وزیر آموزش و پرورش اعلام کرد

یک روز بی‌کیف و کتاب در هفته برای ابتدایی‌‌ها

وزیر آموزش و پرورش تأکید کرد: مدارس ملزم می‌شوند یک روز در هفته برنامه روز بی‌کیف و کتاب را برگزار کنند.
رضامراد صحرایی با حضور در شبکه آموزش سیما با اشاره به اینکه تصویب روز بی‌کیف و کتاب در شورای عالی آموزش و پرورش در حال نهایی شدن است، توضیح داد: به مدیران مدارس گفتم یک روز در هفته و حداکثر دو هفته یک بار خودشان این روز را برگزار کنند اما شورای عالی آموزش و پرورش در حال کار روی این امر است تا مطالعات آن انجام شده و یک روز در هفته، بچه‌های مقطع ابتدایی بدون کیف و کتاب به مدرسه بروند.
وی با بیان اینکه مدارس ابتدایی برای روز بی‌کیف و کتاب باید برنامه داشته باشند، تأکید کرد: در این روز باید روی مهارت‌های فردی و گروهی بچه‌ها کار شود. مدارس این امر را شروع کرده‌اند، برای مثال در تهران شروع شده است اما تا فراگیر شود طول می‌کشد. در کشورهایی که تجربه این کار را داشته‌اند، معمولاً ماهانه یک روز را برای روز بی‌کیف و کتاب تعیین کرده‌اند.
صحرایی با اشاره به اینکه معلمان مدارس ابتدایی باید طوری برنامه‌ریزی کنند تا این روز را به دست آورند و تداخلی با مباحث درسی نداشته باشد، در پاسخ به اینکه بعضاً مدیران مدارس اجازه برگزاری این روز را نمی‌دهند، گفت: این امر را باید شورای مدرسه حل کند. آیین‌نامه اجرایی مدارس ما را بهترین کشورهای دنیا هم ندارند اما اجرا نمی‌شود. ما دور دست و پای خودمان را بسته‌ایم و می‌خواهیم کار خوب انجام دهیم و برای انجام ندادن دلیل داریم تا برای انجام دادن.
طرح معلمان ماندگار تدوین می‌شود
وزیر آموزش و پرورش همچنین از تشکیل ستاد راهبری سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در هفته جاری خبر داد.
به گزارش فارس، رضامراد صحرایی با بیان اینکه اولین دوره فیلم کوتاه معلم برای روایت معلمان در کشور برگزار خواهد شد، افزود: طرح معلمان ماندگار در حال تدوین است.
وی خطاب به معلمان دوره ابتدایی گفت: کاری کنید بچه‌ها قصه زندگی داشته باشند؛ قصه گذشته (تاریخ) را بدانند. از مدیران مدارس خواسته‌ایم هر دو هفته یک بار، دانش‌آموزان ابتدایی، بدون کیف و کتاب به مدرسه بروند. نقش معلمان ابتدایی بسیار مهم است.
جستجو
آرشیو تاریخی