صفحات
شماره هشت هزار و سیصد و نوزده - ۱۳ آبان ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و سیصد و نوزده - ۱۳ آبان ۱۴۰۲ - صفحه ۱

از تصویب جنگ با اسرائیل تا قطع روابط تجاری با صهیونیست‌ها

ضرب شست الجزایر و بحرین به رژیم صهیونیستی

پارلمان بحرین خواستار خروج سفیر رژیم صهیونیستی از منامه و توقف روابط اقتصادی میان این کشور و تل‌آویو شد. مجلس الجزایر نیز در جهت اعلام همبستگی با مردم غزه با رأی ۱۰۰ درصدی رسماً به رئیس جمهور این کشور اجازه داد تا وارد جنگ با رژیم صهیونیستی شود. الجزایر اولین کشور عربی است که مجلس آن در حمایت از ملت مظلوم فلسطین، به صورت رسمی و قانونی به نیروهای مسلح کشور خود، اجازه حمله علیه رژیم صهیونیستی را می‌دهد.

گروه جهان/ پس از خیزش چند کشور امریکای لاتین علیه جنایات رژیم صهیونیستی، پارلمان الجزایر و بحرین نیز در شدیدترین موضع‌گیری خود علیه کشتارها در غزه ظاهر شدند.
بنا بر گزارش‌ها، پارلمان بحرین، کشوری که نخستین امضا کننده توافقنامه ابراهیم بود، خواستار خروج سفیر رژیم صهیونیستی از منامه و توقف روابط اقتصادی میان این کشور و تل‌آویو شد. مجلس الجزایر نیز در جهت اعلام همبستگی با مردم غزه با رأی ۱۰۰ درصدی رسماً به عبدالمجید تبون، رئیس جمهور این کشور اجازه داد تا وارد جنگ با رژیم صهیونیستی شود. الجزایر اولین کشور عربی است که مجلس آن در حمایت از ملت مظلوم فلسطین، به صورت رسمی و قانونی به نیروهای مسلح کشور خود، اجازه حمله علیه رژیم صهیونیستی را می‌دهد.
پیش از این نیز پارلمان عراق با محکومیت اقدامات وحشیانه و جنایت‌های نیروهای اشغالگر صهیونیستی علیه ملت فلسطین، خواستار فعال‌سازی معاهده دفاع مشترک عربی علیه رژیم صهیونیستی و گشایش گذرگاه‌ها برای رساندن کمک‌های بشردوستانه، پزشکی و امدادی به نوار غزه شده بود. در لبنان هم فراکسیون مقاومت در پارلمان لبنان با اعلام آمادگی تمام احتمال‌ها و گزینه‌های نظامی و اعتماد به مقاومت فلسطین اعلام کرده بود که معادله‌ای که مقاومت آن را تثبیت کرد این است که هر تجاوزی با پاسخی روبه‌رو خواهد شد. مقاومت و فرماندهی آن درباره چگونگی اجرای این معادله در میدان تصمیم می‌گیرند. نمایندگان پارلمان کویت بر حق مردم فلسطین برای پاسخ به اقدامات رژیم اشغالگر تأکید کرده و با اعلام حمایت قاطع خود از عملیات بزرگ حماس آن را پاسخ طبیعی به تجاوزات صهیونیست‌ها دانستند. پیشتر همچنین پارلمان لیبی خواستار توقف صادرات نفت این کشور به کشورهای حامی جنایات رژیم صهیونیستی در صورت تداوم این جنایات شده و از سفرای کشورهای حامی جنایات رژیم صهیونیستی در غزه خواسته بود که هرچه سریعتر خاک لیبی را ترک کنند. پارلمان عربی نیز بر ضرورت توافق برای پایان دادن به محاصره غزه و رایزنی با پارلمان‌های اروپایی و غربی برای توافق فراگیر و گسترده جهت تضمین ارسال کمک‌های بشردوستانه به غزه تأکید کرده بود.
جستجو
آرشیو تاریخی