مردم در سراسر کشور با حضور پرشور خود برای حمایت از غزه به خیابان‌ها آمدند

فلسطین در قلب ایران

همزمان با راهپیمایی مردم ایران، در اقصی‌نقاط جهان تظاهرات ضد‌صهیونیستی برگزار شد

کودکان و مردم مظلوم غزه اگر چه با وحشیگری و جنایتکاری رژیم صهیونیستی دست به گریبان‌اند اما با تمام بی‌دفاعی، قلب تمامی انسان‌های آزاده جهان را تسخیر کرده‌اند. همراهی و جنبش جهانی که خود را در راهپیمایی‌های حمایت مردم شهرهای مختلف از ملت فلسطین به نمایش گذاشته، رژیم کودک‌کش اسرائیل را به رژیمی بی‌حیثیت و شکست خورده در افکار عمومی و حتی در میدان دیپلماسی بین‌المللی تبدیل کرده است، چنانکه دولت‌های غربی به رقم حمایت‌ها از تل‌آویو خود را در مقابل این خیزش مردمی بی‌سابقه ناچار به تغییر رویه می‌بینند.مردم ایران که بیش از 4دهه است در همه مناسبت‌ها و بویژه با حضور در راهپیمایی اثرگذار روز قدس هر ساله همراهی‌شان را از آرمان رهایی فلسطین از اشغال اعلام کرده‌اند و در نزدیک به 40 روزی که از عملیات طوفان الاقصی می‌گذرد نیز بر حمایت از محور مقاومت تأکید داشته‌اند، روز گذشته در سراسر ایران اسلامی یک بار دیگر برای حمایت از کودکان و زنان مظلوم غزه به خیابان آمدند تا اعتراض خود به سکوت مجامع بین‌المللی علیه جنایات رژیم صهیونیستی در غزه و خشم و انزجار خود از این جنایات را اعلام کنند. راهپیمایی که برای همزمانی با اعتراضات و راهپیمایی‌های جهانی و با تأکید بر اتحاد همه عدالت‌خواهان جهان بر خلاف سنت برگزاری تجمعات روز جمعه، این بار روز شنبه برگزار شد.

مخبر: رایزنی‌های دیپلماتیک برای کمک به فلسطین در حال انجام است
در همین راستا، اجتماع عظیم ضد صهیونیستی تهرانی‌ها برای حمایت از کودکان غزه روز گذشته از ساعت 15 در میدان انقلاب اسلامی در حالی آغاز شد که برخی از وزرا و مسئولان دولت از جمله محمد مخبر معاون اول رئیس‌جمهور، کیومرث هاشمی وزیر ورزش و جوانان نیز با حضور در مسیر راهپیمایی با مردم همراهی کردند. معاون اول رئیس‌جمهور در جریان این تجمع با اعلام اینکه رایزنی‌های دیپلماتیک هم برای کمک به فلسطین انجام شده و اکنون هم در حال پیگیری و انجام است‌، اظهار کرد: از اول انقلاب به دستور امام راحل مسأله فلسطین از مسائل اول جمهوری اسلامی بوده است تا امروز. هرکاری از دست جمهوری اسلامی در این سال‌ها ساخته بوده، انجام داده است. وی افزود: امروز هم تمام مظاهر جنایت علیه بشریت، نسل‌کشی و جنایت جنگی که همگی منشأ محرمانه دارد اما از سوی جریانات بین‌المللی که در این وضعیت باید به میدان بیایند متأسفانه هیچ کاری انجام نمی‌شود.

 تهرانی‌ها خواستار آتش‌بس فوری و پایان حرکت ماشین کشتار صهیونیستی
تجمع‌کنندگان در تهران با در دست داشتن پارچه‌نوشته‌هایی با این مضامین که «صهیونیست‌ بداند با قتل مردم غزه سیلی محکم‌تری خواهد خورد» و«ایستادگی و مقاومت رمز افول امریکای مستکبر است» پیام همراهی خود با انتفاضه غزه را اعلام کردند. در این مراسم مادران تهرانی با در دست داشتن نمادین کودکان کفن کرده یاد و خاطره کودکان شهید غزه را گرامی داشتند و انزجار خود را از رژیم غاصب کودک‌کش با شعار «مرگت باد اسرائیل» اعلام کردند. تجمع ‌کنندگان همچنین با در دست داشتن پرچم‌های زردرنگ منقش به عبارت «حریفت منم» از مردم فلسطین حمایت کردند. به گزارش ایرنا، راهپیمایان سپس در بیانیه‌ای که پیش از سخنرانی سرلشکر حسین سلامی فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی قرائت شد، بر استفاده از همه ابزارها برای وادارسازی امریکا و رژیم صهیونیستی به پذیرش آتش‌بس فوری و پایان دادن به کار ماشین کشتار مردم، تأکید کردند. علاوه بر تهران روز گذشته مردم ایران در سراسر استان‌ها در حمایت از مردم بی‌دفاع، کودکان و زنان مظلوم و بی‌گناه غزه، در مراکز شهرها گرد هم آمدند و یکصدا، جنایات رژیم صهیونیستی را محکوم کردند. ایرانی‌ها در راستای محکومیت «کودک‌کشی»، «جنایت»، «نسل‌کشی»، «قتل‌عام»، «ترور»، «جنایت جنگی» و «فاجعه انسانی» در غزه، در راهپیمایی‌هایی پر تعداد حمایت خود را از کودکان مظلوم اعلام کردند ‌و ضمن اظهار همدردی با مادران شهدای غزه، با اظهار خشم و عصبانیت از این میزان خباثت، از مجامع جهانی خواستار قطع آدمکشی رژیم منحوس صهیونیستی و رسیدگی جدی به مردم آسیب‌دیده غزه شدند.

غزه صحنه امتحان ملت‌ها و دولت‌ها
در بیانیه سازمان تبلیغات اسلامی به مناسبت راهپیمایی جهانی روز گذشته نیز عملیات پیروزمندانه طوفان الاقصی گزاره شکست رژیم صهیونیستی را به یک گزاره کاملاً در دسترس برای ملت‌های مسلمان تبدیل کرده وتصویر بازنده وشکست‌خورده رژیم اشغالگر قدس را پیش چشم افکار عمومی منطقه وجهان قرار داد، آمده بود: غزه صحنه امتحان ملت‌ها و دولت‌ها و آزمون میزان پایبندی بشر قرن بیست ویکم به اصول انسانی وقواعد اخلاقی و خاستگاه پایمردی نسل جدیدی از ملت قهرمان فلسطین ومقاومت پایدار در برابر زور گویان عالم است. این بیانیه با تأکید بر ضرورت برقراری آتش بس فوری و رفع هر چه سریع‌تر محاصره غزه برای امداد‌رسانی و ورود غذا و دارو و ارسال کمک‌های انسان‌دوستانه و حیاتی برای نجات بیماران و مجروحان خواستار تعقیب و مجازات سران جنایتکار صهیونیست، امریکا و همه دست‌اندرکاران نسل‌کشی و جنایت علیه بشریت درجنگ اخیر در دادگاه‌های بین‌المللی شد. راهپیمایان همچنین در این بیانیه پایان دادن به مراوده اقتصادی با رژیم اشغالگر از سوی همه دولت‌های اسلامی و تحریم اجناس و کالاهای این رژیم منحوس درسراسرجهان را خواستار شدند. آنها درپایان با تقدیر از اقدامات دولت مردمی و حمایت از راهبردهای هوشمندانه ولی امر مسلمین حضرت امام خامنه‌ای مدظله‌العالی از تمامی ملل آزادی‌خواه، ظلم‌ستیز و وجدان‌های بیدار بشریت خواستند با استمرار حضور آگاهانه و اجتماع و اعتراض به این جنایات هولناک، دولت‌های خود را به اقدام قاطع و مناسب علیه این رژیم سفاک و دیوسیرت وادار سازند.

سردار سلامی: فروپاشی رژیم صهیونیستی کار سختی نیست
سردار حسین سلامی فرمانده کل سپاه هم طی سخنانی در جمع راهپیمایان تهرانی، با بیان اینکه آنچه در طوفان‌الاقصی به عنوان استثنایی‌ترین عملیات غافلگیرکننده اتفاق افتاد، انعکاسی از ظلم‌های یکصدساله بریتانیا، امریکا، فرانسه و رژیم صهیونیستی در حق ملت فلسطین است، تصریح کرد: فلسطین در مسیر یک جنگ فرسایشی قرار دارد و بتدریح غلبه خود را به دست خواهد داد و حماس و جهاد مقاومت نابود شدنی نیستند. وی با بیان اینکه جنگ بین کسی که از سرزمین خود دفاع می‌کند تا آنکه به دنبال غصب سرزمین است، همیشه به نفع کسی است که از سرزمین خود دفاع می‌کند، درباره تلاش امریکایی‌ها برای حمایت از دولت فرو ریخته صهیونیستی افزود: فرماندهی ستاد فرماندهی مرکزی ایالات متحده امریکا (سنتکام) از ترس در مصر مستقر شد و سپس آنها به سرزمین‌های اشغالی آمدند تا مدیریت و هدایت نظامی جنگ علیه کودکان بی‌دفاع غزه را به عهده بگیرند و این نشان‌ می‌دهد که فروپاشی این رژیم کار سختی نیست. اعتراضات جهانی در حمایت از کودکان غزه
به شهادت رسیدن بیش از ۴۷۱۰ کودک در غزه به واسطه حملات وحشیانه رژیم اشغالگر صهیونیستی بسیاری از مردم دنیا را نسبت به اقدام وحشیانه صهیونیست‌ها خشمگین کرده و به اعتراض کشانده است.
روز گذشته همزمان با تجمعات برگزار شده در کشورمان، هزاران امریکایی در واشنگتن دی سی در برابر کاخ سفید و نیز در شهر نیویورک بار دیگر به خیابان‌ها آمدند و فریاد حمایت از مردم فلسطین و غزه سردادند و خواستار برقراری آتش‌بس فوری در نوار غزه شدند. دانشجویان معترض در ایالت میشیگان نیز از مسئولان دانشگاه خواستند تا سرمایه‌گذاری در شرکت‌های نظامی حامی رژیم صهیونیستی را متوقف کنند. معترضان بنرهایی با مضمون «مخالفت با صهیونیسم مساوی با یهودستیزی نیست» در دست داشتند.

انگلیس، پیشتاز در اروپا
حامیان مسأله فلسطین در انگلیس نیز روز گذشته در حمایت از مردم مظلوم غزه و محکومیت جنایت‌های رژیم صهیونیستی ۱۰۰ راهپیمایی همزمان در شهرهای مختلف این کشور برگزار کردند. به گزارش ایرنا، معترضان از شهر گلاسکو در شمال اسکاتلند تا برایتون در جنوب انگلیس، بار دیگر به خیابان‌ها سرازیر شده و موجی از خشم و عصبانیت خود را از کشتار مردم فلسطین به نمایش گذاشتند. شرکت‌کنندگان در این تحرکات اعتراضی موسوم به «روز ملی اقدام برای فلسطین» پرچم این کشور را به اهتزاز درآورده و با سردادن شعارهایی خواستار آتش‌بس فوری در غزه شدند. تظاهرات شنبه‌ها در انگلیس طی ۶ هفته گذشته به یک جنبش سیاسی تبدیل شده است. شنبه گذشته افزون بر ۸۰۰ هزار نفر از حامیان فلسطین در خیابان‌های لندن تظاهرات کرده و فریاد آزادی فلسطین را سردادند. معترضان قصد دارند تا شنبه هفته آینده نیز تظاهرات دیگری را در مرکز پایتخت انگلیس برگزار کنند.

 

بــــرش

خروش جهانی حامیان غزه
گروهی از دانشجویان ایتالیایی نیز پرچم فلسطین را به نشانه اعلام حمایت از مردم فلسطین، از برج پیزا به اهتزاز درآوردند. ده‌ها نفر از اساتید و کارمندان دانشگاه‌ها در استانبول علیه جنگ رژیم صهیونیستی در غزه دست به تجمع زدند. لیبی و یمن هم از جمله کشورهایی بودند که دیروز صحنه برگزاری تظاهرات مردمی در حمایت از غزه و محکومیت ددمنشی صهیونیست‌ها  رقم زدند. دولت‌های سه کشور اندونزی، مالزی و برونئی خواستار آتش بس فوری بشردوستانه و همچنین آتش بس دائمی در نوار غزه شدند. این سه کشور در بیانیه‌ای مشترک تأکید کردند که راه حل عادلانه و پایدار برای مناقشه فلسطین و اسرائیل تنها از طریق راه‌های مسالمت آمیز امکان پذیر است. آفریقای جنوبی، بنگلادش، بولیوی، کومور و جیبوتی نیز  از دیوان کیفری بین‌المللی خواستند تا درباره حملات رژیم صهیونیستی به غزه تحقیق کند.   میگل دیاز کانل، رئیس‌جمهور کوبا در محل کاخ انقلاب با ۱۴۴ جوان فلسطینی که در این کشور حوزه کارائیب، در رشته پزشکی تحصیل می‌کنند، دیدار کرد.

جستجو
آرشیو تاریخی