واکنش سخنگوی دولت به رأی دیوان عدالت اداری درباره معاون رئیس‌جمهور

 بهادری جهرمی سخنگوی دولت در واکنش به رأی دیوان عدالت اداری مبنی بر غیر قانونی دانستن انتصاب دو سال پیش میثم لطیفی به ریاست سازمان اداری و استخدامی، اعلام کرد: قانون و رویه حقوقی بهره‌گیری از ظرفیت اساتید و اعضای هیأت علمی دانشگاه‌های آزاد و غیردولتی در مناصب اجرایی را مجاز دانسته و رویه همیشگی دستگاه‌های مختلف اجرایی، تقنینی و قضایی بوده است.
دبیر هیأت دولت خاطرنشان کرد: در همین راستا انتصاب اعضای هیأت علمی دانشگاه‌های آزاد و غیردولتی بر اساس قانون صورت گرفته و مغایرتی با قوانین و مقررات ندارد.
بهادری افزود: دولت اقدامات حقوقی لازم را از طریق معاونت حقوقی ریاست جمهوری برای اعتراض به رأی اخیر دیوان عدالت اداری و اصلاح آن انجام داده است و منتظر بررسی نهایی از سوی قوه قضائیه هستیم.
گفتنی است روز گذشته دیوان عدالت اداری با انتشار رأی خود مبنی بر غیرقانونی دانستن انتصاب میثم لطیفی به ریاست سازمان اداری و استخدامی کشور، گفته بود به‌کار‌گیری لطیفی در دولت که عضو هیأت علمی دانشگاه امام صادق(ع) است، مصداق به‌کارگیری کارمند یک مؤسسه غیردولتی برای انجام بخشی از وظایف و اختیارات یک پست سازمانی در دستگاه‌های اجرایی بوده و مشمول ممنوعیت مقرر در ماده ۴۷ قانون مدیریت خدمات کشوری است.
جستجو
آرشیو تاریخی