۱۰ کیلو شمش در مرکز مبادله فروخته شد

پس از افزایش قیمت سکه و طلا در روزهای اخیر، بانک مرکزی به منظور کاهش قیمت‌ها و کنترل بازار، عرضه شمش طلا در مرکز مبادله ارز و طلای ایران را در دستور کار قرار داد.

نخستین جلسه حراج حضوری شمش طلا، دیروز چهارشنبه ۲۷ دی‌ماه به پایان رسید و در آن ۱۰ عدد شمش طلای یک کیلویی معامله شد.
پس از افزایش قیمت سکه و طلا در روزهای اخیر، بانک مرکزی به منظور کاهش قیمت‌ها و کنترل بازار، عرضه شمش طلا در مرکز مبادله ارز و طلای ایران را در دستور کار قرار داد. به گفته سخنگوی بانک مرکزی، با وجود اشکال فنی در سایت مرکز مبادله، حراج به صورت حضوری جریان داشت و در نخستین حراج ۱۰ عدد شمش طلای یک کیلویی براساس نرخ‌های کشف‌شده از فرایند عرضه و تقاضا معامله شد.
اصغر بالسینی اعلام کرد: نخستین حراج شمش طلا ‌از ساعت ۱۲ چهارشنبه 27 دی‌ماه به صورت حضوری برگزار و طی آن 10 کیلوگرم شمش طلا با عیار 995 از 1000 داد‌و‌ستد شد.  وی گفت: عرضه‌کنندگان شمش طلا، واردکنندگان بخش خصوصی و خریداران هم 4 گروه تولیدی طلا و جواهر بودند. خریدارانی که شرایط آنها از سوی اتحادیه طلا و جواهر احراز شده و پروانه کسب دارند، درخواست خرید خود را به مرکز مبادله ارز و طلا اعلام می‌کنند و پیش از حضور در حراج، وجه‌الضمان مربوطه را می‌پردازند تا در حراج حضور داشته باشند. بالسینی افزود: با توجه به استقبال خوبی که از سمت صادرکنندگان برای عرضه شمش طلا صورت گرفته، روند حراج‌ها به دو شکل حضوری و سامانه‌ای و به طور مداوم در روزهای آینده ادامه خواهد داشت.
جستجو
آرشیو تاریخی