران و تاریخ یمن را به‌خوبی نمی‌شناسند. اینها ناشی از روحیه استکباری امریکا و حقیر و ضعیف دانستن دیگران است. آنان مدعی حمایت از کشتیرانی هستند، ولی یمنی‌ها فقط کشتی‌های عازم فلسطین اشغالی را هدف قرار می‌دهند. البته این کمترین پاسخ به اقدام امریکاست که به کشتیرانی در این دریا، آسیب زیادی وارد کرده است.»
دبیر کل حزب‌الله ضمن انتقاد از حضور بحرین در ائتلاف امریکایی-انگلیسی و تمجید از موضعگیری ملت و علمای این کشور در حمایت از مردم یمن، ادامه داد: «امریکایی‌ها به‌خاطر یمن برای ایران پیغام تهدیدآمیز فرستادند اما جز یک کلمه نشنیدند و آن این بود که این عملیات‌ها تصمیم یمنی است. به‌زودی مشخص می‌شود که بایدن در حمله به یمن حماقت کرده است. امروز وظیفه هر آزاده‌ای است که حمایت خود را از ملت و حکومت یمن و جنبش انصارالله اعلام کند. کسی که حامی جبهه حق باشد، معیارش این است که حامی یمن و فلسطین و همه مظلومان باشد. اما کسانی که سکوت کرده‌اند، در روز قیامت هم مورد سؤال قرار خواهند گرفت.»

حضور مؤثر مقاومت عراق و لبنان
دبیر کل حزب‌الله لبنان سپس به حملات مقاومت عراق پرداخت و گفت: «می‌خواهم تأکید کنم که آنچه مقاومت عراق درباره هدف قراردادن مکانی در حیفا اعلام کرد، صحیح است و اطلاعات ما تأیید می‌کند که هدفی در این منطقه مورد اصابت قرار گرفته اما اسرائیل در این رابطه پنهان‌کاری می‌کند.»
وی با اشاره به اینکه دشمن صهیونیستی حتی به هدف قرار گرفته شدن مقر «میرون» هم اعتراف نکرد، عنوان کرد: «مقاومت ۶۲ موشک از جمله ۲۰ موشک کاتیوشا، ۲۲ موشک کورنت ویژه با برد جدید و ۱۸ موشک کورنت دیگر را شلیک کرد و هدف‌هایی را در میرون مورد اصابت قرار داد. فیلمی که ما در این خصوص منتشر کردیم از تمامی حقایق این حمله پرده بر نمی‌دارد. اطلاعات ویژه ما تأیید می‌کند که در پایگاه میرون تلفات جانی رخ داده و ویدیو منتشرشده از سوی ما نیز دروغگویی دشمن را آشکار می‌کند. زمانی که حزب‌الله از این حمله ویدیو منتشر کرد، مجبور به اعتراف شد و رسانه‌های دشمن نیز روز گذشته اذعان کردند که پایگاه میرون به صورت کامل تخریب شده است.»
‏نصرالله با بیان اینکه کابینه و مردم صهیونیست از جنگ می‌ترسند، در پایان هشدار داد: «ما از 99 روز پیش آماده جنگ بوده‌ایم، از آن هراسی نداریم و هیچ تردیدی نمی‌کنیم. امریکا هم که سعی دارد وانمود کند نگران لبنان است، بهتر است نگران پایگاه نظامی خود در اسرائیل باشد. موضع ما واضح است: ما حامی غزه هستیم و به آن ادامه خواهیم داد. باید حمله به غزه متوقف شود.»
نصرالله در پایان تأکید کرد: «تمامی تحولات منطقه در گرو توقف حمله به غزه است و در پایان امریکا و تمام دنیا خود را در برابر این حقیقت خواهند دید که مقاومت در تمام منطقه سلاح در دست دارد و این مقاومت است که باعث توقف حمله به غزه شده است.»

جستجو
آرشیو تاریخی