صعود دختران فوتبالیست ایران به مرحله نهایی قهرمانی آسیا

یک قدم تا تحقق کامل رؤیا

تیم ملی فوتبال جوانان دختران ایران به مرحله نهایی رقابت‌های قهرمانی آسیا صعود کرد. دختران جوان کشورمان در دومین دیدار خود از رقابت‌های گروه H مرحله مقدماتی قهرمانی آسیا از ساعت 14:30 دیروز و با قضاوت داور ژاپنی، به مصاف بنگلادش رفتند.

گروه ورزشی/ تیم ملی فوتبال جوانان دختران ایران به مرحله نهایی رقابت‌های قهرمانی آسیا صعود کرد. دختران جوان کشورمان در دومین دیدار خود از رقابت‌های گروه H مرحله مقدماتی قهرمانی آسیا از ساعت 14:30 دیروز و با قضاوت داور ژاپنی، به مصاف بنگلادش رفتند.  فاطمه براتی، کیمیا رحیمی‌نیا، فاطمه ستوده، فاطمه یوسفی، الهه افشاردوست، هستی فروزنده، فاطمه پسندیده، روژین تمریان، نگین زندی، محدثه زلفی و نسترن محمد خانی در ترکیب ابتدایی تیم ایران در این دیدار بودند که هدایت آنها را مریم جهان‌نجاتی برعهده دارد. پس از نیمه اول که با تساوی بدون گل به پایان رسید، تلاش دختران ایرانی برای برتری در این بازی ادامه یافت.  
با شروع نیمه دوم راحیل جعفری با نسترن محمدخانی تعویض شد و دقیقه ۶۶ هم سارا دیدار به جای روژین تمریان وارد زمین شد. ضمن اینکه الهه عباسی در دقیقه ۸۰ به جای فاطمه پسندیده وارد زمین شد. در ادامه حملات تیم ایران ادامه یافت و نگین زندی در دقیقه ۸۵ گل برتری را وارد دروازه بنگلادش کرد. تعویض دیگر ایران هم حضور کیمیا کافی به جای نگین زندی در دقیقه 92 بود.
اما با اینکه ۸ دقیقه وقت اضافه در نیمه دوم توسط داور چهارم بازی اعلام شد، دختران ایران به پیروزی رسیدند و با کسب دومین پیروزی خود، به مرحله اصلی قهرمانی آسیا راه پیدا کردند. این برد در حالی به دست آمد که بیش از هزار تماشاگر در ورزشگاه حضور داشتند و به تشویق تیم بنگلادش مشغول بودند. گفتنی است تیم ایران هفدهم اسفند ماه و در اولین مسابقه خود در این رقابت‌ها با حساب پر گل 7-1 ترکمنستان را شکست داده بود و حالا موفق شد بردی دیگر را به دست آورد و توانایی‌های خود را ثابت کند.
جستجو
آرشیو تاریخی