صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و هفت - ۰۱ اسفند ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و هفت - ۰۱ اسفند ۱۴۰۲ - صفحه ۱

بهادری جهرمی در نمایشگاه رسانه‌های ایران:

مسیر ساختن آینده همین صندوق رأی است

سخنگوی دولت با بیان اینکه یکی از انواع بازیگری فعال در صحنه‌ها، مشارکت در انتخابات است، گفت: اگر به خودتان اعتماد دارید نه دیگران، اگر می‌دانید که دیگران منافع خود را دنبال می‌کنند نه آینده شما را، پس مسیرش همین صندوق رأی است.
به گزارش ایرنا، علی بهادری جهرمی عصر دیروز با حضور در نمایشگاه رسانه‌های ایران در دیدار و گفت‌وگو با دانشجویان دانشگاه‌های ایران با موضوع «آینده ایران»، اظهار کرد: نگاه آینده‌ساز آن است که آینده را پیش‌بینی نمی‌کنی؛ بلکه آینده را می‌سازی. امروز نه‌تنها دولتمردان بلکه جوانان و نوجوانان و نخبگان ایران این فهم جامع را دارند که آینده ساختنی است.
سخنگوی دولت در بخش دیگری از این نشست با بیان اینکه امروز دشمنان از حضور ایران در فضا می‌هراسند؛ گزارش شورای روابط خارجی امریکا می‌گوید در جهان در حوزه فضا ۳ رقیب چین، روسیه و ایران را داریم، افزود: آینده زیبای ایرانیان وقتی شکل گرفته است که خودشان دست روی زانوی خود گذاشته‌اند تا مثلاً در قدرت نظامی، صنعت صلح‌آمیز هسته‌ای و فناوری فضایی پیشرفت کنند. زمانی بوده است که وعده داده‌ایم دیگران می‌آیند و آینده ما را می‌سازند. برویم و مذاکره کنیم تا آنان بیایند و آینده ما را بسازند در حالی که دیدیم آینده‌ای که آنان می‌خواستند بسازند همین تورم بالا، رشد اقتصادی نزدیک به صفر و شبیه آن است.
بهادری جهرمی بیان کرد: تجربه این را داریم که آینده را به آن سوی آب‌ها و خارجی‌ها با مذاکره گره زده‌ایم و این آینده با رشد اقتصادی پایین و تورم بالا و مشارکت در انتخابات پایین ایجاد شد. چون مردم وقتی می‌بینند به جای اینکه دولتمردان کلید حل مشکلات را به جای اتکا به داخل در آن سوی مرزها جست‌و‌جو می‌کنند می‌گویند مردم برای دولتمردان مهم نیستند و اهمیتی نمی‌دهند که پای صندوق برویم یا نه. همچنین وقتی جوان ایرانی می‌گوید دولتمردانی که همه ظرفیت‌های کشور را در اختیار دارند، کلید حل مسائل را در آن سوی آب‌ها جست‌و‌جو می‌کند، معلوم است که من هم باید کلید حل مشکلات خود را در این سوی آبها بیابم. وی در ادامه اذعان داشت: پیشرفت هر کشوری در گرو نیروی انسانی روشن و آینده‌ساز است آنهایی که اهل تخریب آینده ما هستند هر آنچه در توان دارند را به کار می‌گیرند تا نیروی انسانی ما را تخریب کنند. زمانی برای تخریب کشورها حمله نظامی می‌کردند در گذر زمان با ابزارهای به ظاهر علمی و دیپلماتیک سیاست‌هایی را به آنها دیکته می‌کردند که سیاست کاهش جمعیت در این راستا بود و ما هم گول آنها را خوردیم، می‌گفتند مشکل تأمین منابع دارید آن هم برای کشوری که روی منابع خوابیده است، امروزه راهکار آنها تخریب آینده است و مردم را ناامید می‌کنند. کسی که اعتماد و باور ندارد نمی‌تواند آینده خوب بسازد.
جستجو
آرشیو تاریخی