رئیس‌جمهور در مراسم جشن روز دختر:

مدعیان حقوق زنان به دنبال استفاده ابزاری از آنان هستند

رئیسی با اشاره به پایان مأموریت دریایی ناوگروه 86: اقدام ارتش شایسته قدردانی است

رئیس‌جمهور روز گذشته همزمان با سالروز میلاد حضرت معصومه(س) و روز دختر، در جشنی که به همین مناسبت در مجموعه باغ کتاب تهران برگزار شد، با تبریک این مناسبت به دختران ایران‌زمین آینده را متعلق به دختران نوجوان کشورمان دانست و به آنان توصیه کرد با ارتقای توانمندی‌ها و تلاش برای متبلور کردن ارزش‌های انسانی، اخلاقی و الهی در زندگی‌، در آبادانی و پیشرفت ایران اسلامی مؤثرتر نقش‌آفرینی کنند.
دختران؛ مایه افتخار جامعه
آیت‌الله رئیسی در ادامه زنان را برخوردار از کرامتی ذاتی توصیف کرد که خداوند در وجود آنان نهاده است و اظهار کرد: دولت مردمی، شما دختران را مایه افتخار جامعه می‌داند و نسبت به شما احساس مسئولیت ویژه دارد. رئیس‌جمهور همچنین با اشاره به سخنان دو نفر از دخترانی که به تشریح مطالبات و دیدگاه‌های دختران پرداختند، تصریح کرد: بسیار خوشحالم که امروز با وجود پیشرفت‌های اجتماعی چشمگیر دختران در ایران اسلامی، مطالباتی که از سوی آنان در چنین جمع و مراسمی مطرح می‌شود، درخواست برای تقویت مهارت‌آموزی در مدارس و نیز تقویت روحیه مستقل و استقلال‌خواهی است.
ارزش و جایگاه بانوان در فرهنگ اسلامی
آیت‌الله رئیسی بر همین اساس از مسئولان آموزش و پرورش خواست به این مطالبات توجه شایسته داشته باشند تا دختران سرزمین‌مان بتوانند بیش‌ازپیش به ساختن آینده‌ای روشن برای ایران اسلامی کمک کنند. رئیس‌جمهور افزود:امروز خیلی‌ها ادعای دفاع از حقوق زنان را دارند، اما در عمل به دنبال استفاده ابزاری از آنان هستند.  نظام و فرهنگ اسلامی ما برای بانوان ارزش و جایگاه واقعی قائل است و خود را ملزم به تحقق این ارزش و جایگاه می‌داند.  آیت‌الله رئیسی خطاب به دختران و زنان ایران اسلامی اظهارکرد:قدر و جایگاه خود را بدانید و یقین داشته باشید جایگاه بسیار بلند و شایسته‌ای دارید.
تأکید به دستگاه‌ها برای تقویت روابط با کشورهای مسلمان
همچنین در جلسه روز گذشته هیأت دولت، رئیس جمهور اقدام و عمل برای ارتقای سطح روابط و گسترش تعاملات با کشورهای مسلمان، همسایه و همسو را وظیفه همه دستگاه‌ها و وزارت خارجه را مسئول پیگیری این اقدامات عنوان کرد.
آیت الله رئیسی عملیات دریایی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در گردش به دور کره زمین را افتخارآفرین و غرورانگیز توصیف و تصریح کرد: این اقدام ارتش نشانه اقتدار و قدرت نیروی دریایی و نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران و شایسته قدردانی است.
ارسال لایحه افزایش اختیارات ارزی بانک مرکزی به مجلس
آیت‌الله رئیسی، لایحه افزایش اختیارات بانک مرکزی در مدیریت بازار ارز را که با قید دو فوریت در جلسه 6 اردیبهشت هیأت دولت تصویب شد، برای بررسی و تصویب به مجلس شورای اسلامی ارسال کرد.
 به گزارش ایرنا، در مقدمه توجیهی، ضرورت ایجاد ثبات اقتصادی و حفظ ارزش پول ملی از طریق تقویت اختیارات ارزی و ریالی بانک مرکزی جمهوری اسلامی به عنوان اهداف تهیه و تدوین این لایحه برشمرده شده است.
در این لایحه تأکید شده است که همه صادرکنندگان کالا و خدمات مکلفند ارز ناشی از صادرات را به بانک مرکزی اظهار و مطابق ضوابط و روش‌هایی که آن بانک اعلام می‌کند تحت مدیریت بانک مرکزی قرار دهند.
همچنین بانک یاد شده مجاز است منابع ارزی یاد شده را با نرخ‌های کشف شده از سوی آن بانک در بازارهای رسمی، برای واردات یا تهاتر کالاها یا خدمات در اختیار همان صادرکننده یا سایر واردکنندگان قرار دهد.
 در لایحه آمده است که عدم تحویل ارز صادرکنندگان به بانک مرکزی مصداق قاچاق ارز بوده و مرتکب به مجازات‌های مندرج در بند (پ) و تبصره (۲) ماده (۲۲) این قانون محکوم خواهد شد.
در این لایحه، هر گونه دلالی، واسطه‌گری و تبلیغ خرید و فروش ارز اعم از اعلام خرید و فروش غیرقانونی آن در فضای رسانه‌ای و مجازی و همچنین جارچیگری
خرید و فروش ارز خارج از مقررات
و ضوابط اعلامی بانک مرکزی ممنوع اعلام شده است.

 

جستجو
آرشیو تاریخی