صفحات
شماره هشت هزار و دویست و هشتاد و دو - ۲۸ شهریور ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و هشتاد و دو - ۲۸ شهریور ۱۴۰۲ - صفحه ۱

رئیس جمهور در اولین روز سفر خود به نیویورک در نشست با مدیران رسانه‌های امریکایی عنوان کرد

نقض پیمان‌ها علت بی‌اعتمادی به امریکاست

گروه سیاسی/ رئیس جمهور، عصر روز گذشته به وقت ایران و هشت و نیم صبح به وقت محلی، وارد فرودگاه شهر نیویورک شد.
آیت الله رئیسی پیش از عزیمت به نیویورک در تشریح برنامه سفر خود از دیدارهای دوجانبه با سران دیگر کشورها، نشست با سیاستمداران امریکایی، اصحاب رسانه و نیز دیدار با ایرانیان مقیم امریکا خبر داد و در بدو ورود به این شهر، درباره اهم صحبت‌های خود در سازمان ملل به عنوان صدای مردم گفت: از این فرصت برای رساندن صدای ملت ایران استفاده می‌کنیم.
وی تأکید کرد: این صدا امروز رساتر از همیشه است چراکه ما سال گذشته پیروزی بزرگی را مقابل جنگ شناختی و  ترکیبی دشمن پشت سر گذاشتیم. آیت‌الله رئیسی با بیان اینکه تصور دشمن این بود که با این تکانه‌ها، درخت تناور انقلاب اسلامی دچار مشکل می‌شود، گفت: غافل از اینکه این محاسبه هم چون گذشته اشتباه است و ملت ایران این مبارزه را پیروزمندانه پشت سر گذاشت. وی بیان کرد: این پیروزی پیام‌های مهمی دارد که باید تبیین و مشخص شود که ملت بزرگ ایران در حق‌خواهی، عدالتخواهی، مبارزه با تبعیض و بی‌عدالتی و مبارزه با فساد حرفی برای گفتن دارد. رئیس‌جمهور گفت: سازمان ملل باید صدای ملت‌ها باشد نه صدای قدرتمندان. انتظار ملت‌ها از سازمان ملل آن است که سازمان ملل باشد و اگر سازمان دول شد صدای ملت‌ها شنیده نمی‌شود و بنای ما این است که صدای ملت‌ها باشیم.

واکنش رئیس جمهور به انجام توافق
رئیس جمهور روز گذشته در اولین برنامه از سفر خود با سردبیران و مدیران رسانه‌های امریکایی دیدار کرد. احسان صالحی، دبیر شورای اطلاع‌رسانی دولت نیز ضمن اعلام خبر  این دیدار، از واکنش آیت‌الله رئیسی به انجام گام نهایی تبادل زندانیان خبر داد و در صفحه کاربری خود در فضای مجازی نوشت: آیت‌الله رئیسی در دیدار با مدیران رسانه‌های امریکایی درباره تبادل زندانیان بر موارد زیر تأکید کرد:
۱- تقدیر از عمان و قطر برای همکاری در انجام تبادل ۲- اگر امریکا با اشتباه محاسبه و دل بستن به اغتشاشات، میز مذاکره را ترک نمی‌کرد، این اقدام بشردوستانه می‌توانست خیلی زودتر انجام شود. ۳- به امریکا به علت نقض پیمان‌ها بی‌اعتمادیم. هر گامی در جهت عمل به تعهدات می‌تواند به اعتمادسازی کمک کند.»
رئیس جمهور پس از این نشست برای انجام مذاکرات دوجانبه به سازمان ملل رفت و با رؤسای جمهور  الجزایر، قزاقستان و کرواسی دیدار و گفت‌وگو کرد.
مشروح اخبار این نشست‌ها متعاقباً منتشر  خواهد شد.

جستجو
آرشیو تاریخی