صفحات
شماره هشت هزار و سیصد و نوزده - ۱۳ آبان ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و سیصد و نوزده - ۱۳ آبان ۱۴۰۲ - صفحه ۱

کریگ مخیبر، امریکا و انگلیس را همدست اسرائیل دانست

استعفای کمیسر حقوق‌بشر در اعتراض به جنایت صهیونیست‌ها

مدیر دفتر حقوق بشر سازمان ملل متحد در نیویورک، تأکید کرد: «دولت‌های امریکا، انگلیس و اکثر کشورهای اروپایی نه فقط به دلیل ناکامی صرف در انجام تعهدات بین‌المللی‌ بلکه به دلیل تأمین سلاح برای این تجاوز و حمایت اقتصادی و اطلاعاتی و همچنین سرپوش سیاسی و دیپلماتیک گذاشتن روی قساوت‌های اسرائیل، کاملاً در این تجاوز هولناک همدست هستند.»

مدیر دفتر حقوق بشر سازمان ملل متحد در نیویورک با اشاره به ناتوانی این نهاد در متوقف کردن «نسل‌کشی» فلسطینی‌ها به دست رژیم صهیونیستی، از سمتش استعفا کرد.
کریگ مخیبر، مدیر دفتر حقوق بشر سازمان ملل متحد در نیویورک، در نامه‌ای که به ولکر تورک، کمیسیونر این نهاد نوشته، آمده است: «این آخرین نامه من در این سمت به شماست. در لحظاتی این نامه را برای شما می‌نویسم که جهان در زمانی از غم و اندوه گرفتار شده است. یک‌بار دیگر می‌گویم: ما در حال مشاهده یک نسل‌کشی هستیم که پیش از این نیز در برابر چشمان ما بود. اما این نهاد فاقد قدرت لازم برای متوقف کردن آن است.» وی سپس نوشته است: «به‌عنوان کسی که از دهه 1980 در حال تلاش برای حقوق بشر فلسطینیان است و به‌عنوان یک مشاور حقوق بشر که از دهه 1990 در غزه زندگی کرده این موضوع برای من یک مسأله مهم است. واژه نسل‌کشی، غالباً مورد سوءاستفاده سیاسی قرار گرفته است. اما سلاخی جمعی مردم فلسطین که اکنون در جریان است، جای هیچ شک و بحثی باقی نمی‌گذارد.» وی سپس تأکید کرده است: «دولت‌های امریکا، انگلیس و اکثر کشورهای اروپایی نه فقط به دلیل ناکامی صرف در انجام تعهدات بین‌المللی‌ بلکه به دلیل تأمین سلاح برای این تجاوز و حمایت اقتصادی و اطلاعاتی و همچنین سرپوش سیاسی و دیپلماتیک گذاشتن روی قساوت‌های اسرائیل، کاملاً در این تجاوز هولناک همدست هستند.»
وی همچنین با اشاره به اینکه «پیش‌ از این، مشابه دوران آپارتاید در آفریقای جنوبی، از اصول و اقتداری برخوردار بوده که ریشه در تمامیت آن داشته اما در طول سالیان همه این ویژگی‌ها را از دست داده است. سازمان ملل، به دفعات در متوقف کردن نسل‌کشی ناکام بوده است»؛ تصریح کرد: «بخش‌های اصلی سازمان ملل در دهه‌های اخیر، مقابل قدرت امریکا و ترس از لابی اسرائیل، تسلیم شده و اصول خود را رها و از قوانین بین‌المللی خودش هم عقب‌نشینی کرده است.»
جستجو
آرشیو تاریخی