اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

تهیه نخستین سند بالادستی در حوزه موسیقی

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درخصوص تهیه سند موسیقی گفت: بنا این است که در دولت انقلابی و مردمی بسیاری از وعده‌های زمین مانده حل شود. بیش از ۴۵ سال که از پیروزی انقلاب می‌گذرد هیچ سندی بالادستی در حوزه موسیقی نداشتیم. الحمدلله این اتفاق افتاد و مبانی فقهی این سند مبتنی بر آرای فقهی رهبر انقلاب، امام و مراجع تنظیم شده است و گروه‌های حوزوی قوی هم با ما همکاری کردند.
 آن طور که در گزارش ایرنا آمده، محمد مهدی اسماعیلی در حاشیه جلسه روز گذشته هیأت دولت گفت: بعد از چندین سال وقفه جشنواره مطبوعات و رسانه‌های کشور در ایام پیش رو و بعد از دهه فجر(قبل از انتخابات) برگزار می‌شود و این مطالبه شما خبرنگاران عزیز بود، بنده هم وعده داده بودم که نمایشگاه را برگزار کنیم از این رو هماهنگی‌های آن صورت گرفت و نمایشگاه بزرگ مطبوعات، رسانه‌ها و خبرگزاری‌ها با قوت برگزار خواهد شد.وی با بیان اینکه شنبه مراسم ویژه‌ای در محوطه‌ تئاترشهر خواهیم داشت و مطالبه بیش از سی و چند ساله اصحاب و هنرمندان تئاتر برآورده شده است، اظهار کرد: ما یک حائلی را در مجموعه تئاترشهر برای بهره‌مندی بیشتر هنرمندان ایجاد خواهیم کرد و در همین جا از خبرنگاران هم دعوت می‌کنم در این مراسم حضور یابند.یک باز طراحی در آنجا نیز صورت گرفته و یک اجرای سرباز هم از سوی همکاران ما در مجموعه شهری انجام می‌شود که روی هم رفته اتفاقات مبارک برای حوزه هنر کشور است و باعث اقدامات مبارک هنری و فرهنگی خواهد شد .
یک باز طراحی در آنجا نیز صورت گرفته و یک اجرای سرباز هم از سوی همکاران ما در مجموعه شهری انجام می شود که روی هم رفته اتفاقات خوبی برای حوزه هنر کشور است و باعث اقدامات مبارک هنری و فرهنگی خواهد شد.
اسماعیلی درباره اکران فیلم پالایشگاه گفت: سال گذشته بود که با همکاری وزارت نفت این کار انجام شد و در روزی که پیکر شهید محمد جواد تندگویان به کشور برگشت ما نمایش عمومی فیلم پالایشگاه را آغاز می‌کنیم که یکی از مقاطع مهم دفاع مقدس و نقش آفرینی این شهید بزرگوار در صنعت نفت را در حرکت مجاهدانه به تصویر می‌کشد؛ ان شاالله مردم از این فیلم استقبال کنند که با همکاری و پشتیبانی وزارت نفت و توسط بنیاد سینمایی فارابی تولید شده است.
وی همچنین در واکنش به ماجرای مجوز کتاب شفیعی کدکنی با خواندن شعری از او با بیان اینکه آقای «شفیعی کدکنی» شاعر بی‌نظیری است و استاد بنده در دانشگاه است، افزود: ما نسبت به آقای دکتر، حس تعظیم داریم و در مورد حواشی پیش‌آمده در خصوص مجوز انتشار کتاب جدید ایشان، خبر‌رسانی دوستانمان ایراد دارد.ما ۲۵۵ هزار درخواست مجوز کتاب داریم، به غیر از نیم درصد، در این دو سال به همه مجوز دادیم. کتاب جدید ایشان هم مانند بقیه، فرایند خود را طی می‌کند و در به وجود آمدن این حواشی، یک شیطنت خبری صورت گرفته است.استاد شفیعی کدکنی، از افتخارات ما محسوب می‌شود و دوستان رسانه‌ای نباید با حُب و بغض‌های سیاسی، این بی‌اخلاقی فرهنگی را انجام دهند. دوستان ما در رسانه‌ها باید رعایت کنند و به مفاخر احترام بگذارند.

جستجو
آرشیو تاریخی