پیش از اجرای آتش‌بس در نوار غزه بین مقاومت فلسطین و رژیم اشغالگر اسرائیل صورت گرفت

حمله پهپادی به کشتی اسرائیلی در دریای عرب

هاآرتص با انعکاس این خبر از آسوشیتدپرس نوشت: «این کشتی متعلق به شرکت کشتیرانی اقیانوس آرام شرقی عیدان عوفر است.» بر اساس گزارش‌ها، این کشتی، کشتی کانتینری CMA CGM Symy است که روز سه‌شنبه بندر جبل‌علی را در امارات متحده عربی ترک کرد.

گروه جهان/ روز گذشته المیادین در گزارشی از هدف قرار گرفتن یک کشتی متعلق به رژیم صهیونیستی در دریای عرب پیش از آتش‌بس موقت خبر داد.
طبق این گزارش پنجشنبه شب گذشته یک کشتی اسرائیلی در شمال اقیانوس هند، ساعاتی پیش از اجرای آتش‌بس در نوار غزه بین مقاومت فلسطین و رژیم اشغالگر اسرائیل مورد اصابت قرار گرفت که منجر به آتش‌سوزی آن شد. دیروز همچنین آسوشیتدپرس به نقل از یک مقام دفاعی امریکایی که نخواست نامش فاش شود، نوشت: «یک کشتی کانتینری متعلق به یک میلیاردر اسرائیلی مورد حمله یک پهپاد مشکوک در اقیانوس هند در زمان جنگ بین حماس و ارتش صهیونیستی قرار گرفته است.»
این مقام دفاعی مدعی است که کشتی با پرچم کشور مالت در آب‌های بین‌المللی هدف یک هواپیمای بدون سرنشین مثلثی شکل شبیه شاهد 136 قرار گرفته که در این حمله پهپاد هنگام انفجار به کشتی آسیب وارد کرد اما هیچ‌یک از خدمه آن مجروح نشده‌اند.
هاآرتص نیز با انعکاس این خبر از آسوشیتدپرس نوشت: «این کشتی متعلق به شرکت کشتیرانی اقیانوس آرام شرقی متعلق به عیدان عوفر است.»
بر اساس گزارش‌ها، این کشتی، کشتی کانتینری CMA CGM Symy است که روز سه‌شنبه بندر جبل‌علی را در امارات متحده عربی ترک کرد.
روی کایس، رئیس اداره امور عرب در کانال اسرائیلی کان، در توضیح این اتفاق گفت: «هیچ تأییدی از مقامات اسرائیلی درباره صحت این حادثه یا مالکیت کشتی به اسرائیل دریافت نشده است.»
هراس از تهدیدات عملی گروه مقاومت یمن موجب شده که کشتی‌های متعلق به رژیم صهیونیستی به‌طور محتاطانه‌ای نه تنها در دریای سرخ، بلکه در آب‌های منطقه تردد کنند. برهمین اساس بود که این کشتی از روز سه‌شنبه زمانی که بندر جبل‌علی دبی را ترک کرد، ردیاب سیستم شناسایی خودکار خود را خاموش کرد. با این وجود کارشناسان معتقدند مورد هدف قرار گرفتن این کشتی نشان می‌دهد که چنین اقداماتی به تنهایی نمی‌تواند از حمله جلوگیری کند.
پیش از این نیروهای مسلح یمن یک کشتی رژیم صهیونیستی را در دریای سرخ توقیف و تأکید کردند که تا پایان تجاوزات به نوارغزه به عملیات نظامی علیه رژیم اشغالگر ادامه خواهند داد.
در همین رابطه علی‌القهوم، یکی از اعضای دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن در گفت‌و‌گو با المیادین تصریح کرد: «عملیات بزرگ ما علیه رژیم اشغالگر تا پیروزی فلسطین و غزه و نابودی اسرائیل ادامه خواهد داشت.»
جستجو
آرشیو تاریخی