صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و هشت - ۰۲ اسفند ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و هشت - ۰۲ اسفند ۱۴۰۲ - صفحه ۱

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی مطرح کرد

نمایشگاه رسانه‌های ایران تبلور آزادی بیان و اندیشه

روز گذشته وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در سومین روز از نمایشگاه رسانه‌های ایران، از بخش‌های مختلف این نمایشگاه و غرفه‌های رسانه‌های ایران بازدید کرد. محمدمهدی اسماعیلی در بازدید از غرفه خبرگزاری «ایرنا» اظهار کرد: هدف من و همکارانمان در برگزاری نمایشگاه رسانه‌های ایران این بود که به دو موضوع برسیم؛ نخست اینکه نشاط را به جامعه رسانه‌ای‌مان برگردانیم که شاهد این نشاط در نمایشگاه هستیم و افراد می‌آیند و گفت‌و‌گو می‌کنند.
وی اضافه کرد: دومین هدف ما هم نشان دادن عملی شعاری است که دولت در بحث آزادی بیان و اندیشه داده است و این نمایشگاه محل تبلور آن است.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه در دوره‌های پیشین برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی، غالباً قهرها و آشتی‌هایی داشتیم، گفت: در این دوره عمده گروه‌ها و جریان‌ها و اصحاب رسانه در نمایشگاه حضور یافتند و از این تجربه استقبال کردند. اسماعیلی همچنین با اشاره به نزدیک شدن به زمان برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: فضای گرم گفت‌و‌گو که در این نمایشگاه پدید آمده است، برای همه ما مایه مباهات است و من از همه رسانه‌ها و همکاران خوب خودم در خبرگزاری ایرنا به‌طور ویژه تشکر می‌کنم که در این دوره جدید پیشگام حوزه خبر و خبررسانی بوده‌اند و مشقت‌های زیادی را هم متحمل شده‌اند.
وی درباره شعار نمایشگاه امسال با عنوان «نجستم همیشه جز از راستی» گفت: این همان اخلاق حرفه‌ای است که ما در حوزه خبر دنبال آن هستیم. امیدواریم که این اخلاق حاکم شود و رسانه‌های ایران پیشتاز اخلاق‌مداری در میان رسانه‌ها باشند.

یک ‌کارخانه جدید در حوزه کاغذ افتتاح می‌شود
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین در بازدید از غرفه خبرگزاری «مهر»، ضمن تبریک به این رسانه بابت پوشش اخبار حوزه فرهنگی و هنری و رسانه‌ای و نیز حضور متعهدانه‌ در حوزه خبر، درباره اتفاقات جدید حوزه کاغذ پس از برگزاری جشن خودکفایی ‌گونه تحریر آن در مازندران گفت: به دنبال آن هستیم تا کارخانه جدیدی با ظرفیت تولید ۵۰ هزار تن در سال به مجموعه‌های تولیدی حوزه کاغذ اضافه کنیم که گام بسیار مبارکی است. اسماعیلی گفت: تلاشم این بود که این اتفاق پیش از پایان سال‌جاری بیفتد، اما امیدواریم حداکثر تا بهار امسال این کارخانه راه‌اندازی شود.
گفتنی است بازدید روز گذشته وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از بخش‌های مختلف نمایشگاه رسانه‌ها درحالی انجام شد که آیین آغاز به کار این رویداد رسانه‌ای کشور نیز یکشنبه گذشته با حضور و سخنرانی اسماعیلی برگزار شد. اسماعیلی در سخنرانی خود ضمن ابراز خرسندی از برپایی یکی دیگر از امور معطل‌مانده در حوزه فرهنگ و هنر، از حضور ۴۵۰ رسانه در این نمایشگاه خبر داد.

جستجو
آرشیو تاریخی