صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و هفت - ۰۱ اسفند ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و هفت - ۰۱ اسفند ۱۴۰۲ - صفحه ۱

رئیس سازمان استخدامی کشور در جریان حضور در غرفه «ایران»:

ثبت‌نام آزمون استخدامی معلولین برای اولین بار آغاز شد

غرفه مؤسسه مطبوعاتی ایران همچون برخی دیگر از رسانه‌های حاضر در نمایشگاه در دومین روز برگزاری نیز میزبان تعدادی از مسئولان بود که به پرسش‌های خبرنگاران «ایران» به نحو اختصاصی پاسخ دادند.
میثم لطفی رئیس سازمان استخدامی کشور در بازدید از غرفه روزنامه ایران در بیست و چهارمین نمایشگاه رسانه‌های ایران با اشاره به آغاز اولین دوره از آزمون استخدامی معلولین در کشور گفت: ثبت‌نام آزمون استخدامی معلولین از روز گذشته آغاز شده است و ان‌شاءالله معلولین عزیز ما پس از قبولی در آزمون بر‌اساس ویژگی‌هایی که سازمان بهزیستی برای جذب معلولین مشخص کرده‌ است، در دستگاه‌های اجرایی مشغول به‌کار خواهند شد. وی با تأکید بر قانون که مشخص کرده است باید 3 درصد از معلولین در دستگاه‌های اجرایی مشغول به‌کار شوند، خاطرنشان کرد: خوشبختانه یک کار مشترک بین سازمان استخدامی و سازمان بهزیستی صورت گرفته که معلولین کشور می‌توانند در دستگاه‌های اجرایی مشغول باشند. بیش از 4 هزار مجوز استخدام برای ما صادر شده و از دیروز هم ثبت‌نام برای آزمون استخدامی معلولین آغاز شده است. رئیس سازمان استخدامی کشور در پایان با بیان اینکه بسیاری از معلولین ما در بسیاری از حوزه توانمند‌تر و فعال‌تر هستند، تصریح کرد: خیلی از معلولین ما در بسیاری از حوزه‌ها توانمند هستند که می‌توانند کمک کنند و برای بقیه همکاران ما می‌توانند ایجاد انگیزه کنند تا پرتلاش به فعالیت‌های خود ادامه دهند.
 سیدحیدر محمدی رئیس سازمان غذا و دارو نیز که درباره حوزه تحت مسئولیت خود، گفت: طرح دارویار پرداخت از جیب مردم را کاهش می‌دهد و افراد تحت پوشش بیمه برای کودکان زیر دو سال خود می‌توانند شیر خشک را با استفاده از یارانه دریافت کنند. وی همچنین با بیان اینکه بخش زیادی از نیاز داروی کشور توسط تولیدکنندگان داخلی تأمین می‌شود و در مسیر تحقق این مهم، دانش‌بنیان‌ها فعال هستند، افزود: در تأمین ارز مورد نیاز داروسازهای کشور بانک مرکزی نیز با ما به خوبی همکاری کرده است. در حوزه دارو و جامعه هدف مصرف‌کننده، لازم است که سازمان‌های بیمه‌گر پرداخت‌های خود را بموقع انجام دهند. حجت‌الاسلام شهریاری دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی دیگر میهمان غرفه ایران هم با بیان اینکه ترفندهای دشمنان برای تضعیف حضور مردم در انتخابات بی‌اثر است، گفت: ملت ایران در ۴۵ سال گذشته همیشه به نقشه‌های معاندان انقلاب اسلامی، «نه» گفته‌اند. وی به اهمیت انتخابات خبرگان رهبری که همزمان با انتخابات مجلس شورای اسلامی برگزار خواهد شد هم اشاره کرد و گفت: انتخابات خبرگان رهبری از مهم‌ترین مؤلفه‌ها و نهادهای تأثیرگذار جمهوری اسلامی است. به نحوی که انتخاب رهبر آینده نظام و نظارت بر عملکرد رهبری برعهده این مجلس است.
جستجو
آرشیو تاریخی