اسماعیل رضوان از رهبران برجسته حماس در گفت‌و‌گو با «ایران»:

پیروزی در جنین توازن را به نفع مقاومت تغییر خواهد داد

مختار حداد

دکتر اسماعیل رضوان از رهبران برجسته جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس در گفت‌و‌گوی اختصاصی با «ایران» با اشاره به پیروزی بزرگ مقاومت در جنین گفت: این پیروزی بزرگ را به محور مقاومت و مردم فلسطین و مقاومت قهرمان در جنین تبریک می‌گوییم که توانست ذلت را به ارتش صهیونیستی تحمیل کند. این رژیم اشغالگر با تانک‌ها، هواپیماها و تمام توانمندی‌های نظامی‌اش به هدف ریشه‌کنی مقاومت به اردوگاه جنین حمله کرد، اما موفق به شکست این مقاومت بالنده در جنین نشد و اشغالگران نتوانستند به اهداف خود دست یابند. بدین ترتیب مقاومت با توانمندی‌های بالای خود پیروز شد و با پایداری و استواری ومقاومت قدرتمندانه و کمین‌های محکم، توانست به اشغالگران شکست‌های بزرگی را متحمل کند.
اسماعیل رضوان افزود: این مقاومت با وحدت میدانی و وحدت ملی که به آن افتخار می‌کنیم، توانست این پیروزی را رقم بزند و تأکید می‌کنیم که این پیروزی به کارنامه پیروزی‌های مقاومت افزوده خواهد شد و منجر به گسترش مقاومت و تشکیلات نظامی آن‌ها در شهرها و روستاهای کرانه باختری می‌شود.
وی گفت: این پیروزی تأیید کرد که جنین شکست‌ناپذیر است، مقاومت در کرانه باختری شکست‌ناپذیر است و اشغالگران صهیونیستی در مسیر نابودی هستند.
وی گفت: این پیروزی باعث تغییر توازن و تحولات به نفع مقاومت در کرانه باختری خواهد شد و ما در حال صحبت از مرحله جدیدی هستیم که در آن مقاومت در کرانه باختری در حال پیشرفت روزافزون است.
رضوان با اشاره به اهداف دشمن از این تجاوز جنایتکارانه تأکید کرد: هدف اشغالگران صهیونیست از این عملیات جنایتکارانه این بود تا مقاومت را از بین ببرد، ولی در نهایت چیزی جز شکست نصیب صهیونیست‌ها نشد، زیرا مقاومت ریشه در ملت فلسطین دارد و این مقاومت مردمی است.
اسماعیل رضوان گفت: ما امروز تأیید می‌کنیم که این مقاومت دلاورانه و استوار با وحدت میدانی در میان همه گروه‌های فلسطینی، مانند گردان‌های القسام، گردان‌های قدس، گردان‌های ابوعلی مصطفی، گردان‌های شهدای الاقصی و همه گروه‌ها به این پیروزی دست یافت.
اسماعیل رضوان در خصوص ایستادگی دلیرانه مقاومت در جنین گفت: این مقاومت جانانه و سرسختانه جناح‌های مقاومت فلسطین در جنین بیانگر قدرت و استحکام این مقاومت است و اینکه ما مردانی قوی، مؤمن و استوار داریم و آنها در مقابل این اشغالگران جنایتکار استوار و قدرتمند هستند و جان خود را در دفاع از بیت‌المقدس و مسجد‌الاقصی و دفاع از مردم فلسطین فدا می‌کنند.
این رهبر برجسته در جنبش حماس در غزه گفت: این استواری و این مقاومت در داخل جنین و کرانه باختری و همچنین گسترش حوزه درگیری، تقابل و عملیات کیفی در میادین کرانه باختری از مهم‌ترین اقدامات مقاومت در مقابله با تجاوزگری صهیونیست‌ها است واین که اشغالگران صهیونیست نباید احساس امنیت کنند و مقاومت در همه اشکال آن اعم از مقاومت مردمی، مقاومت مسلحانه، عملیات انفرادی و عملیات سازماندهی شده علیه این رژیم صهیونیستی مبارزه خواهد کرد و علاوه بر این، ما تأیید می‌کنیم که وحدت میدانی بین مقاومت وجود دارد و گروه‌های مقاومت فلسطینی در غزه این پیام قوی را به همه میانجی‌ها و دیگران رساندند که اگر صهیونیست‌ها به جنایت‌های خود در جنین ادامه دهند، ما با آنها وارد نبرد خواهیم شد و در این نبرد همه گزینه‌ها و امکانات استفاده خواهد شد.

جستجو
آرشیو تاریخی