وزیر نفت در حاشیه جلسه هیأت دولت تشریح کرد

خنثی‌سازی توطئه بنزینی با اعتماد مردم به دولت

اوجی: سامانه سوخت مشکلی پیدا نکرده و دیتاسنتر ما در شرکت پالایش و پخش است

وزیر نفت در تشریح نحوه مقابله با خرابکاری در سامانه سوخت سراسر کشور اظهار کرد: به محض اینکه این اتفاق رخ داد، در شرکت پالایش و پخش، ستاد بحران را تشکیل دادیم و با یک کار جهادی، همچنین تجاربی که از قبل داشتیم و بسیج کردن ۲۲ هزار نفر از همکاران‌ وارد عمل شدیم. جواد اوجی ضمن تشکر از مالکان جایگاه‌های سوخت، همکاری و صبوری مردم و اطلاع‌رسانی صدا‌وسیما، افزود: در همان ساعات اولیه این توطئه را خنثی کردیم و اکنون (صبح چهارشنبه) نزدیک به ۸۸ درصد از جایگاه‌ها در سراسر کشور عملیاتشان با کارت سوخت انجام می‌شود.

روز گذشته اعضای هیأت دولت با حضور در جمع خبرنگاران به آخرین پرسش‌ها درباره حوزه‌های مأموریتی خود پاسخ گفتند. از جمله وزیر نفت که دوشنبه گذشته چالشی مهم را پشت‌سر گذاشت. گزارش این رویداد را می‌خوانید.
 
اوجی: خنثی کردن ترفند دشمنان با کار جهادی
وزیر نفت در تشریح نحوه مقابله با خرابکاری در سامانه سوخت سراسر کشور اظهار کرد: به محض اینکه این اتفاق رخ داد، در شرکت پالایش و پخش، ستاد بحران را تشکیل دادیم و با یک کار جهادی، همچنین تجاربی که از قبل داشتیم و بسیج کردن ۲۲ هزار نفر از همکاران‌ وارد عمل شدیم. جواد اوجی ضمن تشکر از مالکان جایگاه‌های سوخت، همکاری و صبوری مردم و اطلاع‌رسانی صدا‌وسیما، افزود: در همان ساعات اولیه این توطئه را خنثی کردیم و اکنون (صبح چهارشنبه) نزدیک به ۸۸ درصد از جایگاه‌ها در سراسر کشور عملیاتشان با کارت سوخت انجام می‌شود. وی ادامه داد: اینها در برنامه‌ریزی خود فکر می‌کردند با این کار می‌توانند مردم را عصبانی کنند و به چالش بیندازند، اما با تدبیر و کار جهادی که صورت گرفت خیلی‌ها حتی متوجه این موضوع نشدند و با پای کار آمدن همکاران ما در مجموعه صنعت نفت این توطئه خنثی شد. اوجی گفت: اسم این عملیات سایبری را نیز گنجشک گذاشته بودند، اما خبر ندارند اینجا ایران است و پر عقاب همان سال ۵۷ ریخت، چه برسد به گنجشک!
وزیر نفت در پاسخ به اینکه آیا تدابیر لازم برای جلوگیری از حمله سایبری دیده نشده بود، گفت: سامانه سوخت مشکلی پیدا نکرده و دیتاسنتر ما در شرکت پخش و پالایش است. کارشناسان و تیمی که آیت‌الله رئیسی مشخص کرده‌اند در حال بررسی هستند.
 
اسلامی: گزارش آژانس انرژی اتمی سیاسی است
رئیس سازمان انرژی اتمی هم گفت: اینکه گزارش آژانس بین‌المللی انرژی اتمی آغشته به مسائل سیاسی است و برخی از کشورهای اروپایی هم زیاده‌خواهی دارند، موضوعی مبرهن و آشکار است، درعین حال روابط  آژانس و ایران در قالب ان‌پی‌تی و پادمان است و آنها بر برنامه هسته‌ای ایران نظارت دارند. محمد اسلامی ادامه داد: طرف‌های دیگر در برجام نیز باید همچون ایران متعهد به انجام وظایف خود باشند چراکه ایران به تعهدات خود عمل کرده و هر زمانی که آنها به تعهداتشان برگردند ما نیز به تعهدات خود بازخواهیم گشت.
معاون رئیس‌جمهور مسأله هسته‌ای را یک موضوع ملی و راهبردی و نه یک موضوع جناحی و سیاسی دانست و افزود: قانون اقدام راهبردی مجلس هم به طور طبیعی در راستای لغو تحریم‌های ایران است و ما نیز در چهارچوب همین قانون برنامه هسته‌ای را پیش می‌بریم. رئیس سازمان انرژی اتمی درباره توافق با آژانس هم گفت: سه پاراگراف در توافق اسفند‌ماه بین ایران و آژانس وجود داشت که در پاراگراف اول می‌گوید روابط ایران با آژانس در چهارچوب پادمان و ان‌پی‌تی است. در پاراگراف دوم می‌گوید درباره مکان‌های ادعایی، طرفین باید در راستای حل‌وفصل آن با یکدیگر همکاری کنند. در پاراگراف سوم هم به این اشاره شده است که ایران و آژانس باید یک الگویی را در راستای پیشبرد برنامه‌های مشترک خود در دو پاراگراف بالایی این توافق تعیین کنند. وی اضافه کرد: ما صبورانه و منطبق بر ضوابط در حال انجام کارهایمان هستیم و از چهارچوب حقوق هسته‌ای خود کوتاه نمی‌آییم. اتهاماتی که طرف مقابلمان به ایران می‌زند خودشان هم می‌دانند که دروغ می‌گویند و با واقعیت منطبق نیست.
 
بهادری‌جهرمی: افزایش دوبرابری وام ودیعه مسکن در تهران
سخنگوی دولت نیز از افزایش دوبرابری وام ودیعه مسکن در تهران از ۱۰۰ به ۲۰۰ میلیون تومان، در مراکز استان‌ها از ۷۰ به ۱۵۰ میلیون تومان و سایر شهرها از ۴۰ به ۱۰۰ میلیون تومان خبر داد. علی بهادری‌جهرمی افزود: همچنین برای نخستین‌بار وام ودیعه مسکن روستاها تا سقف ۴۰ میلیون در نظر گرفته شده است. وی در تشریح مصوبات دولت  با اشاره به گزارش اخیر رئیس بانک مرکزی از آمارهای شاخص رشد اقتصادی در فصل دوم تابستان گفت: این آمارها نشان از رشد اقتصادی قابل قبولی در حوزه نفت و انرژی ساختمان دارد که رشد ۶ ماهه اول به حدود سه درصد رسید.
 
 مرتضوی: عملکرد موفق مالیاتی شرکت‌های زیرمجموعه
همچنین سید صولت مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره اتصال شرکت‌های زیرمجموعه این وزارتخانه به سامانه مؤدیان مالیاتی گفت: تمام شرکت‌های زیرمجموعه به سامانه متصل هستند و در حوزه قانون، مالیات‌های خود را پرداخت می‌کنند و کمترین بدهی معوق شده را به سازمان امور مالیاتی و وزارت امور اقتصادی و دارایی دارند.
 
زارع پور: افتتاح شبکه فیبر نوری گلستان با حضور رئیس‌جمهور
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات هم از افتتاح فیبر نوری استان گلستان از سوی رئیس‌جمهور خبر داد. عیسی زارع‌پور گفت: همه شهرهای این استان تحت پوشش فیبر نوری قرار گرفته و سرعت اینترنت در این استان تا ۹۵۰ مگابیت بر ثانیه رسیده است.

دهقان: قانونی بودن مصوبه واردات خودروی ورزشکاران
معاون حقوقی رئیس‌جمهور هم مصوبه هیأت دولت درباره واردات خودرو از سوی بازیکنان و کادر فنی تیم ملی فوتبال را کاملاً قانونی دانست. محمد دهقان افزود: برای اینکه مشکلی برای ورزشکاران و کسانی که صاحب حق هستند ایجاد نشود، بلافاصله متن جدیدی را آماده کرده و در دولت تصویب می‌کنیم.

جستجو
آرشیو تاریخی