هشدار چندین‌باره ایران به رژیم صهیونیستی و امریکا

امکان یک انفجار غیر قابل کنترل در منطقه

وزیر امور خارجه کشورمان عصر سه شنبه در بدو ورود به مقر اروپایی سازمان ملل متحد در ژنو، در نشست عالیرتبه وزرا با موضوع «وضعیت حقوق بشر در سرزمین‌های اشغالی فلسطین، اعلامیه جهانی حقوق‌بشر و حقوق بشردوستانه بین‌المللی» با حضور تعدادی از وزرای خارجه کشورهای مختلف از جمله برخی کشورهای عربی و اسلامی و دیپلمات‌های ارشد شرکت و سخنرانی کرد.
به گزارش ایرنا، حسین امیرعبداللهیان در حاشیه این نشست در جمع خبرنگاران اظهار داشت: وزیران خارجه شرکت‌کننده، همگی اتفاق نظر دارند که حملات و نسل کشی رژیم جنایتکار اسرائیل باید متوقف شود و با بازگشایی مرز رفح، کمک‌های انساندوستانه به سراسر غزه برسد و جلوی کوچ اجباری ساکنان غزه گرفته شود. همین وضعیت در کرانه باختری هم وجود دارد.
وزیر امور خارجه افزود: شاهد نسل کشی در فلسطین هستیم و بدتر اینکه امریکایی که میزبان و محل مقر اصلی سازمان ملل متحد در نیویورک است در روزهای گذشته قطعنامه توقف کشتار زنان و کودکان را به تنهایی وتو کرد. امیرعبداللهیان ادامه داد: این نشان می‌دهد امریکا  هیچ اعتباری در عمل برای حقوق بشر و زنان و کودکان قائل نیست و امیدوار هستیم در نتیجه تلاش‌ها و رایزنی‌ها، هر چه زودتر شاهد توقف  کشتار غیرنظامیان در غزه باشیم.
امیرعبداللهیان خاطرنشان کرد: براساس وضعیت منطقه بارها اعلام کرده‌ایم اگر جنگ متوقف نشود احتمال گسترش دامنه آن وجود دارد. امروز جهانیان شاهد هستند که این جنگ ابعاد گسترده‌تری به خود گرفته و برخی کشورها از جمله لبنان و یمن در منطقه ما در حمایت از غزه اقداماتی انجام داده‌اند.
وی هشدار داد:  اگر این وضعیت ادامه پیدا کند امکان یک انفجار غیر قابل کنترل و پیش‌بینی وجود دارد.
جستجو
آرشیو تاریخی