صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و هفتاد و هفت - ۱۲ خرداد ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و هفتاد و هفت - ۱۲ خرداد ۱۴۰۳ - صفحه ۱

نیروهای مسلح یمن طی عملیاتی ترکیبی ناو هواپیمابر «آیزنهاور» را هدف قرار دادند

عملیات موشکی انصارالله علیه ناو هسته‌ای امریکا

 امیر فرشباف
خبرنگار


 نیروهای مسلح یمن در پاسخ به حمله ائتلاف دریایی امریکا و انگلیس به مناطقی در این کشور، ناو هواپیمابر هسته‌ای «آیزنهاور» را در یک عملیات موشکی هدف قرار دادند. روز جمعه سرتیپ یحیی سریع در بیانیه‌ای اعلام کرد: نیروهای مسلح یمن در هدف قرار دادن همه منابع تهدید و تجاوز دشمن امریکایی و انگلیسی در دریاهای سرخ و عرب تردید نخواهند کرد.
در این بیانیه آمده است: حملات امریکا و انگلیس به استان‌های صنعا، حدیده و تعز منجر به خسارت‌هایی به ساختمان رادیو الحدیده و ساختمان گارد ساحلی در بندر الصلیف و خسارت به تعدادی از کشتی‌های تجاری در این بندر شد.
سخنگوی نیروهای مسلح یمن تأکید کرد: بر اثر این حملات به حدیده، 16 نفر شهید و 41 نفر هم مجروح شدند؛ بنابراین در چهارچوب پاسخ به تجاوزات ائتلاف امریکا-انگلیس و در ادامه مقابله با ظلم به مردم فلسطین، نیروی موشکی و نیروی دریایی ارتش یمن طی عملیاتی، ناو هواپیمابر امریکایی «آیزنهاور» در دریای سرخ را با تعدادی موشک هدایت شونده و بالستیک هدف قرار دادند که به لطف خدا، موشک‌ها مستقیماً و با دقت هدف را مورد اصابت قرار دادند.
 
ناو هسته‌ای یا ببر کاغذی؟
ناو هواپیمابر «آیزنهاور» که مجهز به سلاح هسته‌ای است، یکی از ابزارهای راهبردی ایالات متحده است که از آن برای تهدید رقبا و دشمنان استفاده می‌کند. این ناو پیش از این و از دهه 70 میلادی تاکنون در اقیانوس اطلس، دریای مدیترانه، اقیانوس هند، دریای سرخ، خلیج فارس، اقیانوس آرام، دریای کارائیب و تنگه جبل الطارق حضور داشته که پس از انقلاب اسلامی، این حضور عمدتاً ناموفق بوده است.
گفتنی است نیروهای مسلح یمن، با گسترش دامنه عملیاتی خود از دریای سرخ و باب المندب، به اقیانوس هند و دریای مدیترانه، تشدید فشار بر امریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی برای توقف جنایات ارتش اشغالگر در غزه را دنبال می‌کند. نکته دیگر در بیانیه یمن، اشاره به هدف قراردادن «همه منابع تهدید» است که حاکی از راهبردی است که در آن منشأهای پشتیبانی از رژیم صهیونیستی به عنوان هدف تعریف شده‌اند.
از لحاظ زمانی نیز نیروهای مسلح یمن در مدت زمان بسیار کوتاهی به حمله ائتلاف متجاوز پاسخ دادند که همین سرعت عمل نیز پیام‌هایی را برای حامیان رژیم صهیونیستی دربر دارد.
 
انصار «انصارالله»
در واکنش به اقدامات ائتلاف متجاوز، سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان حملات پنجشنبه شب امریکا و انگلیس به مناطقی در شهرهای صنعا و الحدیده را شدیداً محکوم کرد و دولت‌های متجاوز را مسئول پیامدهای این جنایات علیه مردم یمن دانست.
جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) هم ضمن محکومیت این حمله، اعلام کرد که تجاوز هوایی به یمن، سیاست سرکوب مردمی است که با ملت فلسطین اعلام همبستگی کردند.
مردم یمن نیز که از ابتدای تجاوز رژیم اشغالگر به غزه پشتیبان نیروهای مسلح خود و مقاومت منطقه بوده‌اند، ظهر دیروز نیز با برگزاری تظاهرات در مناطق مختلف یمن، جنایت‌های امریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی را علیه مردم غزه و یمن محکوم کردند. در بزرگترین راهپیمایی در استان صعده، هزاران یمنی ضمن اعلام حمایت مطلق از عملیات نیروهای مسلح و تصمیمات رهبری انقلاب، جنایت اخیر متجاوزان را محکوم کردند.
در این بیانیه ضمن استقبال از مواضع ایرلند، اسپانیا و نروژ در به رسمیت شناختن کشور فلسطین و تمجید از جنبش های دانشجویی و مردمی در حمایت از حقوق مردم فلسطین، از حاکمان کشورهای عربی و اسلامی خواسته شد که به جای صدور بیانیه‌های بی‌خاصیت، مواضع عملی ملموسی مانند قطع رابطه با دولت اشغالگر اتخاذ کنند.

جستجو
آرشیو تاریخی