شهدای حمله تروریستی زاهدان تشییع و به خاک سپرده شدند

فریاد وحدت شیعه و سنی علیه تروریسم و فتنه‌انگیزی

پدر شهید اهل سنت سرباز وظیفه مبین رشیدی، گفت: دشمنان، کور خوانده‌اند ما همیشه آماده شهادت هستیم. آنها بدانند این راه با شهادت فرزندان ما به پایان نمی‌رسد

پیکرهای مطهر ستوان سوم علیرضا کیخا و سرباز وظیفه مبین رشیدی، شهدای حمله تروریستی شنبه گذشته زاهدان، روز گذشته بر فراز دستان مردم شیعه و سنی این شهرستان تشییع شد. این مراسم صبح دیروز از مقابل کلانتری ۱۶ کوی شهدای زاهدان، یعنی محل شهادت آنان، آغاز شد و این دو شهید والامقام پس از تشییع در گلزار شهدای زاهدان به خاک سپرده شدند. گروهک تروریستی جیش‌العدل مسئولیت این حمله تروریستی را برعهده گرفت. ضمن اینکه تصاویر منتشر شده، علاوه بر اینکه نشان می‌دهد 4 تروریست تجهیزات و ادوات زیادی به همراه داشتند، انتساب آنان به این گروهک را نیز تأیید می‌کند. از جمله اینکه روی برخی از سلاح‌های به جا مانده، نام این گروهک تروریستی حک شده بود. بر همین اساس بود که وزیر کشور گفت از دولت همسایه انتظار داریم از مرزها مراقبت کند، امری که به محل استقرار پایگاه‌های این گروهک، یعنی همسایه شرقی ایران اشاره دارد. هرچند احمد وحیدی این را نیز اضافه کرد که نیروهای امنیتی و اطلاعاتی، این گروهک‌ها را رها نخواهند کرد.

شکوه وحدت در مراسم تشییع
روز گذشته در زاهدان، شیعه و سنی در مراسم تشییع این دو شهید حضور داشتند. چه اینکه، در این حمله تروریستی، هم خون یک شیعه به خاک ریخته شده و هم خون یک بلوچ اهل سنت؛ امری که نشان‌دهنده عناد و عداوت تروریست‌ها با ایران یکپارچه و دین مبین اسلام، اعم از شیعه و سنی است. شهید علیرضا کیخا، نیروی کادر و درجه‌دار فراجا، شیعه بود که از وی، دو فرزند پسر به یادگار مانده است. شهید مبین رشیدی، 21 ساله، بلوچ و اهل سنت بود که اضافه خدمت او به‌دنبال عفو رهبر انقلاب بخشیده شده بود و او روزهای پایانی خدمت خود را سپری می‌کرد که در این حمله تروریستی به شهادت رسید. این دو شهید، هر دو اهل شهر زاهدان بودند.
محمد گرمی، استاندار سیستان و بلوچستان در مراسم تشییع پیکر پاک این شهیدان گفت: امروز شیعه و سنی با حضور پرشور خود، نقشه‌های دشمنان را نقش برآب کردند، شهیدان ما زنده‌اند و در جوار حق رزق و روزی می‌خورند و از مقام بالایی برخوردارند. حاجی بارانی درازهی، بزرگ طایفه درازهی در سراوان نیز با بیان اینکه حرکت غیرانسانی و نابخردانه حمله به کلانتری ۱۶ و به شهادت رسیدن ۲ نفر از پرسنل خدوم انتظامی استان را محکوم می‌کنیم، گفت: چنین اعمال غیرانسانی باعث می‌شود امنیت منطقه و استان خدشه‌دار شود و موجب می‌شود سرمایه‌گذاران کمتری به استان ورود کنند و باعث عقب ماندگی اقتصادی می‌شود.
بزرگ طایفه درازهی در سراوان ادامه داد: دشمن با انجام این حرکات می‌خواهد میان شیعه و سنی و اقوام ایرانی اختلاف ایجاد کند و از مسائل قومیتی و مذهبی بهره‌برداری کند، اما مردم ما این را نمی‌پذیرند و هرگز دشمن به آرزوی خود نخواهد رسید به غیر از اینکه خودشان به هلاکت می‌رسند و بدنام می‌شوند. وی تصریح کرد: بهتر است مردم وحدت و انسجام خود را در راستای امنیت پایدار و وحدت ملی در استان حفظ کنند تا دشمن نتواند ذره‌ای بهره‌برداری کند و به اهداف شوم خود در استان دست یابد.

اخطار وزیر کشور به تروریست‌ها
احمد وحیدی، وزیر کشور نیز در واکنش به این حمله تروریستی، با بیان اینکه نیروهای کلانتری با قدرت (با تروریست‌ها) برخورد کردند، گفت: این اتفاق، یک اتفاق تروریستی بود و در واقع این افراد به‌عنوان مردم عادی وارد شده و بعد یک کار تروریستی را شکل دادند. رئیس شورای امنیت کشور تأکید کرد: گروه‌های تروریستی که چنین فعالیت‌های تروریستی دارند، بدانند که دستگاه‌های اطلاعاتی و انتظامی ما آنها را رها نخواهند کرد. وزیر کشور تصریح کرد: ما از دولت همسایه انتظار داریم از مرزها مراقبت و آنها را کنترل کند. وحیدی تأکید کرد: با افرادی که از فرای مرزها آمده بودند، برخورد می‌شود.

روایت پدران از شهیدان
در حاشیه مراسم وداع و تشییع این شهدا، پدران آنان روایت‌هایی از فرزندان خود ارائه کردند. آقای رشیدی، پدر شهید اهل سنت سرباز وظیفه مبین رشیدی، گفت: شهید «مبین» فردی بااخلاق و مردمدار بود و همه آنانی که با او ارتباط داشتند می‌دانند که هیچگاه زبانش به غیبت گشوده نشد و از کسی بد تعریف نکرد. وی ادامه داد: شهدا برای تأمین امنیت، آسایش و رفاه مردم جان خود را نثار کردند؛ دشمنان، کور خوانده‌اند ما همیشه آماده شهادت هستیم. پدر شهید رشیدی اظهار کرد: دشمنان بدانند این راه با شهادت فرزندان ما به پایان نمی‌رسد، هزاران نفر دیگر برای دفاع از خاک این کشور، ملت و ناموس خود تمام‌قد ایستاده‌اند.
آقای کیخا، پدر شهید علیرضا کیخا با بیان اینکه پسرش بسیار مردمدار بود و در رعایت حقوق دیگران کوتاهی نمی‌کرد، افزود: علیرضا عاشق شغلش بود و افتخار می‌کنم در راه انقلاب به شهادت رسید. وی ادامه داد: فرزندم ۳۷ سال بیشتر نداشت که در درگیری با گروهک تروریستی در کلانتری ۱۶ زاهدان به فیض شهادت نائل آمد و افتخار می‌کنم در راه دفاع از کشورش به شهادت رسید.

جستجو
آرشیو تاریخی