صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و هفتاد و هفت - ۱۲ خرداد ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و هفتاد و هفت - ۱۲ خرداد ۱۴۰۳ - صفحه ۱

دبیرکل حزب‌الله لبنان:

رژیم صهیونیستی در منطقه ما آینده‌ای ندارد

دبیرکل حزب‌الله لبنان عصر دیروز به مناسبت درگذشت شیخ «علی کورانی» روحانی لبنانی سخنرانی کرد. به گزارش ایسنا، سید حسن نصرالله ضمن تسلیت به ملت یمن به دلیل حمله ائتلاف امریکایی و انگلیسی، به تحولات جنگ در غزه و جنایات رژیم صهیونیستی پرداخت و در این باره گفت: ما باید تمام تلاش خود را برای ریشه‌کن شدن این غده سرطانی از منطقه به کار بگیریم؛ چراکه معتقدیم که این رژیم در منطقه ما آینده‌ای ندارد.
وی ضمن اشاره به اهمیت سرنوشت‌ساز جنگ غزه افزود: آیزنکوت (از مقامات کابینه صهیونیستی) می‌گوید که کل یک لشکر اسرائیل در حال نبرد علیه گردانی است که قبلاً اعلام کرده بودیم در جبالیا متلاشی شده‌ است! نبرد غزه، نبرد وجودی برای بقاست و از این رو، شکست «اسرائیل» در این نبرد تأثیرات فراوانی در عرصه‌های مختلف بر کل منطقه خواهد داشت.
سید حسن نصرالله ادامه داد: سرنوشت این نبرد همان‌طور که به معنای آینده فلسطین است، آینده لبنان نیز هست. آنچه درباره پیشنهادها و وسوسه‌های اکتشاف نفت و گاز در ازای توقف نبرد در جبهه لبنان به بیرون درز کرد، نقش امریکا در ایجاد رنج برای لبنانی‌ها را آشکار می‌کند.
وی همچنین درباره پرونده انتخاب رئیس جمهور لبنان و تلاش برخی برای ارتباط دادن آن با جنگ تأکید کرد: کسانی که از مخالفت اکثریت مردم لبنان با جبهه حمایت از غزه در جنوب صحبت می‌کنند، به نمایندگی از اطرافیانشان صحبت کنند نه اکثریت لبنانی‌ها و صحبت درباره اینکه جبهه لبنان، مانع از انتخاب رئیس جمهور می‌شود یک اشتباه و مغالطه است؛ چراکه آنچه در روند انتخاب رئیس جمهور لبنان اختلال ایجاد کرد، اختلافات داخلی و وتوی خارجی بود و نبرد در جنوب و غزه ربطی به انتخابات ریاست جمهوری لبنان ندارد.
وی همچنین گفت: جبهه مقاومت توسعه یافته‌تر، جامع‌تر و قوی‌تر از گذشته شده است. برای اولین بار است که می‌بینیم جبهه مقاومت تا این حد با جنبش‌های دانشجویی در دانشگاه‌های امریکا و غرب به عنوان بخشی از مواضع شرافتمندانه، انسان‌دوستانه و اخلاقی در برابر جنایات اسرائیل در غزه هم‌جهت است.

جستجو
آرشیو تاریخی