صفحات
شماره هشت هزار و دویست و هشتاد و دو - ۲۸ شهریور ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و هشتاد و دو - ۲۸ شهریور ۱۴۰۲ - صفحه ۱

نگاهی به وضعیت اپوزیسیون و جمهوری اسلامی در سالگرد بلوا

ایران قوی بر قله اقتدار ضد انقلاب در زباله دان تاریخ

 
ایران قوی بر اوج قله‌های اقتدار
پس از پاییز تلخ سال گذشته که دشمن قصد داشت ترمز قطار پیشرفت کشور را بکشد، موفقیت‌های نظام اسلامی یک‌به‌یک از راه می‌رسد.
پس از بلوای «زن، زندگی، آزادی»، حامیان این شورش درصدد انزوای ایران بودند اما خیلی زود با هوشمندی تیم سیاست خارجی دولت سیزدهم، عضویت ایران در سازمان همکاری شانگهای اعلام رسمی شد.
اما این تنها اتفاق مهم سیاست خارجی ایران پس از شورش سال گذشته نبود. در شهریورماه سال‌جاری نیز، ایران به عضویت گروه «بریکس» درآمد.
در سال‌جاری نیز فروش نفت ایران علی‌رغم تحریم‌ها، به طرز عجیبی رشد داشته است. سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) گزارش داده است که ارزش صادرات نفت ایران در سال ۲۰۲۲ میلادی به ۴۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار رسید که در مقایسه با رقم ۲۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون‌ دلاری در سال ۲۰۲۱ و ۷ میلیارد و ۹۰۰ میلیون دلاری در سال ۲۰۲۰ و ۱۹ میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلاری در سال ۲۰۱۹ افزایش داشته است.
آژانس بین‌المللی انرژی نیز در گزارش ماهانه ماه سپتامبر اعلام کرد، ایران در ماه گذشته میلادی یعنی آگوست (مردادماه) روزانه ۳.۱۴ میلیون بشکه تولید کرده که نسبت به ماه جولای افزایش ۱۰۰ هزار بشکه‌ای را نشان می‌دهد.
از طرفی دیگر، پادشاهی عربستان که روزی خیال آوردن جنگ داخل مرزهای ایران را در سر می‌پروراند، پس از شکست آشوب‌های سال گذشته، از در دوستی با جمهوری اسلامی وارد شد و به همین دلیل مذاکرات آشتی بین ایران و عربستان خیلی زود به نتیجه رسید.
پس از یک سال از آشوب سال گذشته در ایران، جمهوری اسلامی نه در سطحی برابر بلکه بسیار بالاتر از جایگاه سال گذشته خود قرار گرفته است. نشریه فارن افرز نیز با اعتراف به جایگاه بالاتر ایران، نوشته است: «روحیه جمهوری اسلامی در مقایسه با یک سال پیش پیروزمندانه است. جمهوری اسلامی از پس تحریم‌ها و اعتراض‌های داخلی برآمده و با کمک قدرت‌های متحدش اقتصاد را به ثبات رسانده و شروع به تقویت نیروی نظامی خود کرده است. بقای انقلاب اسلامی در برابر دشمن اصلی‌اش به دست رهبر ایران تضمین‌شده خواهد بود و وی خاورمیانه را به منطقه‌ای تبدیل خواهد کرد که ایران پس از ۴۴ سال تلاش، قدرت برتر آن خواهد بود.»

 

جستجو
آرشیو تاریخی