صفحات
شماره هشت هزار و سیصد و نوزده - ۱۳ آبان ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و سیصد و نوزده - ۱۳ آبان ۱۴۰۲ - صفحه ۱

وزیر آموزش و پرورش عنوان کرد

خروش تاریخی دانش‌آموزان علیه ظلم به مردم غزه

وزیر آموزش و پرورش به مناسبت ۱۳ آبان در حمایت از مردم غزه بیان کرد: دانش‌آموزان در روز ۱۳ آبان اوج همبستگی خود را با مردم مظلوم غزه نشان می‌دهند و خروش دانش‌آموزان در برابر این ستم به مظلومان غزه، حتماً تاریخی خواهد بود.
رضا مراد صحرایی در گفت و گو با ایرنا، درباره نقش دانش‌آموزان در واقعیات روز دنیا از جمله اتفاقات غزه اظهار کرد: حقیقت آنچه که در غزه می‌گذرد، باید برای دانش‌آموزان کاملاً تشریح  شود. اگر واقعیت این اتفاق و ظلمی که به مردم مظلوم غزه شده است را برای این کودکان توضیح دهیم و نسبت به آن بصیرت پیدا کنند، خود این دانش‌آموزان مقدمه‌ساز نابودی ظلم و جنایت در کشور فلسطین و منطقه غزه خواهند شد.
وزیر آموزش و پرورش افزود: اکنون چند پویش عموماً خودجوش توسط دانش‌آموزان برای مردم غزه شکل گرفته است از جمله آن‌ها پویش «طوفان آب» بود که در روز نخست محاصره غزه توسط دانش‌آموزان شکل گرفت. پویش دوم که این روزها جدی می‌شود، «فریاد عروسک‌ها» است که دانش‌آموزان ایرانی دختر کلاس اول تا سوم ابتدایی می‌خواهند عروسک‌های خود را به حالت اعتراض گریان کنند و با نشان دادن آن عروسک‌ها همبستگی خود را با کودکان غزه نشان دهند.
کسی که روحیه جهادی پیدا می‌کند صاحب تحول خواهد شد
وزیر آموزش و پرورش، همچنین در مراسم رونمایی از اقدامات صورت گرفته در طرح شهید سید روح‌الله عجمیان (نهضت ملی بهسازی و شاداب‌سازی مدارس مناطق کم‌برخوردار کشور) با بیان اینکه مسیر قوی شدن ایران از مدارس می‌گذرد، گفت: سند تحول بنیادین در روحیه جهادی تأثیر دارد. سند تحول بارها به موضوع اهمیت اقدامات جهادی و کار تأکید کرده است. اگر دانش‌آموزان این روحیه جهادی را داشته باشند حتماً موفق خواهند شد.
وی با بیان اینکه در کار جهادی، اثر جهادگر بیش از اقدامات دیگران است، گفت: یکی از افتخارات فرهنگ شیعیان، داشتن همین روحیه شهید و شهادت است. امثال روح الله عجمیان تا زمانی که زنده هستند تنها یک نفر هستند اما وقتی که به شهادت می‌رسند روحیه جهادی خود را تکثیر می‌کنند.
صحرایی گفت: حدود ۱۰۰ هزار کلاس درس بهسازی و ۶۸ هزار کلاس درس شاداب‌سازی شده است تا زمینه‌ای برای اعتلای محیط علمی و رشد فضای تعلیم و تربیت در میان دانش آموزان باشد.
وی با اشاره به همکاری نهادهای مختلف در مسیر نوسازی مدارس گفت: بنیاد برکت و بنیاد علوی، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در کنار بسیج و سازمان نوسازی مدارس، در کنار هم نتیجه‌ای را رقم زدند که امروز شاهد بازتولید امید در میان دانش‌آموزان هستیم. ان‌شاءالله به زودی گام دوم را در این زمینه بر خواهیم داشت و اقداماتی قوی‌تر و منسجم‌تر را آغاز خواهیم کرد.
 دعوت از دانش‌آموزان و تشکل‌ها برای شرکت گسترده و پرشور در مراسم ۱۳ آبان
شورای هماهنگی تشکل‌های دانش‌آموزی از دانش‌آموزان و تشکل‌ها دعوت کرد در راهپیمایی ۱۳ آبان و محکومیت جنایت‌های امریکا و اسرائیل شرکت کنند. در بخشی از متن این فراخوان، آمده است: شورای هماهنگی تشکل‌های دانش‌آموزی ضمن ادای احترام و نثار سلام و صلوات به روح پرفتوح شهدای طریق‌القدس و اعلام حمایت از ملت قهرمان فلسطین بالاخص گروه‌های مقاومت اسلامی، از تشکل‌های دانش‌آموزی و دانش‌آموزان عزیز و فهیم دعوت می‌کند تا با حضور پرشور خود در این راهپیمایی عظیم، بار دیگر ضمن اعلام حمایت از آرمان بزرگ آزادی مسجدالاقصی و قدس، مرگ بر امریکا و مرگ بر اسرائیل را فریاد زنند.  این مراسم در تهران از ساعت ۹:۰۰ صبح امروز از میدان فلسطین آغاز و با تجمع در مقابل لانه جاسوسی سابق امریکا ادامه می‌یابد.
 زنگ ملی «استکبارستیزی» امروز
در مدارس کشور طنین‌انداز می شود
صبح امروز ۱۳ آبان، زنــــــــــــگ ملی «استکبارستیزی» در مدارس سراسر کشور به صدا در می آید. این مراسم صبح امروز با اجرای برنامه‌های فرهنگی، پخش و اجرای سرودهای دانش‌آموزی در سطح مدارس و اعلام انزجار دانش‌آموزان از سیاست‌های خصمانه دشمنان به ویژه رژیم صهیونیستی و امریکا برگزار می شود  و پس از آن، دانش‌آموزان به همراه مردم در راهپیمایی یوم‌الله ۱۳ آبان با شعار «نظم نو جهانی با نسل آرمانی» شرکت می کنند .
بر اساس مصوبه هشتصد و پنجاه و چهارمین جلسه شورای عالی آموزش و پرورش، نواختن زنگ مناسبت‌های ملی – اسلامی در مدارس کشور ساماندهی شده است.
تمهیدات ترافیکی برای ۱۳آبان
مراسم 13 آبان، امروز در حالی در اطراف لانه جاسوسی امریکا برگزار می‌شود که دستگاه‌های مختلف تمهیداتی را برای پوشش این راهپیمایی در نظر گرفته و اعلام کرده‌اند. دستگاه‌های مختلف از جمله پلیس راهنمایی و رانندگی، مترو، اتوبوسرانی و… تمهیدات لازم را برای هرچه بهتر برگزار شدن این مراسم در نظر گرفته‌اند. همچنین محدودیت‌های ترافیکی در محدوده برگزاری مراسم، تا پایان مراسم ادامه خواهد داشت. محدوده شمال به جنوب خیابان حافظ، خیابان ولیعصر(عج) و خیابان شریعتی به‌عنوان مسیرهای جایگزین اعلام شده است.

 

جستجو
آرشیو تاریخی