گروه ورزشی / تساوی با مصر، کار صعود ایران به مرحله یکشانزدهم نهایی جام جهانی را پیچیده کرد؛ حالا همهچیز به اما و اگر کشیده شده و باید تا پایان مرحله گروهی صبر کرد. اما فارغ از اینکه در نهایت چه اتفاقی میافتد، تیم ملی یک دستاورد مهم را به نام خودش ثبت کرده است. ایران برای اولینبار در تاریخ حضورش در جام جهانی، مرحله گروهی را بدون شکست پشت سر گذاشت؛ سه بازی، بدون باخت. اتفاقی که در شش دوره قبلی هرگز رخ نداده بود.
یوزها این بار نشان دادند که میشود با ثبات و جنگندگی هم تاریخساز شد. این رکورد فقط در حد یک آمار ساده نیست، بلکه نشانهای از پیشرفت تیمی است که مقابل حریفانش ایستاد و تسلیم نشد. این موفقیت در سطح آسیا هم ارزش ویژهای دارد. پیش از این فقط ژاپن و کرهجنوبی در جام جهانی 2002 (آن هم در خانه) توانسته بودند مرحله گروهی را بدون شکست تمام کنند. حالا ایران در کنار ژاپن، یکی از معدود تیمهای آسیایی است که خارج از خانه به این رکورد رسیده است. صعود هنوز قطعی نیست، اما یک چیز روشن است؛این تیم، با عملکردش احترام همه را به دست آورده است.