صفحات
شماره هشت هزار و پانصد و سی و هشت - ۳۰ مرداد ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و پانصد و سی و هشت - ۳۰ مرداد ۱۴۰۳ - صفحه ۱

در مکالمه تلفنی سران ایران و مالزی مطرح شد

ضرورت اقدام هماهنگ کشورهای اسلامی برای توقف کشتار در غزه

سران ایران و مالزی با انتقاد از سیاست‌های امریکا و برخی کشورهای غربی در قبال مردم غزه، حمایت‌های رسانه‌ای و تسلیحاتی این کشورها از رژیم صهیونیستی را بر خلاف ادعای دفاع از حقوق بشر و تلاش برای برقراری آتش‌بس در غزه و موجب تداوم جنایات این رژیم علیه مردم مظلوم و بی‌دفاع غزه دانستند.
دکتر مسعود پزشکیان رئیس‌جمهور کشورمان و آقای «انور ابراهیم» نخست‌وزیر مالزی در گفت‌و‌گویی تلفنی ضمن مرور آخرین وضعیت روابط فیمابین، تحولات جاری در منطقه بویژه مذاکرات در حال انجام برای برقراری آتش‌بس در غزه را بررسی کردند.
سران دو کشور در این گفت‌و‌گوی تلفنی با انتقاد از سیاست‌ها و اقدامات امریکا و برخی کشورهای غربی در قبال مردم غزه، حمایت‌های رسانه‌ای و تسلیحاتی این کشورها از رژیم صهیونیستی را بر خلاف ادعای دفاع از حقوق بشر و تلاش برای برقراری آتش‌بس در غزه و موجب تداوم جنایات این رژیم علیه مردم مظلوم و بی‌دفاع غزه دانستند.
سران ایران و مالزی همچنین با تأکید بر ضرورت اتحاد و اقدام هماهنگ کشورهای اسلامی برای مقابله با جنایات رژیم صهیونیستی و توقف کشتار و نسل‌کشی در غزه، تصریح کردند که برگزاری نشست سران کشورهای همکاری اسلامی اقدام مؤثری در این راستاست.

به کارگیری افراد توانمند به دور از نگاه‌های جناحی تحولی در روند اداره امور است
پزشکیان شامگاه یکشنبه نیز در دیدارهای جداگانه با مجامع نمایندگان استان‌های مرکزی، گیلان و مازندران، وجود اختلاف و انشقاق در درون حاکمیت و میان حاکمیت و مردم را از بزرگ‌ترین تهدیدات علیه امنیت و پیشرفت کشور دانست و تصریح کرد: دولت چهاردهم ایجاد وفاق را مبنای کار خود قرار داد تا با غلبه بر اختلافات، همه ظرفیت‌ها و توانمندی‌های کشور را در مسیر حل مشکلات هم‌افزا کند.
رئیس‌جمهور، کامل و صحیح اجرا نشدن سند چشم‌انداز و سیاست‌های کلان نظام را که برآمده از نظر کارشناسان و مورد تأیید رهبر معظم انقلاب اسلامی است، عامل تداوم مشکلات کشور دانست و تأکید کرد: با وجود تفاوت سلایق و نظرات همه باید بر یک محور وفاق کنیم و آن نظرات رهبری معظم انقلاب است که باید برای همه فصل‌الخطاب باشد.
رئیس جمهور به کارگیری افراد توانمند به دور از نگاه‌های جناحی و سیاسی را تحولی در روند اداره امور کشور برای رفع نقایص و حل مشکلات دانست و از نمایندگان مجلس خواست دولت را در تدوین شاخص‌ها، انتخاب و انتصاب مدیران اجرایی متخصص، کارآمد و تحول‌گرا کمک کنند.

جستجو
آرشیو تاریخی