سرپرست سازمان بهزیستی کشور:

قانون حمایت از معلولان ملاک عمل است

سرپرست سازمان بهزیستی کشور گفت: سازمان بهزیستی مدعی‌العموم اجرای قانون جامع حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت و مناسب‌سازی است و این قانون را اجرا
می‌کنیم.
سید جواد حسینی در پنل علمی تخصصی «دسترسی به فناوری، نوید بخش مشارکت اجتماعی» افزود: حق مردم است که جامعه دسترس پذیر شود و قانون جامع حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت برای ما ملاک عمل است. در این قانون چند نکته مهم است که باید خیلی روی آنها تمرکز داشته باشیم.
وی با اشاره به ۱۱ حلقه مفقوده در حوزه آموزش و پرورش استثنایی گفت: راهبرد اصلی در ارتباط با افراد دارای معلولیت از جمله نابینایان و کم بینایان، توانمندسازی با رویکرد تلفیق‌سازی و با نگاه اجرایی مشارکت‌محور و محله‌گراست که بسته‌ای در این رابطه در حال تهیه است.
سرپرست سازمان بهزیستی کشور تأکید کرد: نظام تصمیم‌گیری در بهزیستی، نظام دانش‌بنیان، مشارکت محور، تجربه گرا، خانواده کانون و معلم مبنا خواهد بود. برنامه‌هایی در این زمینه داریم که بزودی هماهنگ می‌شود. حسینی تصریح کرد: قبول ندارم بهزیستی و آموزش و پرورش استثنایی، نیرو کم دارند برای اینکه تمام مردم اگر تشکل پیدا کنند، می‌توانند کارمند بهزیستی باشند. باید اختیار و مجوز به این تشکل‌ها بدهیم تا شاهد معجزه بهره‌وری باشیم. مشارکت نهادهای مردم در بهزیستی ضروری است.
وی اضافه کرد: آرمان جامعه امروز دستیابی به جامعه دوستدار انسان است. جامعه دوستدار انسان دارای سه مؤلفه دوستدار کتاب، دوستدار کودک و دوستدار دارای افراد دارای معلولیت است. اگر جامعه با این سه مؤلفه سامان یابد، جامعه دوستدار انسان تشکیل می‌شود که جامعه‌ای فراگیر، با فرصت برابر، عادلانه و بدون مانع است.