وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در سفر استانی به کهگیلویه و بویراحمد:

تمام پروژه‌های نیمه تمام فرهنگی کشور را تکمیل می کنیم

مجموعه جشنواره‌های فرهنگی و هنری تداوم دارند
بنابر گزارش‌های ارسالی روابط عمومی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در قالب سفری نیمروزه میهمان استان کهگیلویه و بویراحمد بود که این سفر دستاوردهای شاخص و قابل توجهی برای استان به همراه داشته است. اسماعیلی در این سفر ضمن شرکت در آیین پایانی شصت و هفتمین جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان که شامگاه پنجشنبه در یاسوج برگزار شد از این گفت که ۱۸۰۰ میلیارد ریال به بخش انجمن سینمای جوان استان‌ها اختصاص یافته که این مبلغ بزودی در اختیار انجمن‌ها و ۵۸ دفتر سینمای جوان در سراسر کشور قرار می‌گیرد. به گفته وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی مبلغ ۴۰ میلیارد ریال از این میزان به انجمن سینمای جوان کهگیلویه و بویراحمد اختصاص یافته است.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با گرامیداشت هفته وحدت و هفته دفاع مقدس گفت: «مجموعه جشنواره‌های فرهنگی و هنری در سطح کشور آغاز می‌شود. خوشحالم که در نیمه دوم سال در اولین جشنواره‌ای که حضور پیدا کردم در استانی پر قدمت، زیبا و سرشار از انسان‌های فرهیخته و فرهنگ‌دوست است. مجموعه جشنواره‌های فرهنگی و هنری تداوم دارند و در بهمن ماه برنامه‌ها با قوت بیشتری دنبال خواهند شد. در استان کهگیلویه و بویراحمد نگاه ما پرورش هر چه بیشتر حوزه فرهنگ و هنر و ترقی روزافزون آن است که نیازمند زیرساخت‌ها و تجهیزات مناسب است که باید فراهم شود. مجموعه فرهنگی و هنری یاسوج که حدود ۱۵ سال پیش کار ساخت آن شروع شد نیمه کاره مانده که رضایت بخش نیست، زیرا امید را در بین اهالی فرهنگ و هنر کاهش می‌دهد. در دولت سیزدهم با مجموعه زیادی از طرح‌های نیمه تمام روبه‌رو بودیم که در این استان نیز به محض ورود به استان همراه با استاندار از مجموعه فرهنگی و هنری یاسوج بازدید کردیم و بزودی بخش اول مجموعه تقدیم اهالی فرهنگ و هنر می‌شود.
 ساخت پردیس سینمایی یاسوج را بزودی آغاز خواهیم کرد و مصوب کردیم که همه شهرهای بالای ۱۰۰ هزار نفر باید مجموعه سینمایی داشته باشند.
وی درباره نبود سینما در مرکز استان گفت: «هماهنگی‌های لازم برای احداث سینما در مرکز استان انجام شده و به محض اینکه زمین در اختیار ما قرار بگیرد، کار ساخت سینما با سرعت و با حداقل زمان و در زیباترین شکل شروع به کار خواهد کرد که در شأن نام استان کهگیلویه و بویراحمد خواهد بود.»

اختصاص یک‌هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال به مجتمع‌های فرهنگی
بنابر خبر دیگری، اسماعیلی در این سفر در جمع خبرنگاران یاسوجی با تأکید بر اینکه خبرهای خوش و امیدبخشی در حوزه فرهنگ و هنر رسانه داریم، گفت: «تحولات زیرساختی و ساختاری در این بخش و در زیرمجموعه‌های مختلف آغاز شده به نحوی که دولت سیزدهم تمامی پروژه‌های نیمه تمام فرهنگی کشور را تکمیل و به بهره‌برداری می‌رساند.یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال براساس مصوبات سفر دوم رئیس جمهور به مجتمع‌های فرهنگی و کتابخانه‌های استان کهگیلویه و بویراحمد اختصاص یافت که این اعتبار در اختیار وزارت ارشاد قرار گرفته است.»
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در بخش دیگری از این سفر در دیداری با نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: «نظام اسلامی در این ۴۵ سال خدمات بزرگی به مردم ارائه کرده و نشان داده که یک نظام دینی با نظریه تعالی بشریت است. نظام دینی به دنبال انزوا و روی برگرداندن از آبادانی و پیشرفت نیست و جمهوری اسلامی در عرصه‌های مختلف همچون خورشید در دنیا و منطقه می‌درخشد.»
اسماعیلی با اشاره به حضور شخصیت‌های ماندگاری چون آریوبرزن در خطه کهگیلویه و بویراحمد گفت: «این استان از پیشینه غنی فرهنگی و تمدنی برخوردار است .کهگیلویه و بویراحمد در هزاره‌های کهن ایران یکی از تمدن‌های غنی و اصیل کشور محسوب می‌شود. کهگیلویه و بویراحمد در قرن معاصر نیز با وجود شهیدانی مانند شهید طیب و سرداران نامدار دارای مردمانی اصیل با نجابت و وطن دوست است.»
بنابر خبر دیگری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در رابطه با این سفر به ایرنا نیز گفت: «وزارت ارشاد در بدو کار با طرح‌های نیمه تمام بسیاری مواجه بود اما در این ۲ سال عملیات اجرایی آنها فعال شده است.
 طرح تالار مرکزی یکی از همین طرح‌هاست که پس از ۱۵ سال در دولت سیزدهم شتاب گرفته و فعال شده است و در ۲۲ بهمن ماه امسال فاز نخست آن افتتاح می‌شود.استاندار کهگیلویه وبویداحمد در سفر دوم رئیس جمهور کارنامه بسیار خوبی از وضعیت اجرایی طرح‌های مصوب ارائه کرد که جای قدردانی از وی دارد.» اسماعیلی با اشاره به اقدامات انجام شده برای خبرنگاران نیز گفت: «در ابتدای دولت تنها چهار هزار نفر عضو صندوق هنرمندان بودند اما هم اینک ۱۱ هزار و ۵۰۰ نفر اکنون عضو صندوق هنر در کشور هستند ضمن اینکه در روز خبرنگار نیز هدیه ۲۰ میلیون ریالی به خبرنگاران کشور
 اهدا شد.
مجتمع شهر و هنر بزرگ بزودی در پرند کلنگ‌زنی خواهد شد و برای همه اهالی رسانه در استان‌های مختلف این طرح اجرا می‌شود.» گفتنی است که سفر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به استان کهگیلویه و بویراحمد در کنار دیگر دیدارهایی که با اهالی رسانه و همچنین نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد در این استان داشته بابت حضور در آیین پایانی شصت و هفتمین جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان دنا-یاسوج
بوده است. در این دوره یک هزار و ۲۸ اثر در دو بخش فیلم و عکس به دبیرخانه جشنواره در استان کهگیلویه و بویراحمد ارسال شده بود.

 

بــــرش

خبرهای خوش وزیر در حوزه فرهنگ و هنر
اسماعیلی در این سفر در جمع خبرنگاران یاسوجی با تأکید بر اینکه خبرهای خوش و امیدبخشی در حوزه فرهنگ و هنر رسانه داریم، گفت: «تحولات زیرساختی و ساختاری در این بخش و در زیرمجموعه‌های مختلف آغاز شده به نحوی که دولت سیزدهم تمامی پروژه‌های نیمه تمام فرهنگی کشور را تکمیل و به بهره‌برداری می‌رساند .یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال براساس مصوبات سفر دوم رئیس جمهور به مجتمع‌های فرهنگی و کتابخانه‌های استان کهگیلویه و بویراحمد اختصاص یافت که این اعتبار در اختیار وزارت ارشاد قرار گرفته است.»

 

جستجو
آرشیو تاریخی