اعتراض‌های هفتگی در سرزمین‌های اشغالی ادامه دارد

کارکنان موساد در صف معترضان نتانیاهو

هشتمین شنبه اعتراضات ساکنان اراضی اشغالی به سیاست‌های دولت افراطی بنیامین نتانیاهو و اعمال فشارها برای اصلاح سیستم قضایی، با حضور ده‌ها هزار معترض گسترده‌تر از هفته‌های گذشته برگزار شد. این در حالی بود که این هفته کارکنان رده پایینی سازمان اطلاعات این رژیم (موساد) نیز مجوز داشتند تا به معترضان پیوسته و علیه نتانیاهو و کابینه‌اش شعار دهند.
به گزارش هاآرتص، این اعتراضات مانند هر هفته در شهرهای مختلف سرزمین‌های اشغالی از جمله تل‌آویو، حیفا، قدس و بئرالسبع انجام شد و برگزارکنندگان آن برای چهارشنبه نیز فراخوان اعتراضاتی با عنوان «روز نافرمانی» برای ایجاد اختلال در روند ترافیک و کسب و کار داده‌اند.
در همین حال تایمز اسرائیل نوشت، دیوید بارنی، رئیس موساد نیز اعلام کرده است با هدف تحت فشار گذاشتن دولت نتانیاهو برای عقب‌نشینی از اصلاحات جنجالی‌اش در سیستم قضایی، درخواست کارکنان این آژانس امنیتی برای پیوستن به اعتراضات را پذیرفته است. در این راستا سران موساد نشستی با مشاور حقوقی این آژانس داشته و طی آن مجوز قانونی حضور کارکنان رده پایین را صادر کرده اما حضور مقامات و کارکنان ارشد در این تجمعات ممنوع شده است.
به‌رغم تداوم این اعتراضات و گسترده‌تر شدن آنها، بنیامین نتانیاهو نه تنها تاکنون حاضر به عقب‌نشینی نشده که به نوشته رسانه‌های این رژیم وعده سرکوب نیز داده است. او به‌تازگی در جلسه تعیین بودجه تأکید کرده بود: «می‌خواهم آنها را با مشت یا هر چیز دیگری سرکوب کنم. اینها همان‌هایی هستند که علیه توافق گازی یا واکسن کرونا برخاسته بودند.»

انتقام نابلس
تهدید سران تل‌آویو اما تنها منحصر به خیابان‌های سرزمین اشغالی نیست. به گزارش العالم در بامداد شنبه مواضع و مراکز استقرار و پست‌های دیده‌بانی رژیم صهیونیستی نیز هدف تیراندازی‌های مختلف قرار گرفتند. گروه مقاومت عرین الاسود، این عملیات‌ها را نخستین پاسخ به جنایت روز چهارشنبه نظامیان صهیونیستی در نابلس خواندند. در حمله چهارشنبه به نابلس 12 فلسطینی به شهادت رسیده بودند. بنا بر اعلام منابع خبری فلسطینی تنها تا بامداد شنبه، مقاومت در 24 ساعت روز جمعه تا شنبه با 84 عملیات، مواضع صهیونیست‌ها را ناامن کرد.
این عملیات‌ها در رام الله، جنین، قلقیلیه، نابلس، اردوگاه شعفاط، بیت‌لحم، الخلیل علیه نظامیان و شهرک‌نشینان صهیونیست به اجرا درآمده است. هم‌زمان با این عملیات‌ها نیروهای عرین الاسود در عملیاتی در پادگان صره رژیم اشغالگر، 2 صهیونیست را مجروح کردند.
خبرها از کرانه باختری، همچنین حاکی است، تجمع هزاران فلسطینی در کرانه باختری و نوار غزه در محکومیت حمله وحشیانه صهیونیست‌ها به نابلس و در آستانه بیست و نهمین سالگرد جنایت این رژیم در مسجد ابراهیمی با حمله نظامیان اشغالگر همراه شد و شماری از شرکت‌کنندگان بشدت آسیب دیده‌اند.به نوشته سایت وفای فلسطین، صهیونیست‌ها برای متفرق کردن معترضان از گاز اشک‌آور، نارنجک‌های صوتی و مهمات جنگی استفاده کردند که در نتیجه آن ده‌ها نفر بخاطر احساس خفگی با گاز اشک‌آور مصدوم شده و یک فلسطینی بر اثر اصابت نارنجک به سر مجروح شد. شماری نیز هدف گلوله‌های پلاستیکی قرار گرفتند. صهیونیست‌ها 29 سال پیش با حمله به مسجد ابراهیمی، 29 نمازگزار را کشته و شماری را مجروح کردند.

جستجو
آرشیو تاریخی