صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و هشت - ۰۲ اسفند ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و هشت - ۰۲ اسفند ۱۴۰۲ - صفحه ۱

ارتش رژیم صهیونیستی در جدیدترین جنایت خود دریافت‌کنندگان کمک‌های غذایی را هدف گرفت

حمله به صف گرسنگان غزه

گروه جهان/ روز گذشته جهان هنوز از شوک گزارش جدید سازمان ملل از وضعیت زنان فلسطینی در جنگ غزه و تجاوز به آنها توسط نظامیان اسرائیلی خارج نشده بود که شوک خبری دیگری منتشر و اعلام شد؛ ارتش رژیم صهیونیستی به صف فشرده آوارگان گرسنه غزه که ایستاده بودند تا کمک‌های غذایی دریافت کنند، حمله برد و یک نفر را هم به شهادت رساند.
به گزارش سایت شبکه خبری الجزیره، در این حمله که در شمال غزه انجام شده است، ده نفر نیز مجروح شدند. بنا بر این گزارش فیلمی که به دست الجزیره رسیده و مورد تأیید این شبکه خبری قرار گرفته است، نشان می‌دهد، روز دوشنبه فلسطینیان درحال فرار برای پناه گرفتن از حملات در شمال غزه هستند و صدای تیراندازی سنگینی به گوش می‌رسد. این ویدیوها همچنین نشان می‌دهد، ابری از دودی خاکستری‌رنگ که ناشی از پرتاب بمب‌های دودزا بوده است، همه جا را فرا گرفته است. شاهدان و کسانی که در این منطقه حاضر بودند، به الجزیره و خبرگزاری فلسطینی وفا گفته‌اند که حمله اسرائیل بدون دلیل بوده است. یکی از مجروح‌های این حمله که در بیمارستان به سر می‌برد، در توصیف شرایط گفته است: «صدای تیراندازی را شنیدم و بعد دیگر بی‌هوش شدم.» مرد دیگری نیز می‌گوید: «ما مثل همه مردم دنیا می‌خواهیم به بچه‌های‌مان غذا بدهیم. برای همین برای اینکه بتوانیم کمی آرد بگیریم، به آنجا رفتیم اما نظامیان اسرائیلی ناگهان شروع به تیراندازی کردند و تانک‌ها نیز به سمت ما آمدند.» بنا بر این گزارش، این حمله دومین حمله از این دست در چند روز اخیر است. ضمن آنکه ارتش رژیم صهیونیستی ماه پیش نیز به صف کسانی که برای دریافت غذا ایستاده بودند، حمله کرده و 20 نفر را به شهادت رسانده و 150 نفر را مجروح کرده بودند. با این حال حمله دیروز با توجه به وخیم‌تر شدن شرایط غذایی در نوار غزه بازتاب بسیاری داشته و به تعبیر رسانه‌های خبری حاکی از آن است که اسرائیل جدا از بمب‌ها و موشک‌هایی که بر سر مردم غزه می‌ریزد، یک قحطی اجباری را بر آنها تحمیل کرده است. در یک ماه گذشته ارتش اسرائیل بارها به کامیون‌های حامل کمک‌های غذایی در بخش‌های مختلف غزه حمله کرده است و علاوه بر آن تمامی مبادی ورودی این باریکه را بسته است و اجازه وارد شدن کالاهای کمکی را به غزه نمی‌دهد. ضمن آنکه شهرک‌نشینان افراطی که در نزدیکی نوار غزه هستند نیز با تجمع در جاده‌هایی که به این باریکه منتهی می‌شوند، اجازه ادامه مسیر به کامیون‌های حامل کمک را نمی‌دهند. در همین ارتباط روز دوشنبه چند آژانس سازمان ملل هشدار داده بودند که کمبود آب و غذا می‌تواند منجر به شیوع بیماری‌های مختلف در نوار غزه شده و مرگ و میر بسیاری را بویژه در میان کودکان به دنبال داشته باشد. بنا بر جدیدترین آماری که وزارت بهداشت فلسطین منتشر کرده است، تعداد قربانیان تجاوزات رژیم صهیونیستی از هفتم اکتبر به ۲۹ هزار و ۱۹۵ شهید و ۶۹ هزار و ۱۷۰ مجروح رسیده ‌است.
 
وضعیت دشوار زنان
روز گذشته خبر حمله اسرائیل به صف گرسنگان غزه در شرایطی منتشر شد که کمتر از 24 ساعت پیش از آن، سازمان ملل با انتشار گزارشی از وضعیت وخیم زنان فلسطینی خبر داد. به گزارش تی آر تی، گزارش گزارشگران سازمان ملل حاکی از آن بود که زنان و دختران فلسطینی چه آنها که درحال فرار بوده‌اند، چه کسانی که پرچم‌های سفید در دست داشته‌اند، به طور عمد هدف گلوله نظامیان اسرائیلی قرار گرفتند. این گزارشگران همچنین خبر دادند، زنان بسیاری از تجاوز جنسی خبر داده‌اند که حداقل دو مورد آن توسط این گزارشگران مورد تأیید قرار گرفته است. آنان همچنین تأکید کردند، تصاویری که توسط نظامیان اسرائیلی از زنان دستگیر شده منتشر شده است نیز حاکی از اهانت به آنها و شرایط تحقیرآمیزی است که متحمل شده‌اند. روز گذشته جنبش مقاومت اسلامی (حماس) به این گزارش سازمان ملل واکنش نشان داد. به گزارش خبرگزاری فلسطینی شهاب، حماس در بیانیه خود تأکید کرده است: «نقض حقوق زنان فلسطینی از سوی ارتش صهیونیستی که در بیانیه به آن اشاره شده مانند اعدام، بازداشت‌های خودسرانه، ضرب و شتم شدید، محرومیت از غذا و دارو در زمان بازداشت، تهدید به تجاوز و توهین در زمان بازجویی، نیازمند انجام تحقیقات بین‌المللی درباره این رژیم سرکش و مجازات سران آن به خاطر جنایت‌های وحشیانه است.»

جستجو
آرشیو تاریخی